וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמנכ"לים בחברת החשמל: לגבות בכירים בפרשת הבור התזרימי

עמירם ברקת

12.11.2012 / 19:06

שישה סמנכ"לים פרסמו הודעת תמיכה באנשי חטיבת הכספים ומינהל הדלקים, בעקבות פרסומים על כוונה להדיחם. "ביקורת לא הוגנת ולא ראויה"

צמרת הניהולית הבכירה של חברת החשמל דורשת ממנכ"ל החברה אלי גליקמן ומהיו"ר יפתח רון-טל להעניק גיבוי ותמיכה לסמנכ"ל הכספים של החברה, הראל בלינדה, ולראש מינהל הדלקים, שמשון ברוקמן, על רקע הפרסומים על הכוונות להדיחם.

מחר יתכנס דירקטוריון החברה כדי לדון בדוח הבדיקה החיצוני של פרשת הבור התזרימי ובמהלך הישיבה ישמיעו בלינדה ברוקמן וארבעה בכירים נוספים לראשונה את גרסאותיהם לחלקם בפרשה. רוב המוזהרים כבר שכרו עורכי דין להכנת התגובה ולקראת הישיבה מחר. המתיחות הפנימית בצמרת החברה עשויה להתפרץ דווקא בימים שבהם היא נדרשת להרגיע את חברות דירוג האשראי לקראת הנפקה מתוכננת של אגרות חוב בהיקף 4 מיליארד שקל לצורך מימון פעולותיה.

"תמיכה מלאה"

המכתב, שעליו חתומים כל ששת הסמנכ"לים של החברה (מלבד בלינדה) והיועץ המשפטי דוד יהב, משקף את הסערה שבה מצויה הנהלת החברה: "אנו, חברי ההנהלה המצומצמת, מביעים בזאת את תמיכתנו המלאה באנשי חטיבת הכספים ומינהל הדלקים הנמצאים בעין הסערה ותחת ביקורת לא הוגנת ולא ראויה. חברת החשמל נמצאת זה יותר משנה בהוריקן חשמלי ופיננסי חסר תקדים. שום גוף בארץ לא היה עומד במשימות הבלתי אפשריות שנחתו עליה".

בהמשך המכתב כותבים הסמנכ"לים כי "הגופים המפקחים ובהם הממשלה ורשות החשמל מטילים אחריות בלתי אפשרית על החברה מבלי לתת גיבוי ותמיכה נדרשים... בסערה בלתי אפשרית זו אנשי חטיבת הכספים ומינהל הדלקים עומדים בכבוד, באומץ ובמקצועיות תוך עבודה מסביב לשעון ומשקיעים מאמצים כבירים לעמוד במשימות".

הסמנכ"לים מוסיפים כי "אם נעשו טעויות, ואין ספק שבלחץ העבודה והעומס האדיר של המשימות קורות טעויות, יש צורך להפיק לקחים ולהסיק מסקנות בצורה הוגנת ולא בדרך של הטחת האשמות וחיפוש שעירים לעזאזל".

"גלובס" חשף כי הנהלת חברת החשמל מבקשת להדיח את סמנכ"ל הכספים הראל בלינדה בעקבות פרשת הטעות שיצרה פער של 1.5 מיליארד שקל בתחזית תזרים המזומנים של החברה. גם שמו של ראש מינהל הדלקים בחברה, שמשון ברוקמן, הוזכר כמועמד להדחה.

השניים זוכים להערכה מקצועית רבה בתוך חברת החשמל ומחוצה לה, אולם הכעס הרב שעוררה חשיפת הבור התזרימי באוצר הופנה בחלקו גם נגד בלינדה ש"הפסיד נקודות" כהגדרת גורם המצוי בפרטי הפרשה. לדברי אותו גורם, "טעות בתחזית התזרים היא בתחום אחריותו המקצועית של סמנכ"ל הכספים ולא של המנכ"ל".

גליקמן נמנע עד כה מלהעניק גיבוי פומבי לבכירי החברה, אם כי גורמים בהנהלה טענו כי "זו הפקרות לחרוץ דין של מישהו בחברה לפני שיתבררו העובדות לאשורן".

הבור התזרימי נוצר לאחר שנתונים מעודכנים על התייקרות בעלויות הדלק שחברת החשמל רוכשת לצורך ייצור חשמל לא הועברו לידיעת אגף הכספים המעדכן את תחזית התזרים ממינהל הדלקים. הפער נחשף במקרה במהלך ניסוי של מערכת בקרה.

"תהליך בדיקה"

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בתהליך של בדיקה בוועדת בדיקה חיצונית שמינה הדירקטוריון. אנו נמנעים מעיסוק תקשורתי בסוגיה עד שתתקבל החלטה של הדירקטוריון בעניין. בכל אופן יש הערכה רבה הן של המנכ"ל והן של היו"ר לכלל עובדי החברה שעמלים על אספקת חשמל לתושבי ישראל וכן לעובדי חטיבת הכספים והדלקים שמהווים חלק חשוב במערכת זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully