וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווקא עכשיו חופשה בדרום: לסייע לתיירנים להתאושש

ספיר פרץ

24.11.2012 / 10:22

כיפת ברזל יירטה את הרקטות, אך לא מנעה מרבים לבטל חופשות בדרום. רגע לפני חנוכה ועל רקע הפסקת האש, מורידים התיירנים את המחירים בתקווה שהטלפון ישוב לצלצל

אם תכננתם לחוג את חג החנוכה הממשמש ובא בצימר, בבית הארחה או בבית-מלון, בתי-המלון והצימרים בדרום יותר מישמחו לארח אתכם, בהנחה שהפסקת האש תישמר עד אז.
בינתיים, תיירנים בדרום בכלל, ובאזורים שהיו תחת אש בפרט, מדווחים על גל של ביטולים לחנוכה שחל בעוד כשבועיים.
"רוב אלה שכבר הזמינו חופשה בחנוכה לא מחכים לראות מה יקרה באמת עד אז ומבטלים. יחלוף זמן רב עד שאנשים ירגישו בטוח באמת לבוא לנפוש בדרום", אומר עמית לבקוב, מנכ"ל עמותת התיירות שקמה-בשור, המסייעת לתיירנים ב-6 המועצות האזוריות חוף אשקלון, שער הנגב, שדות נגב, מרחבים, בני שמעון ואשכול, שדיווחה כי מתחילת המבצע ספגה כ-400 טילים.

צימר טבע הבשור. צילום: יחצ, גלובס
צימר טבע הבשור במושב עין הבשור/גלובס, צילום: יחצ

"אצלנו אין כיפת ברזל, ואין יירוטים. כל טיל זאת נפילה", אמרה ל"גלובס" דוברת המועצה, בה מתגוררים 13 אלף תושבים.
עוד לדברי לבקוב, "מאחר שזה המצב, ומאחר שסבב האש הנוכחי התחיל חודש לפני 'עמוד ענן', עסקי התיירות באזור עומדים ריקים זמן ממושך, ולכן נקלעו למצוקה תזרימית. כדי לסייע להם, השקנו השבוע את הקמפיין 'מחזירים את החופש לדרום', שבמסגרתו אנחנו מציעים לאנשים להזמין עכשיו חופשה בדרום ולממשה מתי שירצו בעתיד בראש שקט. אפשר לשלם מקדמה קטנה של 100 שקל ואת כל היתרה לשלם בהמשך, ובדרך זו גם לסייע לעסקי התיירות שלא יכולים להגיע כמו חקלאי הדרום להאנגר 11 בנמל תל-אביב ולמכור את מרכולתם".

על-פי נתוני העמותה, בתחום שיפוטן של 6 המועצות האזוריות האמורות לעיל פזורים 9 בתי הארחה קיבוציים וכ-100 צימרים, מרביתם ברמה בסיסית וברמת מחירים של 400-650 שקל בממוצע ללילה לזוג. תוספת לילד עומדת על 80-100 שקל. המחירים האלה אמורים להישאר בעינם לתקופה הקרובה.
לאה שלם, מנהלת בית הארחה "גן הכרמים" בקיבוץ כרמים שבמועצה האזורית בני שמעון, מדווחת כי נכון לכתיבת שורות אלה בוטלו 7 מתוך 36 החדרים של בית ההארחה בחנוכה. "בימים כתיקונם אנחנו מלאים בחנוכה, ולצערנו זה כנראה לא יהיה המצב בחנוכה הנוכחי".

עוד לדבריה, כל מי שהזמין צלצל לבטל. "ביקשנו מאנשים להמתין ולא למהר לבטל והבטחנו להם שלא נגבה מהם דמי ביטול גם אם יחליטו לבטל ברגע האחרון, אך לצערי לא כולם מסכימים להמתין. כתוצאה מכך החלטנו לא לשווק כרגע את בית הארחה לחנוכה, כי אין טעם. "ברגע שיהיה טעם, נשווק את כל החדרים במחיר אחיד בחנוכה, ולא בתעריף משתנה לפי סוג חדר כבימים כתיקונם: 450 שקל ללילה לזוג לכל סוגי החדרים לכל החג, כולל ארוחת בוקר, ומגוון סדנאות חינם לילדים ולמבוגרים ובתוספת 95 שקל לילד".

מחכים לטלפון

לדברי נדב סוויסה, מנהל חאן ניצנה (מאהל בדואי) ביישוב הקהילתי ניצנה שבמועצה רמת נגב, בימים כתיקונם ההזמנות לחנוכה זורמות כבר מתחילת חודש נובמבר. "הפעם, לאור המצב הביטחוני, לא קיבלנו אפילו שיחת טלפון אחת, לעומת התקופה המקבילה אשתקד שהטלפון לא הפסיק לצלצל".
באשר להזמנות שהתקבלו לחנוכה טרם "עמוד ענן", סוויסה מדווח על 10 ביטולים עד כה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
חופשה אילת מלון. צלם: יחצ, גלובס
"בימים כתיקונם ההזמנות לחנוכה זורמות כבר בתחילת נובמבר"/גלובס, צלם: יחצ

דורון דוד, מנכ"ל מלון הולידיי אין באשקלון, טוען מנגד כי עדיין מוקדם לקבל תמונת מצב ברורה לגבי חנוכה. "עד כה קיבלנו ביטולים רק לשבועיים הקרובים של חודש נובמבר ואף לא ביטול אחד לחנוכה. המלון עומד כרגע ריק למעט עיתונאים, ואנחנו מקווים שהפסקת האש תישמר ותשנה את תמונת המצב".

עוד לדבריו, האירוח בחנוכה מתחלק לשניים: קבוצות ובודדים. "קבוצות לרוב מזמינות חדרים לחנוכה חודש עד חודשיים מראש, ואילו אורחים בודדים תמיד מזמינים בדקה ה-90".

דוד מוסיף כי מאחר שחנוכה אינו נחשב "חג חזק" כמו חגי תשרי ופסח, מחירי חנוכה אטרקטיביים מלכתחילה, ובהתאם לצבר ההזמנות, המחירים יוזלו.

אילת בחנוכה: המחיר עוד גבוה

חנוכה הוא כאמור חג של פסטיגלים ופחות של נופשונים. "המופעים הגדולים לילדים במרכז הארץ לא מאפשרים למלונות באילת להתמלא", אומר רוני פיבקו, ממלא-מקום נשיא התאחדות המלונות בישראל.

לדבריו, התפוסה הממוצעת במלונות אילת בחנוכה גבוהה יחסית לחורף ועומדת על כ-80% (בהשוואה ל-95% בקיץ, בחגי תשרי ובפסח), הודות לחופשה שיש לילדים מבית-הספר. "חנוכה נחשב ל'היי סיזן' של החורף", הוא אומר, ומסייג כי אם השקט לא יישמר - התפוסה תושפע לרעה.

ומה באשר למחירים בחנוכה? לדברי פיבקו, "כרגע אין הורדת מחירים לחנוכה. כולם ממתינים לראות מה יקרה. אבל אם משהו ישתבש, מלונאים באילת ייאלצו להוריד מחירים על מנת למשוך אליהם את תיירות הפנים. ואז להערכתי, צפויה ירידה של כ-25% במחירים".

שבי שבתאי, מנכ"ל התאחדות המלונות באילת, סבור כי אם בתי-המלון באילת יישארו עכשיו ובחנוכה עם מלאי של חדרים ריקים, הם יאלצו להוריד מחירים. "זו משוואה פשוטה: לא נשארים עם חדרים ריקים במחירים גבוהים", הוא אומר.
להערכתו, לאור הפגיעה הקשה בתנועת התיירות הזרה באילת, המאפיינת את העיר בחודשי החורף (בעיקר של תיירים המגיעים ממדינות קרות בעונה זו של השנה כדי לתפוס קרני שמש אחרונות, כמו גרמנים, דנים, נורבגים, אנגלים והולנדים, שכ-2,000 מהם ביטלו הגעתם עד סוף דצמבר), יש להניח שתחול ירידת מחירים. "כמה? אני לא יודע לומר".

  • עוד באותו נושא:
  • עמוד ענן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully