וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר בחירות להתאחדות הקבלנים; בובליל יישאר?

אורי חודי

19.11.2012 / 8:43

מאות קבלנים יחליטו האם להותיר בתפקיד את ניסים בובליל או לתת הזדמנות לראול סרוגו. בובליל: "אני נמצא בעיצומה של העשייה, לצד הישגים שכבר מומשו"

מחר (ג') יוכרעו הבחירות להתאחדות בוני הארץ. מאות קבלנים (כ-2,500 קבלנים רשומים בהתאחדות) יכריעו האם להותיר בתפקיד את ניסים בובליל, הנשיא המכהן מזה שש שנים, או שהם יעדיפו לבחור בראול סרוגו, שכבר מילא בעבר כמה תפקידים בכירים בהתאחדות.

- הטענה העיקרית של המתחרה שלך היא ששתי כהונות זה מספיק. לא הגיע הזמן לפרוש?

"אני מאמין שאני נמצא בעיצומה של העשייה, לצד הישגים שכבר מומשו. זו הפעם האחרונה שבה אתמודד על התפקיד ובכוונתי להשלים את המהלכים שהתחלתי. פעלתי רבות בתוך הארגון, איחדתי את כל התחומים, ובקדנציה הבאה נממש את כל התוכניות שעליהן אנחנו עובדים כבר תקופה ארוכה".

- מה הכי בוער היום בענף?

"בוער לטפל בתכנון, בוועדות המקומיות והמחוזיות. צריך לאפשר כלים. אם יקומו ועדות מיוחדות שידחפו מיזמי התחדשות עירונית, נראה בנייה מסיבית וזה יהיה ביטוי טוב למונח צדק חברתי. בתחום הזה יש גם בעיה עם חלק מראשי הערים שלא רוצים לקדם את התוכניות, צריך לקבוע את הדברים בחקיקה ולא להשאיר אותם להחלטתו של כל ראש עיר. בעיית כוח האדם גם היא קריטית לענף ויש לטפל בה בהקדם האפשרי.

"הממשלה, כמו רבים אחרים, כבולה בביורוקרטיה של עצמה. מדברים על הדברים ונעשים מהלכים אבל מדובר בלוחות זמנים ארוכים מאוד".

- ראש הממשלה לא הפסיק להפריח הבטחות בנוגע לפתרון מצוקת הדיור.

"אנחנו עכשיו בתקופה אחרת, תקופת משפטיזציה. גם אם ראש הממשלה היה דופק על השולחן, הוא היה מוצא עצמו במקומות לא נוחים. ההשפעה של היועצים המשפטיים מתחזקת והולכת, ואי אפשר לבצע שום פעולה בלי האישור שלהם. משום כך, חשוב לבצע שינוי מבני בוועדות התכנון, וגם הרפורמה ברישוי חשובה. הדברים הללו יתנו את האפשרות לבצע".

למרות ההסלמה בדרום, בובליל מאמין שנושא הדיור יתפוס מקום מרכזי בקמפיינים שיציגו המפלגות השונות, וגם חושף שלא מעט פוליטיקאים שואלים לעצתו.

"בתקופה האחרונה קיבלתי פניות מצד מפלגות שונות לשבת ולדבר על הדברים. הם מתייעצים איתנו ואנחנו מציגים להם את הנתונים. הכי מעניין לראות מה יציעו המפלגות השונות בכל הקשור לענף הנדל"ן. חלק גדול מהן רואה בנושא הדיור מרכיב מרכזי. אני לא תמים. אני יודע שמדובר בתקופת בחירות ויהיו הרבה הבטחות שייזרקו לאוויר, אבל תהיה מחויבות לטיפול בנושא. ברגע שהדיור יהיה חלק ממצע המפלגות, זה יעלה לסדר היום הציבורי בצורה רצינית. גם אם רק חלק מהדברים יבוצעו, עשינו משהו".

- והתפקיד הבא שלך יהיה בפוליטיקה הארצית?

"אין סיכוי שאלך לפוליטיקה. אני עושה בתחום הבנייה, דור שני בתחום, ואני אשאר במקום בו אני מבין ומתמחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully