וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלמ"ס: השכר הממוצע במשק באוגוסט - 8,994 שקל

‎‎אדריאן פילוט‏

6.11.2012 / 14:42

מספר משרות השכיר עמד באוגוסט על 3.111 מיליון. השכר הנומינאלי, השכר הריאלי (השכר בניכוי האינפלציה) ומספר המשרות - גדלו כולם בתקופה שבין יוני לאוגוסט

‎‎השכר הממוצע למשרת שכיר עמד בחודש אוגוסט 2012 על 8,994 שקלים, כך מדווחת היום (ג') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מספר משרות השכיר עמד באוגוסט על 3.111 מיליון.

נתוני התעסוקה ממשיכים להצביע על מגמה חיובית, למרות החרפת ההאטה במשק: השכר הנומינאלי, השכר הריאלי (השכר בניכוי האינפלציה) ומספר המשרות - גדלו כולם בתקופה שבין יוני לאוגוסט. עם זאת, חשוב לציין כי שוק העבודה הוא האחרון שמגיב לשינויים במחזור העסקים.

לפי הנתונים, חלה עלייה בשכר הממוצע במחירים שוטפים: בחודשים יוני-אוגוסט 2012 עלה השכר הממוצע למשרת שכיר במחירים שוטפים ב-3.9%, בהמשך לעלייה של 3.7% בחודשים מארס-מאי 2012.

גם השכר הממוצע למשרת שכיר במחירים קבועים - נתון שמשקף נאמנה יותר את כוח הקנייה של השכר - עלה בחודשים יוני-אוגוסט 2012 בכ-3%, לעומת עלייה של 2.1% בחודשים מארס-מאי 2012. קרי, חל גידול בכוח הקנייה של השכירים, פרט למועסקים בשירותים הקהילתיים (ירידה של יותר מ-2%).

מספר המשרות עלה ב-1.6%

העלייה החדה ביותר בשכר הריאלי נרשמה בענף הבינוי, שם עלה השכר הממוצע בכמעט 5% בתקופה הנסקרת, זאת בהמשך לעלייה של 4.2% במארס-מאי.

אלא שלפי הנתונים הסיבות לעלייה הזו אינן חיוביות: הנתונים מצביעים על ירידה חדה של 2.5% במשרות בענף הבנייה (מה שלחץ כנראה על העלייה בשכר) - דבר שעלול להעיד על האטה בקצב הבנייה במשק. מגמה זו נתמכת בשאר נתוני הלמ''ס ועלולה לבשר על המשך המחסור ביחידות דיור, וכתוצאה מכך על המשך העלייה במחירי הדיור.

עוד עולה מנתוני השכר הריאלי, כי עליות שכר נאות של יותר מ-4% נרשמו גם בסקטור התעשייתי ובענף הפיננסים.

לפי הנתונים, העלייה בשכר איננה מלווה בירידה במשרות השכיר, אלא להיפך: הנתונים מצביעים על עלייה במספר משרות השכיר בתקופה הנסקרת בשיעור של 1.6%, בהמשך לעלייה של 1.8% בחודשים מארס-מאי 2012. מנגד, לא בכל ענף נרשמה עלייה: כאמור, בסקטור הבנייה מספר המשרות ירד, וכך גם בענף המסחר, התחבורה, החקלאות והתעשייה - סקטורים חיוניים בסקטור הפרטי. ‏‎‎‏

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully