וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות קלות בוול סטריט; אובמה מאיים על העשירים?

קובי ישעיהו

9.11.2012 / 23:13

בטחון הצרכנים בשיא של יותר מ-5 שנים. אובמה נשא נאום ראשון לאחר הבחירות על הצוק הפיסקלי. בפלוריסטם דורשים שבלומברג תפרסם תיקון והבהרה לכתבה שהתפרסמה אתמול

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') ביציבות עם נטייה לעליות לאחר נאומו של אובמה בנוגע למדיניות הפיסקלית, ועל רקע נתוני מאקרו מפתיעים, וזאת לאחר יומיים של ירידות שבאו בעקבות בחירת הנשיא אובמה לכהונה שנייה בבית הלבן.

בנאום ראשון אחרי שנבחר לתקופת כהונה שניה, אמר הערב נשיא ארה"ב, ברק אובמה, כי לא יקבל שום פשרה בנוגע לצוק הפיסקלי שלא תכלול העלאות מס לבעלי כנסות גבוהות. "לא אסכים שמשפחות מעמד הביניים ישאו על גבם את כל הנטל, בעוד שאנשים כמוני, בעלי הכנסות גבוהות, לא יתרמו דבר", אמר אובמה בנאום תקיף.

נאום ברק אובמה לאחר ניצחונו. רויטרס
"לא אסכים שמשפחות מעמד הביניים ישאו על גבם את כל הנטל, בעוד שאנשים כמוני, בעלי הכנסות גבוהות, לא יתרמו דבר", אובמה/רויטרס

הנשיא, שנראה מאושש ובטוח בעצמו, התקבל בתשואות בהיכנסו לאולם בבית הלבן שבו המתינו לו עשרות פקידי ממשל בצד העיתונאים. הוא אמר כי הזמין לבית הלבן את מנהיגי הסנאט ובית-הנבחרים לתחילת מו"מ על מציאת פיתרון לבעיות הגירעון התקציבי ולמניעת הידרדרות הצוק הפיסקלי וכי ישתף גם את קהיליית העסקים והאיגודים המקצועיים בדיונים. כבר עתה ברור שהבית הלבן ייתקל בקשיים גדולים במו"מ עם הקונגרס על פשרה שתמנע הידרדרות מהצוק הפיסקלי. ראש סיעת המיעוט הרפובליקני בסנאט, מיץ' מקונל, רמז אתמול שיתנגד לכל פשרה שתכלול העלאת שיעורי המס לעשירים, דהיינו בעלי הכנסות שעולות על 250 אלף דולר בשנה.

באירופה נמשכת המתיחות. לאחר לילה מתוח ביוון שבו אישר הפרלמנט המקומי חבילת קיצוצים נוספת בהיקף של 11.5 מיליארד אירו לאחר דרמה לא קטנה ומהומות אלימות מחוץ לבניין הפרלמנט, כתנאי לקבלת נתח נוסף מחבילת הסיוע בהיקף של 31.5 מיליארד דולר, עלו אמש דיווחים שהנתח הנכסף לא יגיע בקרוב.

על פי דיווח של רשת "בלומברג" אתמול מפי גורמים המקורבים למגעים, שרי האוצר של גוש האירו שיתכנסו ביום שני הקרוב, לא ידונו באפשרות של הענקת הסיוע ליוון והם ימתינו לדוח מטעם ה"טרויקה" - המורכבת מהאיחוד האירופי, הבנק המרכזי האירופי וקרן המטבע הבינלאומית - שאמור להתפרסם לקראת סוף החודש ויתן פירוט לגבי התקדמות המדינה מקצב העמידה שלה ביעדים שהוצבו לה על ידי המוסדות הבינלאומיים.

בטחון הצרכנים בשיא של יותר מ-5 שנים

בתחום המאקרו, פורסם היום כי מחירי הייבוא בארה"ב עלו בחודש אוקטובר בשיעור של 0.5%, זה החודש השלישי ברציפות. בספטמבר עלו המחירים ב-1.1%. להוציא דלק עלו המחירים ב-0.3%. מחירו של הנפט המיובא קפץ ב-1.3%, ומחירי הייבוא של מוצרי מזון עלו ב-0.2%.

מדד בטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש נובמבר עומד על 84.9 נקודות, הרבה מעל הצפי שעמד על 83 נקודות בלבד. מדובר בקריאה ראשונית בלבד, אך בכל זאת זהו הנתון החזק ביותר מאז יולי 2007.

המלאים הסיטונאיים עלו בספטמבר בשיעור של 1.1% להיקף של 494.15 מיליארד דולר, ואילו המכירות הסיטונאיות עלו ב-2%. יחס המלאים-מכירות, המודד כמה חודשים ייקח לחברה למכור את המלאי שברשותה, ירד ל-1.19 מ-1.2 בחודש הקודם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

גרופון צנחה

דיסני (47.06 -5.96%) פרסמה אמש לאחר סיום המסחר את תוצאותיה ברבעון האחרון. החברה עמדה בתחזיות ודיווחה על רווח של 68 סנט למניה.

גם ענקית הקופונים, חברת גרופון (2.76-29.59%), פרסמה אתמול דוחות. המניה הגיבה בירידה של כ-15% במסחר המאוחר, וירדה היום בשיעור חד גם כן.

חברת פרייסליין (625.87-0.32%) הודיעה אמש לאחר סיום המסחר בוול סטריט כי תרכוש את אתר הטיסות והחופשות קייאק בעיסקה בהיקף של כ-1.8 מיליארד דולר. העיסקה תתבצע לפי מחיר מניה של 40 דולר לקייאק, פרמיה של 29% על מחיר הסגירה שלה אתמול.

מניית פלוריסטם (3.24+13.68%) ריכזה עניין על רקע פרסום מאמר ב'בלומברג' שטען כי הנהלת החברה ידעה במהלך גיוס הון שביצעה כי מטופל של החברה בעבר מת. בפלוריסטם טוענים כי לא ידעו על מותה של ילדה שטופלה "טיפול חמלה" באמצעות תרופה של החברה במהלך גיוס כספים ולא פרסמו את המידע למשקיעים ודורשים פרסום תיקון והבהרה בבלומברג.

טבע (40.18-0.42%) הודיעה היום כי התקבלו נתונים טובים מניסוי קליני שלב 3 עבור תרסיס האף QNASL.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully