וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אנו בתחילתו של ראלי סנטה קלאוס?

קובי ישעיהו

25.11.2012 / 9:13

ב-ATRADE מעריכים כי אם שרי האוצר של האיחוד האירופאי יגיעו להסכמה בנוגע להעברת הנתח הבא של חבילת החילוץ ליוון וגם יענו לבקשת קפריסין, השווקים עשויים לזנק

אחרי 'יום שישי השחור' שבו נרשמו עליות שערים נאות, המשקיעים בוול סטריט ימשיכו השבוע לנסות לנצל את העליות על מנת לסיים את השנה בצורה מכובדת. כך מציינים ב-ATRADE בסקירה השבועית.

השבוע המשקיעים ימשיכו לעקוב אחרי הפסגה של שרי האיחוד האירופאי שתתקיים בבריסל. בפגישה צפויה להתקבל ההחלטה בעניין מתן כספי החילוץ הנוספים ליוון. שרי האיחוד ידונו גם בבקשת החילוץ של ממשלת קפריסין, אשר הסכימה לקבל סיוע חיצוני בהיקף של עד 17.5 מיליארד אירו. קפריסין הינה המדינה הרביעית בגוש האירו אשר הסכימה לקבל חילוץ חיצוני יחד עם אירלנד, פורטוגל ויוון.

ב-ATRADE מעריכים כי אם שרי האוצר יגיעו להסכמה בנוגע להעברת הנתח הבא של חבילת החילוץ ליוון וגם יענו לבקשת קפריסין, השווקים עשויים לזנק. האירו, אשר מתקרב בצעדי ענק אל עבר 1.30, עשוי לפרוץ רמה זו אם תתקבל הכרעה בעניין יוון. אם ההכרעה תידחה למועד מאוחר יותר, האירו עלול לתקן בחדות, חזרה לכיוון 1.28 דולרים לאירו.

עדכון נתון התמ"ג של הרבעון השלישי בארה"ב, אשר יפורסם ביום חמישי, עשוי לתת דחיפה נוספת לשווקים. על פי הערכות, הנתון יעודכן כלפי מעלה ב-0.8%, ל- 2.8%. נתון מאכזב עלול להעיב על השווקים הפיננסים.

נתון מכירות הבתים החדשים, שיפורסם ביום רביעי, צפוי להעיד על כך שנמכרו בחודש אוקטובר כ-387 אלף בתים חדשים, לעומת 389 אלף בתים שנמכרו בחודש קודם.

עוד באותו היום, כדאי לעקוב אחרי ממצאי ספר הבז' בארה"ב. הספר סוקר את הפעילות הכלכלית של 12 המחוזות הגדולים שבהם פועל הפד'. הספר אמור לספק תמונה ברורה אודות מצבם הכלכלי של המחוזות הגדולים במדינה.

ביום שלישי כדאי לעקוב אחרי מדד מחירי הבתים של קייס שילר, הבודק את השינויים במחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות של ארה"ב. הנתון צפוי להראות כי המחירים עלו ב- 2.9%, לעומת 2% עליות שנרשמו בחודש קודם. אמון הצרכנים צפוי לרשום קריאה של 73.1 נקודות, לעומת 72.2 נקודות שנרשמו בחודש קודם.

מעבר לנתוני המקרו, מציינים ב-ATRADE כי המשקיעים ינסו ללכוד רמזים בנוגע ל"צוק הפיסקאלי" המתקרב ובא. "להערכתנו, השווקים הפיננסים מתחילים לתמחר את מציעת הפתרון למשבר שעלול להחזיר את הכלכלה האמריקנית כמה שנים אחורה. אנו נוטים להאמין כי הסנטימנט החיובי ימשך גם בשבוע זה וכי עדיין לא מאוחר להצטרף לחגיגות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully