וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי'ס הורידה את דירוג האשראי המושלם של צרפת

20.11.2012 / 8:25

החששות של מודי'ס: תחזית צמיחה בעייתית, אובדן גמישות במשק הצרפתי וספק באשר להמשך יכולתה של צרפת להתמודד עם הזעזועים בגוש האירו

סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית מודי'ס הורידה את דירוג האשראי המושלם של צרפת בדרגה אחת, מרמה של "AAA" לרמה של "Aa1". תחזית הדירוג נותרה "שלילית".

"תחזית הצמיחה ארוכת-הטווח של צרפת מושפעת לשלילה ממספר אתגרים מבניים, כולל אובדן מתמשך והדרגתי של כושר התחרותיות ואי גמישות בשוקי העבודה, המוצרים והשירותים שלה", נכתב בסקירת מודי'ס.

הסוכנות הביעה גם דאגה באשר לחוסר הוודאות הפיסקאלי של צרפת ומסרה שהחוסן שהפגינה צרפת נוכח הזעזועים בגוש האירו, הופך להיות קשה יותר לחיזוי. יש לציין כי סוכנות S&P כבר הורידה את הדירוג של צרפת בדרגה אחת בינואר, לרמה של "+AA".

אנליסטים חוששים שהורדת הדירוג של צרפת עלולה לסלול את הדרך להורדת דירוג האשראי של ארה"ב ואפילו של גרמניה. כזכור, S&P הורידה בשנה שעברה את הדירוג של ארה"ב ברמה אחת אך מודי'ס נמנעה מכך והותירה לארה"ב דירוג מושלם של "AAA". גם גרמניה נהנית מדירוג אשראי מושלם.

"ההורדה של צרפת חשובה מאוד כיוון שיש הרבה דיבורים על כך שגם ארה"ב תספוג הורדת דירוג בקרוב", אמר לרשת CNBC בן ליכטנשטיין, נשיא Tradersaudio.com. "הדבר הראשון שעולה בראש הוא אפקט דומינו".

כלכלת צרפת צמחה במפתיע ב-0.2% ברבעון השלישי של השנה, הודות לעלייה בצריכה הפרטית ובייצוא, אך במודי'ס הזהירו היום כי ישנן סכנות לצמיחה בשל האבטלה הגבוהה, החשש מהעלאות מסים שיכולים לפגוע בצריכה והקיפאון בשכר.

אנליסים טוענים כי הורדת הדירוג של צרפת מטילה בספק את איתנותן של "כלכלות הליבה" של אירופה - צרפת וגרמניה - שהפגינו חוזק נוכח משבר החוב במדינות הפריפריה.

"מה שהתחיל בפריפריה - יוון, ספרד, פורטוגל, איטליה - עובר עכשיו למדינות הליבה", אמר ל-CNBC פול בלוקסהאם, כלכלן בכיר בבנק HSBC. קלם צ'יימברס, מנכ"ל האתר הפיננסי ADVFN, מסכים שהורדת הדירוג לצרפת מסכנת את דירוג האשראי של מדינות חשובות אחרות: "השווקים יתקפו את צרפת. אפקט הדומינו יימשך ויגיע גם לאמריקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully