וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקביל לאירופה: נעילה חיובית באחד העם

קובי ישעיהו

19.11.2012 / 16:49

על רקע המשך מבצע עמוד ענן והדיווחים על מגעים להשגת הפסקת אש ננעל המסחר בבורסה התל אביבית במגמה חיובית. "את עיקר העניין מרכזים עדיין הבנקים"

יום המסחר בבורסה של תל-אביב (ב') ננעל בעליות שערים במקביל למגמה חיובית באירופה, ובחוזים העתידיים בוול סטריט. המסחר היום המשיך להיות מושפע מהדיווחים על התקדמות מבצע "עמוד ענן" במהלך היום וגם מהידיעות בנוגע למגעים על הפסקת אש או הסכם רגיעה לטווח ארוך מול החמאס.

נתוני בורסה 19.11. גלובס
נתוני בורסה 19.11/גלובס

בינתיים הירי מעזה לא פוסק: בית מגורים בקריית מלאכי ספג הלילה פגיעה ישירה של רקטה. כוחות מד"א יצאו לזירה, מבלי לגרום לנפגעים. נזק כבד נגרם למבנה. באותו המטח בוצע גם ירי לעבר גן יבנה, שם התרחשה הנפילה בשטח פתוח - מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. במקביל, עורכים כוחות הביטחון סריקות בהרי אילת אחרי ששני פיצוצים רמים החרידו את האזור. לפי ההערכה, ספגה גם עיר הקיט הדרומית ירי רקטות. במהלך היום נמשכים שיגורי רקטות לערי הדרום.

אלעד בורשטיין. מנהל חדר מסחר, אקסלנס ברוקראז', מציין כי "שוק ההון מפגין עוצמה בימים האחרונים למרות מבצע "עמוד ענן". את עיקר העניין מרכזים עדיין הבנקים, כשפועלים ולאומי היוו יחד כשליש מסך המסחר במעוף אתמול. כל זאת כשמדדי האגח הקונצרני יורדים בכ-0.2%. ניתן לומר שנתוני הצמיחה הפושרים והמדד שפורסם ביום שישי מחזקים את ההערכות השוק להורדות ריבית נוספות בטווח של 12 החודשים הקרובים. והדבר ניכר בתשואות האג"חים השקליים לאורך כל העקום. אנו עדיין בעיצומה של עונת הדוחות כשמחר רמי לוי, בזן וכלל ביטוח אמורים לפרסם את הדוח לרבעון השלישי".

הכלכלן שלמה מעוז, המתמודד בפריימריז של מפלגת הליכוד, התבטא אתמול לראשונה בפומבי על מבצע "עמוד ענן", ומציין מהזווית הכלכלית כי "מזה שנים ארוכות אנשי הדרום משלמים מחיר כפול - פעם אחת על היותם תושבי פריפריה על כל המשתמע מכך ברמה הכלכלית, ופעם נוספת בשל היותם מאוימים באופן תמידי על ידי טילי החמאס. מנקודת מבט כלכלית, אני מאמין שהיציאה למבצע הייתה חיונית, ומטרתה בין היתר לתת לתושבי ועסקי הדרום אופק כלכלי ארוך טווח שיחזק את ההשקעות בדרום, את בתי העסק ומקומות העבודה".

"הממשלה פעלה נכון כשהחליטה לשים סוף למציאות הבלתי אפשרית שבה מאות אלפי אזרחים לא יודעים האם ניתן יהיה ללכת לעבודה למחרת בבוקר. החוסן הכלכלי של מדינת ישראל, שהושג במידה רבה בזכות מדיניות המשמעת התקציבית שהנהיג הנגיד סטנלי פישר, מאפשר לה לספוג את העלויות של מבצע בסדר גודל כזה, ללא פגיעה משמעותית לטווח הארוך. ההפך הוא הנכון - הניסיון מלמד אותנו שאחרי אירועים מעין אלה מתגברת היציבות והביטחון חוזר למשקיעים".

אתמול הסתיים המסחר בבורסה של תל אביב בעליות שערים שהלכו והתחזקו לקראת הסיום בשל דיווח לא מאומת על הגעתו של נציג ישראלי למצרים במסגרת המגעים להפסקת אש בדרום.

עונת הדוחות נמשכת

בינתיים עונת הדוחות נמשכת ועד לסוף השבוע הבא ידווחו כל החברות הגדולות. כיל (4593.00 +1.17%) צפויה להציג את תוצאותיה ביום רביעי הקרוב.

אתמול דיווחנו על תביעה נגד פסיכיאטר משיקגו שנחשד בהונאת הרשויות, חושפת לכאורה שוחד ששילמה לו חברת התרופות טבע (15270.00) לאורך שנים. הפסיכיאטר, ד"ר מייקל ריינשטיין, מואשם בכך שהגיש כ-190 אלף תביעות שקריות לתוכניות הביטוח הממשלתיות בארה"ב, Medicare ו-Medicaid, בגין תרופות וטיפולים שנתן לפציינטים.

אלוני חץ (1992.00 +3.75%) דיווחה היום כי הרווח הנקי ברבעון המיוחס לבעלי המניות של החברה הסתכם ברבעון השלישי בכ-105 מיליון שקל, לעומת 52 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

שותפות חיפושי הגז אבנר (226.9 +2.35%) ודלק קידוחים הנמנות עם דלק קבוצה (74190 +0.32%) שבשליטת יצחק תשובה, דיווחו בחמישי בלילה על תוצאותיהן הכספיות לרבעון השלישי של 2012. מהדוחות עולה, כי שתי שותפות "ים תטיס" רשמו צניחה במכירות וברווחים ברבעון השלישי, בעיקר בגלל הוצאות פחת גבוהות והפחתות שבוצעו לראשונה בגין פיתוח מאגרי "נועה" ו"פינקלס", וכן מירידה ביכולת הפקת גז ממאגר מרי B. השותפויות טוענות כי הירידה ביכולת הפקת הגז ממרי B מהווה אירוע "כוח עליון", אך אם עמדתן לא תתקבל, הן עלולות להיות חשופות לתשלום קנסות בהתאם לחוזי הגז. הבוקר דיווחה דלק אנרגיה (151900 +1.33%) על תוצאות הרבעון.

סוכנות הידיעות רויטרס פרסמה ביום ה' האחרון ידיעה, לפיה בחירת השותף האסטרטגי הזר לתגלית "לוויתן" צפויה עד סוף השנה הנוכחית. על פי הדיווח, מספר חברות זרות נמצאות ב"מלחמת הצעות מחיר" סביב הנתח הרביעי ב"לוויתן", תגלית הגז הגדולה ביותר בעשור האחרון במים עמוקים, עם עתודות גז של 17 טריליון רגל מעוקב (TCF). "ההחלטה תיפול עד סוף השנה", ציין יגאל לנדאו, מנכ"ל רציו (36.10 +1.69%) בראיון.

אנלייט אנרגיה (26.1) חתמה על הסכם למכירת שותפות אודם, הנמצאת בבעלותה, לקבוצת גנדיר השקעות. היקף העסקה מוערך בכ-19 מיליון שקל. הרווח הכולל של החברה מהשותפות, מיום הקמתה ועד למכירתה צפוי להסתכם בכ-15.6 מיליון שקל, מתוכו הרווח הנובע ממכירת השותפות מוערך ב-13 מיליון שקל.

חברת אלקטרה מוצרי צריכה (2827 +0.93%) פרסמה את דוחותיה הכספיים לתשעת החודשים והרבעון השלישי של 2012. החברה מסכמת את הרבעון עם צמיחה של כ-20% בהכנסותיה לרמה של כ-711.8 מיליון שקל. הרווח מפעילות נמשכת ברבעון השלישי של השנה עלה לכ-20.7 מיליון שקל , לעומת כ-16.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

חברת רדהיל ביופארמה (392.5 -2.24%) מדווחת כי קבלה הצעות ממספר משקיעים פוטנציאלים לביצוע השקעה בחברה, בדרך של הקצאה פרטית, בסכום כולל של כ-4.5 מיליון דולר, מתוך סך גיוס כולל שבכוונת החברה להשלים בקרוב בהיקף של 7 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully