וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הבחירות: וול סטריט ננעלה בעליות

הלל קורן

6.11.2012 / 23:16

המירוץ הצמוד בבחירות לנשיאות ארצות הברית לא השפיע על המסחר. הדאו על במהלך המסחר ביותר מ-130 נקודות, גם הנאסד"ק וה-S&P500 עלו

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות שערים ביומה הגדול של אמריקה - בחירת הנשיא ה-45 של ארה"ב. יום המסחר הנוכחי, ובוודאי זה של מחר לאחר תוצאות הבחירות, מושפעים מהשאלה האם האמריקנים שולחים את הנשיא המכהן ברק אובמה לכהונה שנייה או שמא יעדיפו את המועמד הרפובליקני מיט רומני. המסחר באירופה ננעל היום בעליות שערים של עד כ-0.9%.

המסחר בוול סטריט ננעל, כאמור, בעליות שערים בהובלת מדד הדאו-ג'ונס שעלה ב-134 נקודות. מדד הנאסד"ק, שהתקשה ביומיים האחרונים, עלה ב-0.41% בעוד שמדד ה-S&P500 עלה ב-0.76%.

אך חלק מהאנליסטים טוענים כי בשל המירוץ הצמוד בין שני המועמדים לתפקיד, וההשפעה שיש לכך על וול סטריט בפרט ועל שאר השווקים בעולם בכלל, לוול סטריט כבר לא אכפת מי יהיה המנצח בבחירות הקרובות, העיקר שתסתיים תקופת אי הוודאות הזאת ששוררת בשווקים.

"חלק מהאנשים מרגישי שיש סוג של הפתעה שעומדת להתרחש לפיה לא משנה מה יהיו תוצאות הבחירות, אנחנו צפויים לראות תגובה גדולה כיוון שחלק מהאנשים יפותעו מהתוצאות", אמר ארט קשין, מנהל חדר המסחר של UBS. "יש חשש שהבחירות לא יסתיימו היום, והמחלוקת בסוגייה תימשך עוד מספר שנים והקיטוב שקיים במדינה מפחיד. לכן אני מקווה שמי שינצח הערב, לא יהיה בהפרש קטן".

בתוך כך, ארצות הברית נענתה היום להפצרה של שרי האוצר של מדינות ה-G20, שהתכנסו אתמול במקסיקו, והודיעה שללא קשר לתוצאות של הבחירות הקרובות המדינה תעשה הכל על מנת להימנע מה"צוק הפיסקאלי" שהולך ומתקרב בצעדי ענק, ובשל כך היא מתכוונת להקפיד הקפדה יתרה על תקציב המדינה לשנה הבאה.

שרי האוצר של פורום ה-G20 התכנסו אתמול במקסיקו והביעו את הדאגות שלהם מה"צוק הפיסקאלי" שעתיד להיכנס לתוקפו עם תחילת השנה האזרחית החדשה ומאיים על המשך הצמיחה בכלכלה האמריקאית. "הצוק הפיסקאלי" הינו מנגנון לשעת חירום שהסכימו עליו הדמוקרטים והרפובליקנים במידה ולא יסכימו על צעדים להפחתת הגירעון של ממשלת ארצות הברית, במסגרות החל מה-1 בינואר 2013 יבוטלו הטבות המס שהעניק הנשיא הקודם ג'ורג' וו. בוש ומנגד יקוצץ באופן משמעותי היקף ההוצאות של ממשלת ארצות הברית.

בזירת המאקרו, לא צפויים להתפרסם היום שום נתוני מאקרו, וגם בהמשך השבוע לא צפויים להתפרס נתוני מאקרו משמעותיים, חוץ ממספר התביעות החדשות לדמי אבטלה שמתפרסם מדי שבוע.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully