וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נצחון ליוון: תקבל עוד 34.4 מיליארד אירו

קובי ישעיהו

27.11.2012 / 8:57

שרי האוצר של מדינות גוש האירו החליטו להקל את תנאי חבילת הסיוע ליוון. בנוסף להעברת נתח נוסף מחבילת הסיוע למדינה, יופחתו תשלומי הריבית על הלוואותיה ומועד ההחזר יידחה

נצחון ליוון. שרי האוצר של 17 מדינות גוש האירו החליטו, לאחר דיונים ממושכים בימים האחרונים, להקל את תנאי חבילת הסיוע למדינה. ההסכמה על העברת נתח נוסף מחבילת הסיוע ליוון הושג בהסכמה בין ה-ECB, גוש האירו וקרן המטבע הבינלאומית.

יוון תקבל בדצמבר עוד כ-34.4 מיליארד אירו כסיוע ובמקביל הסכימו שרי האוצר להפחית את תשלומי הריבית על ההלוואות למדינה ולדחות את ההחזרים ב-10 שנים. בנוסף, הוחלט על תוכנית שאמורה לאפשר ליוון להוריד את נטל חובותיה מרמה של 190% מהתמ"ג ב-2014 לכ-124% מהתמ"ג בשנת 2020.

"אני שמח מאוד על התוצאה וההסכמות שהושגו לבסוף. אין ספק שזה יוריד את אי הוודאות ויחזק את הבטחון בגוש האירו בכלל וביוון בפרט", אמר מריו דראגי, נגיד ה-ECB.

האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית מנסים להוריד את החוב של יוון בעזרת הורדת הריביות, הארכת מועדי הפרעון של ההלוואות שהוענקו למדינה, רכישה חוזרת אג"ח ולגרום לבנק המרכזי האירופי לוותר על הרווחים שצפוי לקבל מאחזקותיו באגרות חוב של יוון, כך טען בסוף השבוע בכיר במשרד האוצר היווני בפני כתב של סוכנות "רויטרס".

בעקבות ההסכמה נרשמות עליות בבורסות אסיה ובחוזים על מדדי וול סטריט והאירו מתחזק בשיעור קל לרמה של 1.30 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully