וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט עלתה לשיא של שבועיים

קובי ישעיהו

21.11.2012 / 23:13

מחר לא יתקיים מסחר לרגל חג ההודיה. היום התפרסמו נתוני התביעות השבועיות לדמי אבטלה. בהמשך התפרסמו מדד סנטימנט הצרכנים של אונ' מישיגן לנובמבר

יום המסחר בוול סטריט ננעל הערב (רביעי) בעליות שערים. זאת, לקראת היציאה לחופשת חג ההודיה (מחר לא יתקיים מסחר וביום שישי יהיה מסחר מקוצר) ופרסום מבול של נתוני מאקרו בהמשך (חלקם הוקדמו ממחר להיום). המסחר בבורסות אירופה ננעל היום בעליות שערים למרות כישלון הדיונים בגוש האירו באשר לנתח הבא בחבילת הסיוע ליוון. ברקע ממשיך לאיים הצוק הפיסקלי בארה"ב, כאשר הדיונים בנושא בקונגרס האמריקני צפויים להימשך.

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה היום בפגישה שערכה בברלין עם חברי פרלמנט כי הורדת שיעורי הריבית והרחבת קרן הייצוב האירופית (EFSF) עשויים למלא את החסר במימון ליוון. כך מדווח רויטרס. מרקל אמרה כי ניתן להרחיב את הקרן בקלות בעוד 10 מיליארד אירו, וכי גרמניה תיקח בכך חלק.
את הדברים אמרה מרקל לאחר ששרי האוצר של גוש האירו נכשלו היום במאמציהם להשיג הסכמה לגבי התנאים לשחרור הנתח הבא של חבילת הסיוע ליוון, ויפגשו שוב ביום שני להמשיך הדיונים. ז'אן קלוד יונקר, ראש קבוצת שרי האוצר, אמר כי מדובר ב"בעיה טכנית, אין חילוקי דיעות משמעותיים". שרי האוצר, יחד עם נציגי קרן המטבע הבינלאומית, דנו ארוכות בדרכים לגשר על פער המימון בסך 15 מיליארד אירו שנוצר ביוון.

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול ביציבות, וזאת לאחר הנאום שנשא יו"ר הפדרל ריזרב בניו יורק. המסחר התנהל על רקע הסגירה השלילית באסיה ולמרות שהמגמה באירופה התהפכה בשעת המסחר האחרונה והבורסות שם ננעלו בעליות. הסוחרים הגיבו גם לפרסום נתוני מאקרו על שוק הנדל"ן.

בתחום המאקרו, היום התפרסמו נתוני התביעות השבועיות לדמי אבטלה ב-15:30 שעון ישראל. המספר ירד ב-41 אלף ל-410 אלף תביעות חדשות לעומת הזינוק ל-451 אלף תביעות שנרשם בשבוע שקדם לו, כשהצפי של האנליסטים היה לירידה מתונה יותר לרמה של 423 אלף תביעות חדשות.

בארה"ב מעריכים שהסיבה לזינוק שחל בשבוע שעבר נובע מההרס של הסופה "סנדי" שפגעה בארצות הברית לפני כשלושה שבועות.

בהמשך היום התפרסם סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש נובמבר שרשם ירידה לרמה של 82.7 נקודות לעומת 84.9 נקודות בחודש אוקטובר, כשהצפי היה לירידה מתונה יותר לרמה של 84.5 נקודות. בנוסף התפרסם מדד האינדיקטורים הכלכליים המובילים לחודש אוקטובר והוא רשם עלייה של 0.2% בהתאם לצפי, וזאת לאחר עלייה של 0.5% בחודש שקדם לו.

פרטנר פרסמה דוחות

חברת הסלולר פרטנר דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2012. לפי הדוחות, הרגולציה והתחרות הקשה ממשיכה להכות בפרטנר, שתוצאותיה נחלשו משמעותית ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי של פרטנר הסתכם ברבעון השלישי ב-110 מיליון שקל, צניחה של 36% לעומת הרווח ברבעון השלישי של 2011. סך ההכנסות ירד ב-25% לעומת אשתקד והסתכם ב-1.315 מיליארד שקל. פרטנר הרוויחה 71 אגורות למניה.

חברת היולט-פקארד פרסמה אתמול את תוצאותיה לרבעון הפיסקאלי הרביעי לפני פתיחת המסחר. החברה הפתיעה ורשמה הפסד של 6.85 מיליארד דולר ברבעון הפיסקאלי הרביעי (בעיקר על רקע הוצאה חד פעמית גדולה) שמהווים הפסד של 3.49 דולר למניה, זאת לעומת רווח של 239 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

טבע משנה אסטרטגיה: החברה מתרחקת מהעסקאות שלה במיליארדי דולרים, כך אומר היום יו"ר החברה פיליפ פרוסט בראיון לבלומברג. "רכישות לא חייבות להיות גדולות כדי להיות חשובות", אמר פרוסט, שמחזיק מניות טבע בכ-815 מיליון דולר. "הרעיון של רכישות במיליארדי דולרים יישמר למקרים מיוחדים במיוחד בעתיד, בהם הכדאיות תהיה כל כך מושכת ומשנת-משחק שכולם ירגישו שחייבים לעשות את זה". "יש הזדמנות לרכוש מוצרים, חברות קטנות, טכנולוגיות, ולהביא אנשים חדשים שיכולים ליצור בעצמם מוצרים חדשים", הסביר פרוסט.

פלוריסטם הודיעה היום כי מנהל התרופות והמזון האמריקני, ה-FDA, עדכן את החברה לגבי בקשתה להעניק מעמד של תרופת יתום לתאי ה-PLX לטיפול עבור מחלת אנמיה אפלסטית. ה-FDA הכיר בכך שמחלת אנמיה אפלסטית הינה מחלה נדירה ממנה סובלים פחות מ-200 אלף בני אדם בארצות הברית. הכרה זאת, מאששת שאנמיה אפלסטית היא אכן מחלה נדירה ושטיפולים עתדיים יוכלו לקבל מעמד של תרופת יתום. כמו כן, ה-FDA ביקש מהחברה לספק מידע נוסף ונתונים להמשך בדיקה בטרם יוחלט האם להעניק מעמד של תרופת יתום לטיפול שהינה מפתחת עבור מחלה זו.

אלוט תקשורת הודיעה היום על השלמת פרויקט להטמעת פתרונותיה בתשע חברות מקבוצת TIGO - ענקית טלקום בינלאומית הפעילה באמריקה הלטינית ובאפריקה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully