וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפסדים על פרויקט פלאזה: 620 מיליון דולר

שירות גלובס

14.11.2012 / 12:21

IDB ונכסים ובניין יפחיתו עוד 90 מיליון שקל כל אחת בדוחות הרבעון השלישי של 2012, בגין ההשקעה הכושלת בלאס וגאס משנת 2007. החברות פנו לבית המשפט בבקשה לחלט את הקרקע

פרויקט הפלאזה בלאס וגאס של יצחק תשובה ונוחי דנקנר מגיע לסיומו, עם הפחתה כוללת של 620 מיליון דולר ב-5 שנים. נכסים ובניין וקבוצת IDB הודיעו היום (ד') בדיווח לבורסה כי הניסיון להגיע להסדר חוב עם הבנקים הזרים נכשל, והחברות פנו לבית משפט בארה"ב בבקשה לחלט את הקרקע.

IDB ונכסים ובניין יפחיתו עוד 90 מיליון שקל כל אחת בדוחות הרבעון השלישי של 2012. בתחילת החודש נודע כי תשובה ודנקנר מתקשים לגבש הסדר חוב בפרויקט הפלאזה בלאס וגאס מול הבנקים, ושוקלים לוותר על הפרויקט.

דנקנר ותשובה מחזיקים בפרויקט בחלקים שווים - דנקנר באמצעות אי.די.בי פתוח ונכסים ובנין (25% כל אחת), ותשובה באמצעות אלעד גרופ (50%). על רקע העדכון היום, מעריכים בשוק כי גוברת האפשרות שדנקנר ותשובה יחליטו לוותר על הקרקע בווגאס. הסיבות הן שבשלב זה נראה כי הפערים בין הצדדים גדולים, וכי ליזמים אפשרות לוותר על הנכס ללא תשלום קנס משום שההלוואה שנלקחה עבורו היא "נון ריקורס".

הצעתם של תשובה ודנקנר להסדר חוב בווגאס כללה תשלום של כ-250 מיליון דולר לבנקים שמימנו את רכישת הקרקע - הצעה שמשמעותה "תספורת" של 50% לשכבה הראשונה של החוב (450 מיליון דולר) ו-82% לשכבת החוב השנייה (170 מיליון דולר). נוסף על אפשרות של תשלום מיידי במזומן, ניתנה לנושים אפשרות של פריסת החוב ל-10 שנים.

יש לציין כי בקונסורציום הבנקים של עסקת פלאזה לאס וגאס היו שותפים גם הגופים המקומיים הראל ביטוח והבנקים הפועלים ומזרחי טפחות, שהעניקו הלוואות בהיקף כולל של כ-100 מיליון דולר לרכישת הקרקע.

ההלוואה לפרויקט הפלאזה נלקחה בשנת 2007 במטרה לרכוש קרקע ב"סטריפ", שעליה עמד מלון הניו פרונטיר (שפוצץ על ידי הרוכשים), תמורת 1.24 מיליארד דולר. על הקרקע תכננו היזמים להקים פרויקט ענק של מלונאות, קזינו ומגורים בהשקעה של מיליארדי דולרים נוספים.

בשל משבר הנדל"ן שפרץ זמן קצר לאחר מכן, התוכנית לא יצאה לפועל עד היום, והחזר החוב נדחה שוב ושוב. מההון העצמי שהושקע בפרויקט נמחק כבר רוב הסכום שהשקיעו החברות של דנקנר ותשובה - כחצי מיליארד דולר - ואילו היתרה תופרש להפסד בדוחות הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully