וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עמוד ענן": זמני ונתיבי טיסות בנתב"ג שונו

ספיר פרץ

19.11.2012 / 9:25

בתיאום עם חיל האוויר נערך נמל התעופה להתמודד עם התרחבות טווח הרקטות מרצועת עזה במהלך המבצע. לפי שעה מדווחות החברות על אפס ביטולי טיסות

"זמני ונתיבי ההמראות והנחיתות לנתב"ג וממנו שונו מאז שגוש דן נכנס לטווח טילי חמאס". כך מסרו גורמים בענף התעופה ל"גלובס". עוד טוענים הגורמים כי השינוי, הכולל סגירה לפרקים של השדה, נעשה בכפוף להוראות חיל האוויר וצרכיו באזור.

עוד נטען כי "ביומיים האחרונים ניתנים מפעם לפעם לחברות התעופה חלונות המראה ונחיתה לפי לוחות זמנים מוגדרים". מרשות שדות התעופה (רש"ת) נמסר בתגובה בהקשר זה כי "כל הפעולות הנדרשות בוצעו בתיאום עם חיל האוויר על מנת לאפשר המשך תקין של טיסות סדירות מנתב"ג ואליו".

בתוך כך ולמרות האמור, חברות תעופה ישראליות וזרות מדווחות לפי שעה על אפס ביטולי טיסות, וגם ברשות שדות התעופה טוענים כי לא ידוע להם בשלב זה על ביטולי טיסות על רקע "עמוד ענן". כך למשל, בריטיש איירוייס ויונייטד דיווחו היום על שיגרה וכך גם אל על שדיווחה כי כל טיסותיה יוצאות ליעדן כמתוכנן. באשר ללקוחות המעוניינים לבטל או לשנות את מועד טיסתם בשל המצב הביטחוני, אל על הודיעה כי מאפשרת להם לעשות זאת עד ה-29 בנובמבר ללא חיוב בדמי שינוי או דמי ביטול. כך גם לגבי לקוחות המעוניינים להקדים את חזרתם ארצה עד ה-22 בנובמבר. יצוין כי במסגרת חוק שירותי התעופה החדש (המכונה גם "חוק טיבי" על שם יוזמו ח"כ אחמד טיבי מתע"ל), מלחמה מוגדרת "כוח עליון" ועל כן לקוחות שטיסתם בוטלה או חל שינוי בתנאיה אינם זכאים לפיצוי כספי ונתונים לטוב ליבן של חברות התעופה.

מאידך, חלק מחברות התעופה הזרות מדווחות על שינויים בלוחות הזמנים הנובעות לא רק בשל הוראות חיל האוויר כאמור אלא מתוך רצון להימנע מהלנת צוותי אוויר בישראל. כך למשל, חברות התעופה האירופאיות לופטהנזה, המפעילה 23 טיסות שבועיות בקו תל אביב-פרנקפורט ואוסטריאן המפעילה 14 טיסות שבועיות בקו תל אביב-וינה, הודיעו כי הן משנות את לוחות הזמנים של הטיסות שלהן לישראל וממנה על מנת לאפשר לצוותי האוויר שלהן המגיעים ארצה בטיסות ערב לבצע את הטיסות חזרה ובכך להימנע מהלנת צוותים נוספים בישראל.

"כל עוד נתב"ג פועל נמשיך בטיסות כרגיל", מסר טל מוסקל, דובר קבוצת לופטהנזה בישראל. לעומת זאת חברת יונייטד שטסה מישראל לארה"ב הודיעה כי צוותי הקרקע שלה נשארים ללון בישראל בדומה למלחמות קודמות. עוד הודיעה כי החברה לא תגבה דמי ביטול מלקוחות שגויסו בצו 8 ומבני משפחותיהם. "כל מקרה אחר ידון לגופו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully