וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: מה אנחנו עושים עם הסמארטפון שלנו?

רועי גולדנברג

14.11.2012 / 10:52

אנחנו נרדמים עם הסמארטפון ומייחסים לסוללה שלו חשיבות גדולה מאשר למותג. סקר של TNS בקרב עשרות אלפי משתתפים בארץ ובעולם מנתח את מערכת היחסים שלנו עם הסלולרי

איך הישראלים בוחרים את הטלפון הסלולרי שלהם, מה הם בדיוק עושים איתו ומתי? סקר נרחב בשם Mobile Life שערכה חברת המחקר הבינלאומית TNS בקרב 48 אלף אנשים ב-58 מדינות, בהן ישראל, מראה את החיבור החזק של הישראלים לסמארטפון שלהם, ואיך רבים מהם הולכים איתו לישון, כשהם שומעים מוזיקה, משחקים או צופים בתוכני וידיאו.

בין היתר בדק המחקר את השימוש במכשיר הסלולר לצורכי תשלומים ופעולות בנקאיות - וגילה כי ישראל מובילה בפער ניכר על הממוצע העולמי.

"המחקר מאפשר להבין טוב יותר מה צריך הצרכן ואת מעמדה המכובד של ישראל בפרמטרים רבים בהשוואה לעולם", מסביר אילן רם, מנהל פיתוח ב-TNS טלסקר, השלוחה הישראלית של חברת TNS.

"גלובס" מביא את הנקודות המעניינות בשילוב הסמארטפונים בחיי הישראלים:

למה קונים?

באופן מובהק, 55% מהישראלים מעוניינים בטלפון חכם כדי לשדרג את המכשיר הקיים שלהם, ו-40% מעוניינים בו כדי לגלוש באינטרנט. השימוש ברשת היא הסיבה העיקרית בעולם לרכישת סמארטפון (36%), בעוד שדרוג המכשיר רק במקום השני (30%).

הרגלי צריכה בסמארטפון. גלובס
הרגלי צריכה בסמארטפון/גלובס

סיבות מובילות נוספות בקרב הישראלים הן מיילים ושירותי הודעות (23%), שימוש בכל זמן ובכל מקום (21%) וגישה לאפליקציות רלבנטיות למשתמש (19%). עוד סיבות פופולריות הן יכולת לתקשר עם חברים (15%) ולנהל את החיים בצורה טובה יותר (14%).

בעולם אפשר לראות מגמה מעט שונה, שם נושאים כמו בידור (15%) ועזרה במטלות עבודה (15%) משפיעים יותר על החלטת רכישת סמארטפון.

שימוש במשחקים נמצא באופן מפתיע בתחתית רשימת הסיבות, עם 9% בישראל ורק 4% בעולם.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

איך בוחרים?

למרות הנטייה לחשוב שהקנייה מתבססת על מערכת ההפעלה (אייפון מול אנדרואיד) או על היצרן, הגורם המשפיע ביותר הוא דווקא אורך חיי הסוללה - כך לפחות קבעו 71% מהישראלים בעלי מכשיר סלולרי.

הגורם השני המשפיע על ההחלטה הוא גודל ואיכות המסך (65%), שללא ספק השתפרו מאוד לאחרונה. גורמים משפיעים נוספים הם שטח האחסון (60%), איכות המצלמה (54%), גישה מהירה לאינטרנט (50%) והעיצוב של המכשיר (49%).

מערכת ההפעלה מהווה גורם משפיע רק עבור 44% מבעלי הסלולר בישראל (מקום 11). יצרנית המכשיר לא באמת חשובה לישראלי הממוצע, ורק 32% בחרו בה כגורם משפיע (מקום 22).

בין הגורמים הפחות משפיעים ניתן למנות את הציוד ההיקפי שניתן לחבר למכשיר (20%), היכולת לשלם עם הטלפון (13%) ויכולת סינכרון עם הטאבלט (8%).

במה משתמשים?

הישראלים תקשורתיים יותר מאשר שאר העולם כשזה נוגע לשימושיות של המכשיר הסלולרי. כך, השימוש העיקרי של המשתמש הישראלי בסלולרי הוא הודעות SMS, בדומה לממוצע העולמי, אך בשיעור ניכר יותר (87% לעומת 81%, בהתאמה). כך גם שימוש בהודעות מיידיות פופולרי הרבה יותר בקרב ישראלים (53% לעומת 33%, בהתאמה).

הרגלי צריכה בסמארטפון. גלובס
הרגלי צריכה בסמארטפון/גלובס

הישראלים גם אוהבים לצלם יותר תמונות (76% לעומת 66%, בהתאמה), ומשתמשים יותר ביומן הפגישות בסלולרי (69% לעומת 50%).

מה עוד פופולרי בישראל? מוזיקה (57%), משחקים (55%) וגלישה באינטרנט (54%). באופן מפתיע, השימוש הכי פחות פופולרי הוא גלישה לרשתות חברתיות (42%).

לשלם בסמארטפון

המחקר מראה כי הצרכנים הישראלים משתוקקים לשירותים בנקאיים דרך הסלולר, אך רק מעטים מהם משתמשים בהם כיום - ייתכן מכיוון שאינם קיימים כלל, אינם מובנים מספיק או שאינם מודעים אליהם.

הרגלי צריכה בסמארטפון. גלובס
הרגלי צריכה בסמארטפון/גלובס

השירות הכי שימושי ומבוקש הוא גישה לפרטי חשבון הבנק: כ-20% מבעלי הסלולר משתמשים בו כיום, ו-31% מעוניינים להשתמש בו. פעולה מבוקשת נוספת היא היכולת לשלם בחנות או במסעדה באמצעות הסלולר כמו ארנק סלולרי, ו-24% היו מעוניינים בכך, כשכיום רק 4% עושים זאת.

עוד שירותים מבוקשים: העברת פקודות בנקאיות ב-SMS, ש-20% מהישראלים היו רוצים לעשות; רכישת כרטיסי נסיעה בתחבורה ציבורית (19%), תשלום חשבונות (19%), העברה בנקאית מאדם לאדם (15%) ותשלום שכר דירה או משכנתא (6%).

המסקנה: בישראל קיים פוטנציאל גדול לשירותי בנקאות סלולריים שעדיין לא מנוצל דיו. בעוד ש-13% מהישראלים השתמשו בשירותי בנקאות בסלולר בשנה האחרונה, 44% מתכוונים להשתמש בהם בעתיד - זינוק של כ-240%. שיעור זה יבוא בעיקר על חשבון הגעה לסניפים (56% היום, ובעתיד רק 45%).

לפי המחקר, השימוש הפופולרי ביותר בשירותי בנקאות בקרב בעלי מכשיר סלולרי הוא באמצעות האינטרנט (72%), כשגם שיעור זה יירד לטובת הסלולר בכ-11%.

עוד עולה כי שיעור השימוש בסלולרי לצורכי פעולות בנקאות ירשום את הזינוק הגבוה ביותר (500%) בקרב בני 51-60.

שופינג עם הסלולרי

יותר ויותר ישראלים משתמשים בסלולרי ככלי מצוין לערוך סקר שוק לפני שרוכשים מוצר בחנות. המחקר בדק מהם התהליכים שמובילים לרכישה - מהבדיקה בבית ועד הביקור בחנות עצמה.

44% מהישראלים מבצעים סקר שוק באינטרנט לפני שהם יוצאים לחנות. 32% קוראים ביקורות על המוצרים, 21% בודקים מה חבריהם אומרים על המוצרים ברשתות חברתיות, ו-14% מקבלים הטבה או הנחה למוצר באמצעות אינטראקציה כלשהי (העלאת תמונה, חידון וכו') עם המפרסם.

ומה קורה כשמגיעים לחנות עצמה? הפעולות הפופולריות ביותר הן השוואת מחירים (60% מהישראלים), סקר שוק בין מוצרים (41%), מימוש קופון סלולרי (30%) וסריקת ברקוד של המוצר לקבלת מידע נוסף (25%).

פעולות נוספות שהישראלים עושים בחנות: 21% מהישראלים מקבלים עדכונים על חנויות מעניינות בקרבת המיקום שלהם, 41% מבצעים סקר שוק בחנות עצמה, ו-60% משווים מחירים.

סלולרי לעומת לפטופ

הניידות והמיידיות הופכת את הסמארטפונים לכלי עבודה שונים לגמרי מבחינת השימושיות שלהם לעומת מחשבים נייחים וניידים. כך, שימוש בניווט (68%), בהודעות מיידיות (55%) ובהורדת אפליקציות (52%) פופולריים הרבה יותר בסמארטפונים מאשר על המחשב.

אפילו שמיעת מוזיקה פופולרית יותר על הטלפון הנייד מאשר על המחשב - 47% בסלולר, 5% בטאבלט לעומת 20% במחשב נייח או 16% בלפטופ. מנגד, צפייה בסרטים, תמונות וסרטוני וידיאו פופולריים יותר במחשב לעומת הסמארטפון או הטאבלט (כ-45% לעומת כ-7%, בהתאמה).

עוד שימושים פופולריים במחשב לעומת המובייל: צפייה ועריכת מסמכים (47% במחשב נייח ו-35% בלפטופ לעומת 4% בסמארטפון ו-5% בטאבלט); גלישה באינטרנט (42% במחשב נייח, 37% בלפטופ ורק 10% בסמארטפון); קניות אונליין (48% במחשב נייח, 33% בלפטופ ורק 4% בסמארטפון).

היקף שימושים דומה יחסית ניתן למצוא בשיחות וידיאו ושיחות על-גבי רשת האינטרנט (VoIP), שעומד סביב 28% בלפטופ ו-26% בסמארטפון.

בטאבלט השימוש הבולט ביותר הוא כקורא ספרים אלקטרוניים (25%), משחקים (11%) וצפייה בסדרות ובסרטים (10%).

שימוש במהלך היום

הבוקר במיטה מתחיל בעיקר עם מוזיקה עבור 15% מהישראלים, לצד רשתות חברתיות (13%) וגלישה באינטרנט (13%). הנסיעה לעבודה היא אחד מפרקי הזמן הפעילים ביותר מבחינת השימוש בסלולר, כשגם כאן מובילה המוזיקה (32% מהישראלים), לצד שירותי ניווט (30%). מי שאינו נוהג מנצל את הזמן למשחקים (12%), רשתות חברתיות (13%) והודעות מיידיות (10%).

השעות הראשונות בעבודה מאופיינות באופן לא מפתיע בעיקר במיילים (25%), גלישה באינטרנט (26%) והודעת מיידיות, אבל בין לבין גם פייסבוק ושאר רשתות חברתיות (15%).

שעות הערב המאוחרות רושמות זינוק ואת שיא השימוש, עם רשתות חברתיות לצד משחקים (20%), גלישה באינטרנט (20%) וצפייה בווידיאו (15%).

רגע לפני שנרדמים - שוב אינטרנט, משחקים, רשתות חברתיות ווידיאו מנעימים את הזמן עד להירדמות הסופית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully