וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לטבע בקנדה: בוטל הפטנט על הויאגרה

פאדי מועלם

11.11.2012 / 8:10

בית המשפט העליון במדינת אוטווה קיבל פה אחת את טענותיה של טבע וביטל את הפטנט שיש לחברת פייזר על הויאגרה בקנדה. בית המשפט ביקר בחריפות את התנהלות פייזר בפרשה

בית המשפט העליון בקנדה ביטל פה אחד את הפטנט של פייזר (24.17 +0.04%) על תרופת הויאגרה ובכך למעשה קיבל בית המשפט את הטענה של טבע (40.18 -0.42%) (15940) מה שיאפשר לחברה הישראלית לשווק גירסה גנרית לתרופה המפורסמת ברחבי קנדה.

שבעת השופטים שישבו בדיון קבעו פה אחד כי פייזר ניסתה "לשחק" עם המערכת ולכן הפטנט שיש לה על תרופת הויאגרה. הקביעה של בית המשפט בעצם מבטלת את הדומננטיות של פייזר בתחום תרופות האין-אונות בקנדה, שהייתה אמורה להימשך עד שנת 2014 - השנה בה המועד על הפטנט אמור לפוג - ויאפשר לחברות פארמה אחרות לייצר תרופות גנריות שהן בדרך כלל יותר זולות.

"פייזר נהנתה מההגנות שמעניק חוק הפטנטים בקנדה, אך מבלי שביצעה את החובה המוטלת עליה לדווח על המרכיבים של התרופה", כתב השופט לואיס לה-בל בפסק הדין של בית המשפט. "מבחינת מדיניות, וגם מבחינת הפירוש של חוק הפטנטים, אסור על בעל הפטנט "לשחק" עם המערכת בצורה הזאת. זו לדעתי הנושא המרכזי בעתירה הזו".

הפסיקה של בית המשפט סוללת את הדרך עבור טבע להתחיל לשווק במדינה את טבליות ה-Sildenafil שלה. "בקנדה, רוב ההשקות של תרופות גנריות מתבצעות לאחר הליך משפטי ארוך ויקר. מההתחלה, טבע קנדה לקחה על עצמה את ההובלה להבאת גרסה גנרית לטבליות ה-Sildenafil", אמר בתגובה בארי פישמן, מנכ"ל ונשיא טבע בקנדה. "אולם חברות כמו טבע נאלצות לספוג הפסדים כספיים כבדים בבואה לתקוף פטנטים חלשים, וההשקעות הללו מטיבות עם כל השחקנים בשוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully