וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר באחד העם נפתח בעליות שערים

25.11.2012 / 16:37

על רקע סיום מבצע "עמוד ענן" והעליות בבורסות העולם ננעל המסחר בבורסה התל אביבית בעליות שערים. מחזור המסחר הסתכם ב-1.042 מיליארד שקל

גלובס

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (א') בעליות על רקע סיום מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה והעליות שנרשמו בבורסות העולם בסוף השבוע, למרות פיצוץ הדיונים על התקציב הרב-שנתי של האיחוד האירופי. בזירת המאקרו, צפוי בנק ישראל לפרסם ביום שני את החלטת הריבית שלו לחודש דצמבר. מחזור המסחר הסתכם ב-1.042 מיליארד שקל.

נתוני בורסה 25.11. גלובס
נתוני בורסה 25.11/גלובס

ביום חמישי, יום המסחר הראשון לאחר שהוכרזה הפסקת האש במבצע "עמוד ענן", עלה מדד ת"א 25 ב-0.2% ונקבע על רמה של 1211.03 נקודות. המנתח הטכני של "גלובס" זיו סגל מעריך שלאור ביצועיו הטובים של המדד במהלך מבצע "עמוד ענן" והעובדה שלמרות הכל הוא לא ירד בצורה משמעותית מתחת לרמת התמיכה שנקבעה על 1190 נקודות, מחזקת את התחזית שנקבעה בשבועות האחרונים לפיהן הכיוון הכלללי של המדד הוא כלפי מעלה.

"המהלך של ת"א 25 מעל 1210 נקודות הוא סימן חיובי שתומך בהמשך מגמת העלייה. זהו מבחנו של ת"א 25 לטווח הקצר. תמיכה מעל לרמה זו ביום ראשון תהיה סימן חיובי ומכאן יצטרך המדד להמשיך אל עבר פריצת השיא הקודם, קצת מעל ל-1230 נקודות", כתב סגל בסקירה השבועית שלו. "התמיכה ב-1190 נקודות, תמיכת המבחן, חזרה להיות סופר חשובה. בשבוע שעבר כתבנו שאפשר קצת להתגמש לגביה לאור הנסיבות. בהנחה שהנסיבות חוזרות להיות ענייני בורסה וכו', 1190 לא אמורה להיפרץ כלפי מטה ואם במקרה תיפרץ, התרחיש השורי שלנו יתבטל".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

יעקובי: פרמיית הסיכון של ישראל ירדה בעיני המשקיעים לפחות לחודשים הקרובים

ערן יעקובי, סמנכ"ל מחקר בדש ברוקראז', מציין כי הבורסה הגיבה במתינות ואפילו עליות במהלך המבצע ולאחריו מכיוון שבשנה האחרונה, נוכחותם של הזרים מאד דלילה ביחס לשנים עברו, כך שלא היו בשוק ידיים חזקות "שיפרקו סחורה". בנוסף, המשקיעים המקומיים למודי מבצעים צבאיים בשנים האחרונות, כך שברגע שאין זרים גדולים מוכרים, הם פשוט העדיפו לשבת על הגדר ולראות לאן נושבת הרוח. הידיעות בארץ ובעולם בתחילת המבצע על הצלחות רק חיזקו את ההרגשה שעדיף לא להיגרר לפעילות אגרסיבית במניות – סוג של בגרות.

לאחר שהסתיים המבצע ללא הסתבכות קרקעית של צה"ל בעזה, ניתן לומר כי פרמיית הסיכון של ישראל ירדה בעיני המשקיעים לפחות לחודשים הקרובים. "באופן מעט יותר ציני ואולי בלי ציניות, ניתן לומר שהצלחתה המסחררת של מערכת כיפת ברזל השרתה בטחון לא רק על תושבי ישראל, אלא גם על המשקיעים", אומר יעקובי.

קשה לנתח באחוזים לאיזה גורם השפעה יש יותר משקל, אולם נראה כי למצב המאקרו העולמי יש השפעה מאד גדולה על הנעשה כאן גם בעת מבצע צבאי. בשבועיים האחרונים זורמות ידיעות חיוביות לגבי כלכלת ארה"ב, שם ממשיכים לטפס השווקים מתוך הנחה כי אפשר לצלוח גם את הצוק הפיסקלי. במקביל התפרסמו גם ידיעות חיוביות לגבי הכלכלה הסינית והיפנית, כאשר לא נוספו עוד חדשות רעות מכיוון אירופה. "אין ספק כי למצב הרוח העולמי ישנה השפעה חזקה מאד גם על השוק המקומי. לכך יש להוסיף גם את סוף השבוע האחרון ואת יום שישי השחור שהיו מוצלחים מאד".

תעשיית קרנות הנאמנות רשמה בשבוע שעבר גיוסים של כ-580 מיליון שקל - ירידה של כ-15% לעומת השבוע הקודם. למרות הלחימה בדרום ומאות הטילים שנורו מידי יום על ערי ישראל, המשקיעים המשיכו להגדיל סיכון שהתבטא בגיוסים לקרנות הקונצרניות והמנייתיות, ולפדיונות בקרנות הכספיות. מתחילת החודש נרשמו גיוסים של כ-2.6 מיליארד שקל בקרנות המסורתיות - קצב הגיוסים הגבוה ביותר בקרנות המסורתיות מאז אוקטובר 2010. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב.

ראלי סנטה קלאוס בפתח?

נעבור לשווקים בעולם שם כנראה התחילו להריח את הראלי של סוף השנה. המסחר בוול סטריט ננעל ביום שישי בעליות שערים, ביום מסחר מקוצר לרגל חג ההודיה, כאשר את עיקר תשומת הלב תפסו חברות הקמעונאות לרגל "יום שישי השחור" - יום שבו רשתות השיווק והחנויות הגדולות בארצות הברית יוצאות במבצעים והנחות חסרות תקדים.

האופטימיות בארצות הברית, הקרינה גם על בורסות אירופה שהצליחו להתעלם ממספר ידיעות לא כל כך חיוביות שהגיעו מכיוון היבשת ביום שישי, וננעלו בעליות שערים. סוכנות הדירוג S&P הזהירה בשישי כי ישנו סיכוי של 33% כי תוריד את דירוג האשראי של צרפת ב-2013. S&P כבר הורידה בינואר את הדירוג של המדינה אצלה, לרמה של "+AA", כך שהורדה נוספת תהיה משמעותית ביותר. אתמול אישררה הסוכנות את הדירוג תוך שמירה על תחזית שלילית, וציינה כי "הממשלה הצרפתית ממשיכה להיות מחויבת לרפורמות תקציביות ומבניות לשיפור פוטנציאל הצמיחה של המדינה". בסוכנות הדירוג חוזים צמיחה של 0.4% ב-2013 - חצי מתחזית הממשלה הצרפתית.

בנוסף לכך, התפוצצו שלשום השיחות שהתקיימו בבריסל בירת בלגיה בין מנהיגי ושרי האוצר של האיחוד האירופי בנוגע לתקציב הרב-שנתי שלו. בשל המחלוקת הגדולה בין הצדדים, הודיע נשיא האיחוד האירופי הרמן ואן-רמפוי על הפסקת הדיונים ועל חידושם בתחילת שנת 2013.

עונת הדוחות בישורת אחרונה

עונת הדוחות תיכנס בימים הקרובים לישורת האחרונה שלה, בעת שהחברות הגדולות והבנקים, ביניהם לאומי (1284.00 +1.74%) והפועלים (1560.00 +1.17%), יפרסמו תוצאות.

אסם (5873.00 -0.02%) דיווחה הבוקר כי הרווח הנקי של החברה ירד ברבעון השלישי ב-1.1% והסתכם ב-100.8 מיליון שקל, לעומת 101.8 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד.

מניית אידיבי אחזקות (1690 +10.03%) זינקה לאחר שלן בלווטניק העביר 509 מיליון שקל כחלק מעסקת מכירת כלל תעשיות. כחלק מהעסקה למכירת חלקה של IDB בכלל תעשיות לקבוצת ACCESS INDUSTRIES שבשליטת בלווטניק, לפי שווי חברה של 2.55 מיליארד שקל. סך התמורה ל-IDB עבור חלקה בכלל תעשיות הינו 1.27 מיליארד שקל בסך הכל.

בהראל פיננסים שבים לסקר את מניית כיל (4665 +1.59%) בהמלצת תשואת שוק ובמחיר יעד של 47 שקל. לדברי רמי רוזן, מנהל מחלקת מחקר Sell Side וסטיבן טפר, אנליסט בכיר בהראל פיננסים: "חתימה על חוזים עם סין והודו, תשחרר לחץ רב בתעשיית האשלג ותספק אינדיקציות מהותיות לגבי 2013".

בשוק הסלולר, מלחמת המחירים לא הסתיימה: גולן טלקום הודיעה היום כי היא יוצאת במבצע דרמטי במסגרתו היא מפחיתה את מחיר חבילת "סלולר ללא הגבלה" ל-49 שקל לחודש במקום 99 שקל עד כה. המבצע יימשך 6 חודשים והוא יהיה בתוקף עד 21 בינואר 2013.

שותפות חיפושי וקידוחי הנפט והגז הטבעי רציו (37.00 +2.78%) דיווחה הבוקר כי חתמה על הסכם הצטרפות עם חברת Edison האיטלקית ברשיון "גל". רציו ואדיסון מתכננות להגיש בקשה משותפת לקבלת שני רישיונות בשטחי היתר גל, שתחליף את שתי הבקשות הקודמות שהוגשו לממונה לקבלת רישיונות בשטח ההיתר.

עוד בסקטור האנרגיה, גבעות (5.1 +4.08%) הודיעה כי תחדש את קידוח הנפט באתר "מגד 5" והמניה מגיבה בעליות.

צים שיווק (2575 -1.45%), בעלת המותג "מחסני כמעט חינם", פרסמה ביום חמישי את תוצאותיה לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים לשנת 2012. ההכנסות ברבעון הסתכמו בכ-352.4 מיליון שקל, גידול של 4.3% לעומת 337.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מגידול במספר הסניפים. במכירות בחנויות זהות (SSS) חל קיטון של כ-3.1% הנובע מפתיחת חנויות חדשות בסמוך לסניפים הוותיקים ומהחרפת התחרות הקיימת.

אפי פיתוח, החברה הבת של אפריקה ישראל (974.4 +3.13%) של לב לבייב, דיווחה ביום שישי על תוצאותיה ברבעון השלישי של השנה. בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד של כ-36 מיליון דולר ברבעון השלישי עקב הפחתות שווי גדולות. זאת לעומת רווח נקי של כ-118 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורה העליונה דיווחה אפי פיתוח על הכנסות של כ-38 מיליון דולר ברבעון לעומת הכנסות של כ-35 מיליון דולר ברבעון המקביל.

אספן גרופ (300 +3.13%) דיווחה כי רשמה עלייה של כ-14.2% בהכנסות לכ-33.7 מיליון שקל ברבעון השלישי, בהשוואה לכ-29.5 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2011 בשורה התחתונה, סיימה החברה את הרבעון עם רווח נקי של כ-6.8 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully