וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי: השווקים בעולם עדיין עדיפים על הבורסה בת"א

קובי ישעיהו

9.11.2012 / 9:05

בסקירתם השבועית על שוק ההון סבורים כלכלני בנק לאומי כי לאחר גל העליות שחל באחרונה בשוק המקומי, צפויה המגמה מעבר לים להשפיע במידה רבה יותר על התנהלות השוק כאן

בתקופה הקרובה, ישפיעו על המסחר התוצאות הכספיות שיציגו החברות המקומיות לרבעון השלישי. כמו כן, לאחר מהלך העליות המשמעותי שחל לאחרונה בשוק המקומי והביא לצמצום הפער ביחס לחו"ל, צפויה המגמה מעבר לים להשפיע במידה רבה יותר על התנהלותו. כך מציינים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון.

בניגוד לדעות של לא מעט מנהלי השקעות מקומיים, בלאומי "מוצאים כי עדיין קיימת עדיפות בחשיפה גבוהה יותר באפיק המנייתי לשווקים הבינלאומיים לעומת זה המקומי".
בנוגע לשוק האג"ח מציינים בלאומי כי רמת התשואות הנמוכה הגוזרת תשואה ריאלית אפסית בחלקו הקצר של העקום תומכת בהחזקת חלקו הממשלתי של התיק במח"מ בינוני, זאת תוך שמירה על תמהיל מאוזן בין האפיק הצמוד לזה השקלי.

באפיק הקונצרני: "לנוכח ירידת התשואות החדה שחלה בחודשיים האחרונים, במיוחד בעת הנוכחית יש להקפיד על בחירת אגרות חוב בהן התשואה הצפוייה הולמת את הסיכון. ככלל אנו מעדיפים את סיכון החברות על פני סיכון הזמן. הדבר ניתן להשגה על ידי התמקדות בחברות תזרימיות ובמח"מ קצר (עד כ- 3 שנים) תוך פיזור ענפי ועיסקי גבוה".

בשוק המט"ח מעריכים בלאומי כי מגמת המסחר במטבע החוץ תושפע בעיקר מהמגמה בעולם בתקופה הקרובה. "בשורות שליליות נוספת מכיוון גוש האירו עשויות להביא להיחלשות נוספת של המטבע האירופי כאשר מנגד סוגיית ה"צוק הפיסקאלי", עשויה להביא דווקא לחוזקת הדולר, בשל היותו מטבע מקלט. בשל האמור, לא מן הנמנע כי השקל ייסחר בתנודתיות בטווח הקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully