וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה בקשתה של שמן להתחיל בקידוח "ים 3"

עמירם ברקת

19.11.2012 / 21:17

הוועדה המחוזית מחוז דרום אישרה את הקידוח מול פלמחים, לאחר שנידחו התנגדויות החברה להגנת הטבע וארגון "צלול", ולאחר שנציג המשרד להגנת הסביבה הפתיע והודיע על תמיכה

הישג לשמן ומשרד האנרגיה: הוועדה המחוזית מחוז דרום אישרה הערב (שני) בתום ישיבה סוערת את בקשתה של שמן לבצע את קידוח "ים 3", מול חוף פלמחים.

הבקשה אושרה לאחר שנידחו התנגדויות החברה להגנת הטבע וארגון "צלול", ולאחר שנציג המשרד להגנת הסביבה הפתיע והודיע על תמיכתו בתוכנית. הנציג הבהיר, עם זאת, כי המשרד לא יתמוך בעתיד בקידוחים דומים כל עוד לא הוקם מערך פיקוח ובקרה במשרד הגנת הסביבה כפי שדורש המשרד.
הארגונים הסביבתיים כבר הודיעו בטרם הדיון כי יערערו על החלטת הוועדה במידה שזו תאשר את בקשת שמן, וארגון "אדם טבע ודין" כבר החל בהליכים לקראת עתירה בבגץ, כך שרק לאחר שיוסרו איומים אלה ניתן יהיה להתחיל בקידוח.

"גלובס" חשף לאחרונה כי שמן מאבדת כמיליון שקל על כל יום עיכוב בתחילת הקידוח, שהיה אמור להתחיל ב-15 לנובמבר. בין היתר מדובר באסדת הקידוח שממתינה בנמל לימסול בקפריסין. שמן, בניהולו של יוסי לוי ובראשות הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, תאלץ להגדיל את היקף ההשקעה בקידוח מעבר לתקציב הנוכחי שעומד על 104 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully