וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרטת נמל אילת: פפו ספנות תרכוש חברת הנמל

עמירם ברקת

6.11.2012 / 13:51

חברת פפו ספנות שנותרה המתמודדת היחידה לרכישת חברת הנמל. ועדת המכרזים התכנסה על מנת לאשר עקורונית את העיסקה עם פפו ספנות בשווי של 120 מיליון שקל

הפרטה ראשונה של חברת נמל בישראל יוצאת לדרך. חברת פפו ספנות שבשליטת האחים נקש צפויה לקבל את אישור וועדת המכרזים לרכישת חברת נמל אילת תמורת כ-120 מיליון שקל. הבעלות על הנמל עצמו תישאר בידי מדינת ישראל.

ועדת המכרזים בראשות ממלא מקום מנהל רשות החברות הממשלתיות רוני פרידמן התכנסה הבוקר על-מנת לאשר עקרונית את ההתקשרות עם חברת פפו ספנות שנותרה המתמודדת היחידה לרכישת חברת הנמל. פפו הציעה 100 מיליון שקל תמורת 100 אחוז מחברת הנמל בהתמחרות שנערכה ב-11 לספטמבר. במו"מ בין פפו לוועדת המכרזים הסכימה פפו לשפר את הצעתה והגדילה את הסכום הכספי ל-105 מיליון שקל.

בנוסף הסיכמה החברה להעניק למדינה אופציה לקבלת הכנסות בשיעור יחסי למחזור המכירות של החברה. שווי האופציה מוערך ב-15 מיליון שקל כך ששווייה הכולל של הצעת פפו עלה ל-120 מיליון שקל.

המדינה יצאה לפני כשנה בהליכים למכירת מלוא אחזקותיה בחברת נמל אילת. החברה מחזיקה בזיכיון מהמדינה לתפעול הנמל ל-15 שנה בתוספת אופציה ל-10 שנים נוספות. מימוש האופציה מותנה בעמידה בהיקפי סחר מינמליים מהשלבים האחרונים בתהליך המכירה פרשו חברת ממן מקבוצת תעבורה וחברת בת של כימיקלים לישראל על-רקע החשש שייפסלו משיקולי ריכוזיות.

שתי מתמודדות נוספות, גדות מיכליות וגולדבונד, החליטו שלא להגיש הצעה כספית במסגרת ההתמחרות לאחר שהמדינה התעקשה על מחיר בסיס של 100 מיליון שקל. לאחר שניסיון ההתמחרות ראשון שנערך ב-18 ליולי נכשל החליטה המדינה לערוך התמחרות נוספת תוך הגמשת חלק מתנאי המכרז ובהם שיפור מודל תמרוץ המכולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully