וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתובת האינטרנט Haaretz.com תוחזר לעיתון "הארץ"

הארץ

24.7.2002 / 9:16

הארגון להגנה על קניין רוחני הורה לאזרח אמריקאי שהקים אתר בכתובת זו להעבירה לעיתון, בתום הליך בוררות



מאת יובל דרור



ארי רוז, אזרח ארה"ב, יעביר לידי עיתון "הארץ" את כתובת האינטרנט Haaretz.com - כך פסק השבוע הארגון להגנה על קניין רוחני (WIPO) שהקים האו"ם בתום הליך בוררות. רוז יוכל לערער על החלטת WIPO בבית המשפט בסיאטל, המשמש במה לערעור על החלטות WIPO בתחום רישום שמות המתחם, ואולם לדברי עורכי הדין של "הארץ" בסן פרנסיסקו, רוני סגל וזאב ליאונד, רוז לא פתח בהליכי ערעור. רוז אמר כי בכוונתו להמשיך ולהיאבק על כתובת האינטרנט, ובאחרונה אף הקים אתר אינטרנט בכתובת Haaretzsucks.com שבו הוא מתבטא בחריפות נגד המאבק שניהל נגדו העיתון.



רוז רשם את כתובת האינטרנט Haaretz.com באוגוסט 97', והוסיף את הכותרת "הארץ אינטרנט". באותה תקופה הסתפק עיתון "הארץ" בכתובת האינטרנט Haaretz.co.il, שאותה רשם על שמו במאי 97', וב-Haaretz.com הופיעה הפניה לאתר האינטרנט של "הארץ".



כעבור שנתיים, לאחר שהשקיע משאבים רבים בפיתוח אתר האינטרנט שלו, שלח העיתון שני מכתבים לכתובת הבית שמסר רוז כשרשם את כתובת האינטרנט, ואולם התברר כי הכתובת היתה שגויה והמכתבים חזרו. לאחר שמאמצים נוספים של "הארץ" לאתר את רוז לא צלחו, בתחילת 2002 החליט העיתון להגיש תלונה ל-WIPO, הפועל כבורר בין צדדים הנאבקים על כתובת אינטרנט.



עם הגשת התלונה שינה רוז את העמוד שהופיע ב-Haaretz.com ובו העלה האשמות נגד מו"ל עיתון "הארץ" עמוס שוקן. לפני כמה חודשים שינה את העמוד פעם נוספת, וכעת מופיעה בו הפניה לחברה מסחרית בשם הארץ אינטרנט. לדבריו, הוא בחר בשם זה בגלל המשמעות העמוקה המיוחסת לו בקהילה היהודית בארה"ב. גם בתשובה לשאלת "הארץ" ענה כי "למונח יש ותמשיך להיות משמעות עמוקה והיסטורית לעם היהודי". לדבריו, הוא השתמש באתר ובכתובת הדואר האלקטרוני עם הסיומת Haaretz.com כדי לתקשר עם לקוחותיו, שלהם הוא מספק שירותי בניית אתרים, ולטענתו, לא רכש את הכתובת כדי לפגוע בעסקי העיתון.



עו"ד סגל טענה כי רוז רשם את הכתובת כחמישה חודשים לאחר שעיתון "הארץ" השיק את המהדורה המקוונת שלו, והיה מודע למוניטין של העיתון. עוד טענה סגל כי רוז לא הוכיח כי הוא משתמש בשם "הארץ" כדי לספק סחורות או טובין.



בהחלטה פסקו שניים משלושת הבוררים לטובת עיתון "הארץ" והורו לרוז להעביר את כתובת האינטרנט לרשות העיתון בתוך עשרה ימים. לדברי עו"ד סגל, הבוררים הסכימו כי המוניטין של העיתון מוכרים היטב בישראל ובארה"ב, וכי הסיבה היחידה להקמת האתר של רוז היתה למשוך גולשים המחפשים את אתר האינטרנט של העיתון.



רוז אמר כי בכוונתו לנקוט צעדים משפטיים כדי למנוע את העברת שם המתחם לידי העיתון, והוסיף כי הגיש תביעה לבית משפט בארה"ב נגד העיתון. עו"ד סגל אמרה בתגובה כי "הארץ" לא קיבל לידיו עותק מהתביעה.



בנוסף התחיל רוז להפעיל את האתר haaretzsucks.com, שבו הוא פורס את טענותיו נגד העיתון. בכך מצטרף "הארץ" לשורת גופים מסחריים בעולם שלהם הוקמו אתרי "Sucks" על ידי אזרחים פרטיים וגורמים הטוענים כי נפגעו מהם ובהם סיסקו, מיקרוסופט, קוקה קולה, ג'נרל מוטורס, לוסנט, ג'וליה רוברטס ו-TWA. עד כה לא ידוע אם רוז מדבר בשם ארגון או חברה כלשהם; הוא לא שוחח ישירות עם אף גורם בעיתון "הארץ" ואף לא עם הבוררים, שאת הקשר עמם ניהל באמצעות הדואר האלקטרוני. ב"הארץ" עדיין לא הוחלט כיצד להשתמש בשם המתחם כשזה יועבר לידי העיתון, אם להציג בו את מהדורת האינטרנט בשפה העברית או בשפה האנגלית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully