וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה לישראל תרכוש גז מתמר ב-4 מיליארד שקל

חן מענית ועמירם ברקת

26.11.2012 / 8:12

אחרי עסקת הנפל שחתמה לפני ארבע שנים עם ספק הגז המצרי EMG חתמה החברה לישראל - הלקוח השני בגודלו בארץ על הסכם לרכישת גז מ"תמר". החברה תרכוש 16-20 מיליארד מ"ק

‏החברה לישראל חתמה אמש (א') על הסכם לרכישת גז טבעי מ"תמר" בהיקף של מעל 4 מיליארד דולר. בכך באה לסיומה סאגה שהחלה לפני כמעט ארבע שנים, שבמסגרתה חתמה החברה לישראל על עסקת נפל עם ספק הגז המצרי חברת ‏EMG‏.

החברה לישראל נחשבת ללקוח השני בגודלו במשק אחרי חברת החשמל וזקוקה לגז בכמות כוללת השווה לכ-10 מיליארד דולר. ואולם בעסקה הנוכחית מול "תמר" מדובר בכמות כוללת קטנה יחסית כיוון שמשך ההסכמים הוא לטווח קצר יחסית - זאת, ככל הנראה בגלל הערכתה של הקבוצה כי בשנים הקרובות יצטרפו ספקים נוספים ל"תמר" ובראשם מאגר "לוויתן".

‏על פי ההסכם, שלוש חברות מקבוצת החברה לישראל - בזן, ‏OPC‏ וכיל - ירכשו גז משותפות "תמר" בכמות כוללת של 16-20 מיליארד מ"ק (‏BCM‏) בהסכמים באורכים שונים. כיל תרכוש 0.3‏‎ BCM ‎עד שנת 2017, שמיועד לתחנת הכוח החדשה של כיל שתוקם עד 2015. בזן חתמה על הסכם למשך 7 שנים לרכישה של 1 ‏BCM‏ לשנה.‏OPC ‎‏, המקימה תחנת כוח במישור רותם, שתחל לפעול במחצית הראשונה של השנה הבאה, נכנסה להסכם ארוך טווח של 16 שנה לרכישת 0.5 ‏BCM‏ בשנה.

‏בדצמבר 2010 חתמה החברה לישראל על עסקה לרכישת גז טבעי מ-‏EMG‏, שגברה על תמר בתום התמודדות שארכה יותר משנה. חודשיים אחר כך, על רקע נפילת שלטונו של מובארק במצרים, החלו שיבושים בהזרמת הגז המצרי לישראל. ‏‎‎‏

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully