וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגוע בשוק: הדולר מתייצב סביב רמה של 3.95 שקל

קובי ישעיהו

19.11.2012 / 9:10

FXCM ישראל: "במבט לשבוע הקרוב, ההתפתחויות הצבאיות בגזרה הדרומית ימשיכו להיות הגורם העיקרי שיכתיב את תנועת הצמד שקל-דולר

הדולר נסחר הבוקר (ב') ביציבות סביב רמה של 3.95 שקלים והאירו נסחר אף הוא ביציבות סביב 5.04 שקלים. בעולם נסחר האירו סביב רמה של 1.28 דולרים לאירו.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי לאחר שבועיים של דשדוש בתוך טווח צר, הדולר-שקל ביצע בשבוע שעבר זינוק משמעותי כלפי מעלה, עד לשיא באזור 3.97. הגורם שהניע את שבירת השוויון בין המטבעות היה כמובן המבצע בעזה, אשר הגביר את חששות המשקיעים, המקומיים והזרים, וייצר ביקוש גובר לדולר, המהווה מקלט מטבע בטוח יותר בעתות של אי יציבות גיאו-פוליטית.

"במבט לשבוע הקרוב, ההתפתחויות הצבאיות בגזרה הדרומית ימשיכו להיות הגורם העיקרי שיכתיב את תנועת הצמד. במידה והצדדים יגיעו להפסקת אש, סביר שנראה תיקון של השקל וירידה של הצמד מטה. מנגד, הסלמה נוספת, סימנים להסתבכות או תחילתו של מהלך קרקעי רק יגבירו את המתיחות בשוק המט"ח וידחפו את הצמד שוב מעלה, שוב לעבר אזור 4 שקלים. יש לציין כמו כן, כי ברמה הטכנית בטווח הארוך יותר, המהלך כלפי מעלה שאנחנו רואים מהווה תיקון לירידה הגדולה מהפסגה ב-4.09, ובתום התיקון הזה הצמד ישוב למגמת הירידה".

ב-ATRADE מציינים כי הדולר בעולם נחלש בשעות האחרונות, דבר אשר אמור להוביל לחולשתו של הדולר גם כנגד השקל מחד, אך מאידך, המבצע הצבאי המתארך בעזה והספקולציות בעניין האפשרות להורדת ריבית נוספת בארץ עקב הירידה המפתיעה במדד המחירים לצרכן, אמורים לתמוך דווקא בשטר הירוק כנד השקל. הצמד הצליח לסגור את השבוע מעל 3.95. מבחינה טכנית, פריצה מעל השיא שנקבע ב- 3.9740 עשויה להוביל למהלך עליות עד אזור ה-4 שקלים לדולר. נעילה מתחת ל-3.95 תקשה על הדולר ותוביל לירידה לכיוון 3.90.

הכלכלן שלמה מעוז, המתמודד בפריימריז של מפלגת הליכוד, התבטא אתמול לראשונה בפומבי על מבצע "עמוד ענן", ומציין מהזווית הכלכלית כי "מזה שנים ארוכות אנשי הדרום משלמים מחיר כפול - פעם אחת על היותם תושבי פריפריה על כל המשתמע מכך ברמה הכלכלית, ופעם נוספת בשל היותם מאוימים באופן תמידי על ידי טילי החמאס. מנקודת מבט כלכלית, אני מאמין שהיציאה למבצע הייתה חיונית, ומטרתה בין היתר לתת לתושבי ועסקי הדרום אופק כלכלי ארוך טווח שיחזק את ההשקעות בדרום, את בתי העסק ומקומות העבודה".

"הממשלה פעלה נכון כשהחליטה לשים סוף למציאות הבלתי אפשרית שבה מאות אלפי אזרחים לא יודעים האם ניתן יהיה ללכת לעבודה למחרת בבוקר. החוסן הכלכלי של מדינת ישראל, שהושג במידה רבה בזכות מדיניות המשמעת התקציבית שהנהיג הנגיד סטנלי פישר, מאפשר לה לספוג את העלויות של מבצע בסדר גודל כזה, ללא פגיעה משמעותית לטווח הארוך. ההפך הוא הנכון - הניסיון מלמד אותנו שאחרי אירועים מעין אלה מתגברת היציבות והביטחון חוזר למשקיעים", אומר מעוז.

  • עוד באותו נושא:
  • שער הדולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully