וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל ביציבות; HP ירדה בכ-12%

קובי ישעיהו

20.11.2012 / 23:46

בחודש אוקטובר נרשמה עלייה בהתחלות הבנייה וירידה באישורי הבנייה. יו"ר הפדרל ריזרב נשא הערב נאום בניו-יורק ובו הוא דחק במנהיגים להגיע להסכמה שימנע את הצוק הפיסקאלי

המסחר בוול סטריט ננעל היום (כ') ביציבות, וזאת לאחר הנאום שנשא יו"ר הפדרל ריזרב בניו יורק הערב. המסחר התנהל על רקע הסגירה השלילית באסיה ולמרות שהמגמה באירופה התהפכה בשעה האחרונה והבורסות שם עולות. הסוחרים מגיבים לפרסום נתוני מאקרו על שוק הנדל"ן ולנאום שנשא ברננקי הערב בניו-יורק.

יושב ראש הפדרל ריזרב בן ברננקי דחק הערב במנהיגים של הקונגרס להגיע להסכמה מהר ככל האפשר בנוגע לתקציב הממשל הפידראלי על מנת להימנע מהצוק הפיסקאלי. את הדברים אמר הערב ברננקי במהלך נאום שנשא בכינוס של ה-New York Economic Club.

"חוסר הוודאות בנוגע לפתרון של הצוק הפיסקאלי, העלאת תקרת החוב, והתקציב לטווח ארוך כבר משפיע על ההוצאה הפרטית ועל החלטות של חברות השקעות ותורם להגברת תחושת הזהירות בשווקים בעולם", אמר ברננקי הערב במהלך דבריו בכנס. "חוסר הוודאות הזו תגבר בכל פעם שדוחים את ההכרעה".

בורסות אירופה ננעלו היום בעליות שערים למרות הורדת דירוג האשראי של צרפת ע"י סוכנות מודי'ס. שרי האוצר של גוש האירו מתכוננים להיפגש בבריסל בפעם השנייה בתוך כשבוע ולדון בהמשך הסיוע ליוון.

מודי'ס הורידה היום את דירוג האשראי של צרפת, הכלכלה השנייה בגודלה באירופה, בדרגה אחת לרמה של "Aa1". בסוכנות הדירוג הביעו דאגה באשר לתחזיות הצמיחה בצרפת ואנליסטים חוששים שמא כלכלות חזקות נוספות כמו ארה"ב וגרמניה בדרך לספוג הורדות דירוג. "הורדת הדירוג עלולה להשפיע על מערכת הבנקאות בצרפת ויש סיכוי להורדת דירוג לבנקים, מה שיגרום לעלייה בתשואות האג"ח", אמר לסוכנות בלומברג אנליסט ב-CMC Markets.

ב-15:30 התפרסמו נתוני התחלות הבנייה ומתן אישורים לבנייה לחודש אוקטובר. הנתון הראשון הינו התחלת הבניות של חודש אוקטובר שרשמו עלייה מעל לצפי ל-894 אלף התחלות בנייה חדשות, לעומת 863 אלף התחלות בחודש ספטמבר שתוקן מ-872 אלף. הצפי בקרב האנליסטים היה לירידה בנתון ל-840 אלף התחלות בנייה חדשות.

באותה שעה התפרסם גם נתון אישורי התחלות הבנייה שהוענקו בחודש אוקטובר. בניגוד לנתון התחלות הבנייה, נתון האישורים רשם ירידה חדה מהציפיות לרמה של 866 אלף אישורים לעומת צפי ל-870 אלף אישורים. הנתונים של חודש ספטמבר תוקנו כלפי מטה מ-894 אלף אישורים ל-890 אלף.

אתמול נרשמו בוול סטריט עליות חדות, על רקע הערכות כי ניתן יהיה להגיע לפתרון בנושא הצוק הפיסקלי בארה"ב. הצוק הפיסקלי הוא כינוי לשורה של קיצוצים בתקציב והעלאות מסים בהיקף של כ-607 מיליארד דולר, כחלק מהעסקה בין הדמוקרטים לרפובליקנים בשנה שעברה בסוגיית העלאת תקרת החוב של ארה"ב. קרן המטבע הבינלאומית מעריכה כי הצוק הפיסקלי עלול לגלח 4% מהתמ"ג האמריקני, קרי פי 2 מקצב הצמיחה הנוכחי של המשק, ולהכניס את ארה"ב למיתון.

HP ובסט ביי יפרסמו דוחות

חברת Hewlett-Packard פרסמה את תוצאותיה לרבעון הפיסקאלי הרביעי לפני פתיחת המסחר. החברה הפתיעה ורשמה הפסד של 6.85 מיליארד דולר ברבעון הפיסקאלי הרביעי שמהווים הפסד של 3.49 דולר למניה, זאת לעומת רווח של 239 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בעקבות התוצאות העגומות, מניית החברה צונחת במסחר המקדים. עוד יפרסמו דוחות בסט ביי והיינץ.

מנכ"ל אינטל פול אוטליני, יפרוש מתפקידו בחודש מאי 2013, כך הודיעה אתמול ענקית המעבדים. מניית גיוון אימג'ינג עשתה מהלך ניכר בשבועות האחרונים, בעיקר סביב ההערכות כי תימכר לאחד הענקים בסופו של דבר. ערן יעקובי, סמנכ"ל המחקר וריצ'רד גסו, אנליסט בכיר, בדש ברוקראז', התחילו בסיקור גיוון אימג'נינג ומעריכים את שווייה של החברה בכ-650 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully