וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: יציבות במדדים, הגרעון האמריקני זינק 22%

פאדי מועלם

13.11.2012 / 22:44

שרי האוצר של גוש האירו העניקו ליוון ארכה של שנתיים לעמוד ביעדי תוכנית החילוץ. קוואלקום עברה את אינטל בשווי שוק. הגרעון הפדרלי זינק באוקטובר ל-120 מיליארד דולר

המסחר בוול סטריט מתנהל היום (ג') במגמה מעורבת לאחר הדיווח על הגדלת סכום הסיוע שיוענק ליוון לכ-44 מיליארד אירו, ועל רקע דוחות חיוביים של ענקית הקמעונאות הום דיפו. ברקע נמשכת האי וודאות בעניין משבר החוב ביבשת ובעיית הצוק הפיסקאלי שמאיימת על הכלכלה האמריקאית.

הצוק הפיסקלי ממשיך לעמוד במוקד, והמשקיעים לא מוצאים כיוון בציפייה לפתרון פוליטי לסוגייה המטרידה. "ייתכן שאנחנו במצב עייפות כתוצאה מהצוק הפיסקלי", אומר מארק לוצ'יני, אסטרטג השקעות ראשי בג'ני מונטגומרי סקוט. "השוק מוחזק כבן ערובה. זה ארוע יותר מגדי גדול, מדברים על 4% תמ"ג - זה לא חסר חשיבות".

הנושא היווני חוזר לכותרות בשבועות האחרונים לאחר רגיעה של מספר חודשים והנושא שעומד על הפרק הפעם הינו העברת נתח נוסף מחבילת החילוץ למדינה שנמצאת על סף פשיטת רגל. מדובר על נתח בסך של 31.5 מיליארד אירו וביוון טוענים שאם לא יקבלו את הכסף בקרוב, המדינה עלולה לפשוט את הרגל עד סוף החודש.

לפי דיווח מהיום של מקור בממשלת גרמניה, נתחי חבילת הסיוע ליוון יוענקו במכה אחת בסכום כולל של 44 מיליארד אירו.

נתוני וול סטריט 13.11. גלובס
נתוני וול סטריט 13.11/גלובס

אתמול (שני) התכנסו בבריסל שרי האוצר של גוש האירו על מנת לדון בנושא יוון. בהתאם לדיווחים שפורסמו ברשת "בלומברג" לפני כשבוע, שרי האוצר דחו את ההחלטה על העברת הכספים החיוניים ליוון עד ל-20 בנובמבר - מועד שבו יתפרסם דוח מקיף על יוון של קרן המטבע הבינלאומית. אך מנגד, השרים אישרו ליוון את הבקשה שלה לדחות את מועד העמידה ביעדים של תוכנית החילוץ בכשנתיים.

ביום שישי הקרוב מגיע מועד הפרעון של אגרות חוב של המדינה בהיקף של 5 מיליארד אירו, והמדינה תיכננה לשלם אותם מהכספים שיועברו אליה מהמוסדות הבינלאומיים. המדינה כבר הודיעה במהלך סוף השבוע שהיא כנראה תצטרך למצוא דרך לדחות את התשלום עד שתקבל את הכספים.

סיבה נוספת שמדאיגה את המשקיעים ברחבי העולם הינה המצב של גרמניה והחשש שאכן המשבר באירופה מתחיל לפגוע בכלכלה הגדולה ביותר בגוש האירו. לאחר מספר נתונים שהתפרסמו באחרונה שמעידים על האטה ואף על התכווצות במספר סקטורים בגרמניה, מתפרסם היום הסנטמנט הכלכלי בגרמניה לחודש נובמבר ורושם ירידה חדה ומפתיעה לרמה של (15.7-) נקודות לעומת (11.5-) נקודות באקטובר, כשהצפי של האנליסטים היה לעלייה לרמה של (10-) נקודות.

נעבור לארצות הברית ולנושא הצוק הפיסקאלי שמאיים על כלכלת ארצות הברית כשייכנס לתוקפו בתחילת שנת 2013. הדיונים בנושא בין הרפובליקנים לבין הדמוקרטים, בהשתתפותו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, צפויים להתחיל במהלך השבוע הנוכחי כששני הצדדים מביעים אופטימיות לגבי הסכם אפשרי שימנע את הצוק הפיסקאלי - מנגנון חירום שיביא לביטול מספר הטבות מס וקיצוץ משמעותי בהוצאות של הממשל הפדראלי.

בתוך כך, משרד האוצר האמריקני פרסם היום את הגרעון הפדרלי של ארה"ב, שעלה באוקטובר ב-22% לסכום של 120 מיליארד דולר, לעומת 98.5 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ולעומת תחזיות האנליסטים שעמדו על 113 מיליארד דולר בלבד.

צניחה של 35% ברווחים של סלקום

חברת הסלולר סלקום ( 9.1 +2.13% ) מסכמת הבוקר את הרבעון השלישי של 2012 עם ירידה של 13% בהכנסות ל-1.448 מיליארד שקל. הרווח הנקי של סלקום רשם צניחה של 37.7% והסתכם ב-124 מיליון שקל. מנגד, תזרים המזומנים רשם זינוק של 58% ל-414 מיליון שקל.

גם אלביט מערכות ( 35.25 +3.22% ) דיווחה היום על תוצאות פעילותה ברבעון השלישי של 2012. בשורה העליונה דיווחה החברה על הכנסות של כ-677.5 מיליון דולר ברבעון בהשוואה ל-663.7 מיליון דולר ברבעון השלישי של שנת 2011. בשורה התחתונה דיווחה אלביט מערכות כי הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הרגילים של החברה ברבעון הסתכם ב-39.5 מיליון דולר (5.8% מההכנסות), בהשוואה ל-36.5 מיליון דולר (5.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי לפי non-GAAP לרבעון הסתכם ב- 49.4 מיליון דולר (7.3% מסך ההכנסות) בהשוואה ל- 56.4 מיליון דולר (8.5% מסך ההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

חברת אלווריון ( 0.4217 -3.15% ) הישראלית הודיעה על חוזה חדש באפריקה. ספקית פתרונות לתקשורת אלחוטית בפס רחב הודיעה כי פרסה עבור חברת uMAX, ספקית תקשורת בזימבבואה שבאפריקה, את פתרון ה-4Motion 802.16e עבור פריסת רשת תקשורת אלחוטית בפס רחב בהררה, עיר הבירה של המדינה. הרשת שהקימה uMAX תספק שירותי תקשורת 4G אלחוטית מהירה בפס רחב בתדר 2.5 ג'יגה-הרץ לראשונה בזימבבואה, ותשרת אלפי משתמשים ביתיים ועסקיים. הפריסה מוערכת ביותר ממיליון דולר.

גם מיקרוסופט ( 27.14 -3.04% ) תעמוד במוקד לאחר הודעת ההתפטרות המפתיעה של סטיבן סינופסקי, נשיא חטיבת ווינדוז ומי שהיה אחראי על פיתוח מחשב הטאבלט החדש של החברה ה-Surface. ההתפטרות תיכנס לתוקף באופן מיידי, ומי שתחליף אותו היא ג'ולי לארסון-גרין, שתנהל את תחום התוכנה והחומרה של חלונות.

חברת קוואלקום ( 62.265 +1.05% ) עברה לראשונה את אינטל והיא כעת חברת השבבים בעלת שווי השוק הגדול בעולם. הופ דיפו ( 63.40 +3.66% ) האמריקאית דיווחה על תוצאות מצוינות לרבעון השלישי והקפיצה את המדדים בוול סטריט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully