וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק HSBC: מאות חשבונות של ישראלים הודלפו

11.11.2012 / 9:54

הפרשה חוצת הגבולות מסתעפת: למעלה מ-8,000 חשבונות בנק באי ג'רזי - כולל של עבריינים וסלבריטאים - הודלפו, ובהם גם 602 חשבונות של ישראלים

לא פחות מ-602 חשבונות בנק של לקוחות ישראלים ב-HSBC, הבנק הגדול בבריטניה, נחשפו במסגרת חקירת פרשת הלבנות ההון והעלמות המס לכאורה. כך מדווח העיתון הבריטי "דיילי טלגרף". בנוסף לכך נחשפו פרטי חשבונותיהם של 527 צרפתים, 333 ספרדים ו-117 אזרחי ארה"ב. בסך הכל הודלפו פרטי חשבונותיהם של 8,474 לקוחות הבנק באי הקטן ג'רזי שבתעלת למאנש.

לפי הדיווח, רשויות המס בבריטניה השיגו את פרטיהם של כל הבריטים המעורבים בפרשה. בין המעורבים, לפי ה"טלגרף", ניתן למצוא גם עבריינים מוכרים כמו דניאל בייס, סוחר סמים השוהה בוונצואלה; מייקל לי, שהורשע בעבר בהחזקה יותר מ-300 כלי נשק בביתו; 3 בנקאים שעומדים בפני אישומים חמורים של הונאה פיננסית; ואדם נוסף הידוע בכיוניו: "נוכל המחשבים מס' 2 בלונדון".

הבנק הבריטי כבר מתכונן לספוג קנס של 1.5 מיליארד דולר בגין הפעילות בסניף בג'רזי, וזאת בעוד הרשויות בארה"ב חוקרות את הנושא, בגין חשד להלבנת הון והעלמות מס.

ברשימה שהודלפה מפורטים חשבונות בנק של 4,388 לקוחות המחזיקים בהון של כ-700 מיליון ליש"ט. ברשימה ניתן למצוא גם שמות של סלבריטאים.

רשויות בכמה מדינות חוקרות את הפרשה, שהחלה כאשר גורם פנימי בתוך שלוחת בנק HSBC בשווייץ מכר פרטים של חלק מחשבונות הבנק האמורים לרשויות המס עוד ב-2008. מהלך זה הוביל ליצירתה של "רשימת לגארד" המפורסמת, שנקראה על שם שרת האוצר של צרפת דאז כריסטין לגארד (היום יו"ר קרן המטבע הבינלאומית). למעלה מ-2,000 בריטים נמצאו אז ברשימה וכמעט 2,000 יוונים, מה שמעורר בתקופה האחרונה זעם גדול ביוון על עשירי המדינה שביקשו, לפי הדיווחים, להתחמק מתשלומי מסים.

  • עוד באותו נושא:
  • hsbc

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully