וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחימה נמשכת: הקלות מס לתושבי הדרום

מנהל רשות המסים, דורון ארבלי הודיע על צעדים להקלה על תושבי הדרום נוכח הלחימה הנמשכת ברצועת עזה. בין היתר תינתן הארכה בהגשת דוחות ותתגלה הבנה בבקשות לביטול קנסות

מבצע עמוד ענן ממשיך ובעקבות הערכת מצב שערך שר האוצר יובל שטייניץ הוחלט על נקיטת שורת צעדים להקלה על תושבי הדרום ועל חיילי מילואים המשרתים בלחימה. בין היתר הורה מנהל רשות המסים, דורון ארבלי על על מתן ארכה נוספת למועדי הדיווח והתשלום של הדוחות התקופתיים למע"מ, מקדמות מס הכנסה וכן ניכויי מס הכנסה, למי שמתגורר באזור של עד 40 ק"מ מרצועת עזה, עד ל- 27 בנובמבר 2012.

בנוסף, המועד להגשת דוחות שנתיים במס הכנסה נדחה מ- 30 בנובמבר 2012 ל- 31 בדצמבר 2012 לכלל הנישומים והמייצגים בכל הארץ. דחיית המועד האמורה תחול גם לגבי כל נישום, אשר ביקש וקיבל ארכה להגשת הדוח עד ל – 30 בנובמבר 2012.

בנוסף להקלות לתושבי הדרום, הנחה מנהל הרשות את מנהלי משרדי השומה ותחנות מע"מ, להפעיל שיקול דעת רחב, תוך גילוי הבנה ורגישות בכל הנוגע לטיפול בבקשות לביטול קנסות, הפרשי הצמדה וריבית של עוסקים/נישומים אשר גויסו בצו 8 או שמיצגיהם גויסו במסגרת מבצע עמוד ענן ועקב כך נבצר מהם לדווח ולשלם את הדוחות התקופתיים במועד.

הקלות אלה מצטרפות להקלות עליהן הודיע בשבוע שעבר המפקח על הבנקים דוד זקן לפיהם יימנעו הבנקים מהגבלת חשבונות המנוהלים בסניפים הנמצאים בטווח האיום או בעלי חשבונות בסניפים אלה, שהבנק החזיר להם שיקים ללא כיסוי. בנוסף, הודיע זקן על הסרה זמנית של המגבלות המוטלות על חריגה ממסגרת האשראי המאושרת. זקן השאיר את ההחלטה האם לאשר חריגה כזו לשיקול הדעת נעסקי של הבנקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully