וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות בבורסה באחד העם: קבוצת דלק עולה ב-2%

פאדי מועלם

18.11.2012 / 12:20

דויטשה בנק: "התגובה של הזרים עד כה היא בסך הכל מתונה. התחושה היא שההשפעה של המבצע לעת עתה מוגבלת". קמהדע דיווחה על תוצאות חיוביות בניסוי

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל היום (ראשון) בעליות שערים על רקע המשך מבצע "עמוד ענן" ועל רקע האפשרות לפעולה קרקעית ברצועת עזה. החשש מהתרחבות מעגל הירי עלול להכביד על הבורסה גם בימים הקרובים וזאת לאור הנסיונות של החמאס והארגונים האחרים בעזה בימים האחרונים לירות טילים לעבר תל אביב וירושלים.

לפי שעה מפגינה הבורסה איתנות, אולם רקטה ששוגרה הבוקר לעבר גוש דן הראתה עד כמה המצב שברירי. בסביבות השעה 10:30 שוגרה הרקטה לעבר גוש דן ויורטה בהצלחה ע"י "כיפת ברזל". עם הישמע האזעקה החל מדד המעו"ף לרדת וגרע כמחצית מהעלייה היומית שלו תוך שניות ספורות (תוך שהירידה מלווה במחזורי מסחר גבוהים יותר), אולם זמן קצר לאחר מכן, כשנשמעו קולות פיצוצי היירוט של כיפת ברזל, חזר המעו"ף לעליות.

המסחר בתל אביב ננעל ביום חמישי בירידות שערים בהמשך לירידה שרשם המדד בשעה האחרונה למסחר ביום רביעי עם היוודע דבר חיסולו של ראש הזרוע הצבאית של החמאס אחמד ג'עברי. מדד ת"א 25 ירד ביום חמישי ב-0.63% לרמה של 1181.76 נקודות. המנתח הטכני של "גלובס" זיו סיגל מעריך שלמרות שהמדד ירד מתחת לרמת התמיכה שעמדה על 1190 נקודות, לאור הנסיבות, עדיין אפשר לחשוב על מגמת עלייה לטווח ארוך.

"אמנם מדד ת"א 25 ירד קצת מתחת ל-1190 נקודות, רמת התמיכה שצוינה כאן בשבועות האחרונים אבל לא היינו מתיאשים ממגמת העליה לאור נסיבות הירידה", כתב סגל בסקירה השבועית שלו. "ת"א 25 גם הצליח להישאר מעל הממוצע ל-50 יום. מהלך מעל 1190 נקודות יחשב סימן חיובי מאוד, איתות רכש נחמד. מהלך מתחת ל-1180 נקודות יילמד שמשהו במגמת העלייה נשבר ואפשר יהיה אז לקחת פוזיציה ניטראלית ולחכות לקריאת שוק שורית חדשה".

הדר אשרת, מנהל דסק המניות בדויטשה בנק, התייחס היום לתגובות המשקיעים הזרים בעקבות מבצע עמוד ענן ברצועת עזה: "התגובה של הזרים עד כה היא בסך הכל מתונה. התחושה היא שההשפעה של המבצע לעת עתה מוגבלת, ואינה מצריכה או מחייבת בחינה מחדש של השקעות ושל האינטרסים של המשקיעים הזרים בישראל. כמובן שכל הנושא נזיל ואנו מעריכים כי במידה ותהיה כניסה לפעולה קרקעית, עלול אמון המשקיעים להיסדק ולהשתנות לרעת ישראל, בדומה לדעת הקהל העולמית.

הבוקר אנו מופתעים לטובה לראות פעילות סלקטיבית של משקיעים זרים - גם בצד הקניות וגם בצד המכירות, כאשר התחושה שלנו היא שהטילים לעבר תל אביב עדיין לא זורעים פאניקה, ומבחינת הזרים כרגע אנו מדברים על אירוע קצר טווח שיש לו השפעות עסקיות מינימליות. חשוב גם להזכיר כי רמת ההשקעה של זרים בישראל אינה בשיאה, בלשון המעטה, וגם בשל כך אנו לא רואים יציאה מסיבית של משקיעים מכאן. הדרך הטובה ביותר לתאר את הלך הרוח של המשקיעים הזרים היא של 'נחכה ונראה'".

"השפעה מעטה על הכלכלה"

רפי גוזלן, כלכלן ראשי ב-IBI, מציין הבוקר בסקירה שפרסם כי הצמיחה ב-2013 צפויה להתמתן גם תחת הנחה של השפעה זניחה יחסית של האירועים הביטחוניים האחרונים - ניסיון העבר מעלה כי לאירועים ביטחוניים כדוגמת הנוכחי הייתה השפעה מועטה וזמנית על פעילות המשק (במלחמת לבנון נרשמה צמיחה שלילית באותו רבעון ולאחריו התאוששות מהירה וחדה). "לעומת זאת, רמות סקרי הפעילות משקפות צפי להאטה ניכרת בפעילות המשק במהלך החצי שנה הקרובה, ומציבים את התחזית שלנו (2.8% ב-2013 כולל תרומת הגז) עם סיכון כלפי מטה".

בנוסף לאירועים הביטחוניים, היו גם אירועים כלכליים: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה ביום חמישי את מדד המחירים לצרכן של חודש אוקטובר. המדד ירד ב-0.2% לעומת צפי כלכלנים לעלייה של כ-0.3% במדד.

דוח של קרן המטבע הבינלאומית קובע כי על ישראל לחזק את תשתית ניהול המשברים הפיננסיים שלה - חלק ניכר מהכלים המיועדים לניהול משברים אינם קיימים או חלשים. הדוח קובע כי בישראל קיימים כמה ליקויים: בין השאר, לא קיים מנגנון פורמאלי של הזרמת הון במקרה חירום, יכולות ההתערבות של המפקחים במוסדות פיננסיים בבעיות הן מוגבלות, מגוון הכלים שעומד בפני הרגולטורים אינו רחב דיו, שיתוף הפעולה והתיאום בהעברת מידע בין הרגולטורים אינו מספיק מוגדר, ואין מנגנון של ביטוח פיקדונות. עוד עולה מן הדוח כי המבנה המוסדי לפיקוח הוא "מיקרו" מדי, ונעדר גישה מאקרו יציבותית.

המסחר בוול סטריט ננעל ביום שישי בעליות שערים וזאת לאור אופטימיות בקרב הפוליטיקאים בארצות הברית בנוגע לפתרון אפשרי לסוגיית הצוק הפיסקאלי. ביום שישי התחיל הנשיא אובמה סבב דיונים עם מנהיגי הרפובילקנים והדמוקרטים בקונגרס בנוגע לנושא הזה. ג'ון ביינר, יו"ר הקונגרס, הביע אופטימיות בסיום הפגישה: "אני מאמין שאנו יכולים לעשות את זה ולהמנע מהצוק הפיסקלי". גם מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, הארי ריד, הביע עמדה דומה, כשאמר כי "אנו מבינים מה הבעיה, ואני מרגיש טוב מאוד לגבי הדברים שהצלחנו לדבר עליהם".

טבע מתכוונת לרכוש חברה קוריאנית

לפי דיווח שפורסם ב-Korea JoonAng Daily, אחד מכלי התקשורת הנפוצים בקוריאה הדרומית, טבע מתעניינת ברכישת חברת תרופות קוריאנית, כשאחת מהמועמדות האפשריות היא Handok Pharmaceuticals.

שותפות חיפושי הגז אבנר הנמנות עם קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה, דיווחו בחמישי בלילה על תוצאותיהן הכספיות לרבעון השלישי של 2012. מהדוחות עולה, כי שתי שותפות "ים תטיס" רשמו צניחה במכירות וברווחים ברבעון השלישי, בעיקר בגלל הוצאות פחת גבוהות והפחתות שבוצעו לראשונה בגין פיתוח מאגרי "נועה" ו"פינקלס", וכן מירידה ביכולת הפקת גז ממאגר מרי B. השותפויות טוענות כי הירידה ביכולת הפקת הגז ממרי B מהווה אירוע "כוח עליון", אך אם עמדתן לא תתקבל, הן עלולות להיות חשופות לתשלום קנסות בהתאם לחוזי הגז.

סוכנות הידיעות רויטרס פרסמה ביום ה' האחרון ידיעה, לפיה בחירת השותף האסטרטגי הזר לתגלית "לוויתן" צפויה עד סוף השנה הנוכחית. על פי הדיווח, מספר חברות זרות נמצאות ב"מלחמת הצעות מחיר" סביב הנתח הרביעי ב"לוויתן", תגלית הגז הגדולה ביותר בעשור האחרון במים עמוקים, עם עתודות גז של 17 טריליון רגל מעוקב (TCF). "ההחלטה תיפול עד סוף השנה", ציין יגאל לנדאו, מנכ"ל רציו בראיון.

דלק ישראל, מפעילת תחנות ושירותי הדלק מקבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה, דיווחה ביום רביעי על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי. החברה מדווחת כי הרווח הנקי הסתכם ברבעון השלישי של 2012 בכ-21 מיליון שקל לעומת כ-5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מחזור המכירות נטו ברבעון השלישי לשנת 2012 גדל בכ-3% והסתכם בכ-1.705 מיליארד שקל, בהשוואה לסך של כ-1.657 מיליארד שקל אשתקד.

חברת טאואר סיכמה ביום חמישי את הרבעון השלישי של השנה עם ירידה 12% במכירות ל-154.6 מיליון דולר לעומת מכירות של 176.1 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2011. לעומת הרבעון השני, ירדו המכירות ב-8%. הרווח הנקי (non-GAAP) ברבעון השלישי הסתכם ב-32 מיליון דולר או 1.47 דולרים למניה, המייצג שיעור רווח נקי של 20%. זאת בהשוואה ל-32 מיליון דולר או 1.50 דולרים למניה, המייצג שיעור רווח נקי של 18% ברבעון השלישי של 2011.

מלאנוקס יורדת עקב פער שלילי של כ-1.7%. מנגד, סלקום, נייס ופריגו עולות עקב פערים חיוביים.

חברת קמהדע דיווחה הבוקר על תוצאות חיוביות בניסוי קליני שלב 1/2 בסוכרת נעורים לטיפול בחלבון ה-AAT, הנמצא בתרופת ה-GLASSIA של החברה. על פי הדיווח, מניתוח תוצאות הניסוי עולה כי חלבון ה-AAT עשוי לעצור את התקדמות מחלת הסוכרת, לאפשר המשך פעילות של תאי הבטא בלבלב המפרישים אינסולין ולאפשר איזון סוכרתי טוב יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully