וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה במחירי הדירות ברבעון השלישי

18.11.2012 / 10:48

השמאי הממשלתי מדווח על עלייה במחיר הממוצע של דירות ב-16 ערים ברחבי הארץ. בתל אביב נרשמה עלייה של כ-3% במחיר הממוצע של דירות לעומת הרבעון השני

ברבעון השלישי של שנת 2012 ניכרת עליה במחיר הממוצע של דירות ב-16 ערים מרכזיות בארץ, לצד עלייה במספר העסקאות שבוצעו בדירות מגורים לעומת הרבעון הקודם. כך מדווח היום השמאי הממשלתי.

עם זאת ברוב הערים שבהן נותחו מחירי העסקאות, נצפתה מגמת יציבות מחירים, עם עלייה בשיעור ממוצע נומינלי שקלי של כ-1%, ברבעון השלישי של שנת 2012 בהשוואה לרבעון שלפניו.

בתל אביב נרשמה עלייה של כ-3% במחיר הממוצע של דירות לעומת הרבעון השני (6% לעומת הרבעון המקביל ב-2011), בהרצליה 4% (כ-3% לעומת אשתקד), ומנגד ירושלים בולטת עם ירידה של 2% במחיר הממוצע.

במשרד השמאי הממשלתי מציינים כי העלייה בהיקף העסקאות מצביעה על כך שקיים ביקוש למגורים בישובים שנסקרו. נראה כי ביקושים כבושים שנצטברו במהלך השנה החולפת והחלו להשתחרר הם שהביאו לגידול בהיקף העסקאות ברבעון הנסקר, לצד הרצון של הרוכשים לסיים ביצוע העסקה לפני תחולת העליה בשיעור המע"מ.

הדי גל המחאה החברתית שנוצר בקיץ 2011 שכחו, וככל שיצרו השפעה על מחירי הדיור, הרי שזו באה לידי ביטוי ברבעונים הקודמים, אך לא ברבעון הנסקר. עם זאת, חוסר וודאות ואי יציבות בכלכלה העולמית ובעיקר באירופה, בד בבד עם הצעדים וההצהרות שננקטו על ידי הממשלה ובנק ישראל, מלווים את ענף הנדל"ן בכלל והדיור למגורים בפרט, ומשפיעים על התנהלתו במשך השנה האחרונה.

במקביל, מסתמן כי ישנה ירידה קלה במלאי של דירות חדשות בלתי מכורות, שעומד, נכון לסוף אוגוסט 2012 על כ-20,030 יחידות דיור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully