וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצוק הפיסקלי ממשיך להעיב: וול סטריט ננעלה בירידות

פאדי מועלם

27.11.2012 / 23:25

מנהיג הרוב בסנאט: טרם הושגה התקדמות משמעותית בדיונים אודות הצוק הפיסקלי. יוון קיבלה הקלות ביעדים של תוכנית החילוץ ותקבל כספים כבר בחודש הבא

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בירידות שערים לאחר הערתו של מנהיג הרוב בסנאט אודות הדיונים על הצוק הפיסקלי, ובהמשך לנעילה מעורבת בבורסות אירופה על רקע אישור השינויים בתוכנית החילוץ ליוון אתמול. בזירת המאקרו התפרסמו היום מדד אמון הצרכנים של חודש אוקטובר ומדד קייס שילר.

בארצות הברית מתקשה הבורסה להצטרף לראלי שמתפתח בימים האחרונים בבורסות העולם בשל התגברות החששות מהצוק הפיסקלי לאור הקיפאון שנרשם במגעים בין הדמוקרטים לרפובליקנים בנוגע לקיצוץ בהיקף של 600 מיליארד דולר מהתקציב. הערב אמר סנאטור ריד, מנהיג הרוב בסנאט, כי טרם הושגה התקדמות משמעותית בדיונים אודות הצוק הפיסקלי.

הצדדים צפויים לחזור השבוע לשולחן הדיונים לאחר חופשת חג ההודייה, בנסיון למנוע את הצוק הפיסקלי - סדרה של העלאות מס וקיצוצים בהוצאות הממשל הפדראלי שעתיד להיכנס לתוקף בתחילת השנה הקרובה.

בנוגע ליוון, אתמול אישר היורוגרופ - פורום שרי האוצר של מדינות גוש האירו - שורה של הקלות עבור יוון שכלל בין היתר העלאת יחס החוב-תוצר שהמדינה צריכה לעמוד בו עד שנת 2020 שעמד כיום על 120%, כמו גם אישור סופי על העברת נתח נוסף מכספי הסיוע של המדינה.

יוון תקבל בדצמבר עוד כ-34.4 מיליארד אירו כסיוע, כאשר במקביל הסכימו שרי האוצר להפחית את תשלומי הריבית על ההלוואות למדינה ולדחות את ההחזרים ב-10 שנים. בנוסף, הוחלט על תוכנית שאמורה לאפשר ליוון להוריד את נטל חובותיה מרמה של 190% מהתמ"ג ב-2014 לכ-124% מהתמ"ג בשנת 2020.

למרות האופטימיות הזהירה שנרשמת בשווקים בעולם, חתך היום ארגון ה-OECD את תחזית הצמיחה העולמית שוב. בדוח החצי שנתי שלו קבע הארגון כי הצמיחה בשנה הנוכחית תעמוד על 2.9% ו-3.4% בשנת 2013 וזאת לעומת תחזית לצמיחה של 3.4% בשנה הנוכחית ו-4.2% בשנת 2013 בדוח של הארגון שפורסם בחודש מאי.

אמון הצרכנים בשיא של ארבע שנים

נחזור לארצות הברית ולנתוני המאקרו מהיום. הנתון הראשון שהתפרסם היום הינו נתון הזמנות המוצרים בני-קיימא לחודש אוקטובר שנותר ללא שינוי לעומת חודש ספטמבר אז נרשם זינוק של 9.2% בהזמנות. הנתון הפתיע לטובה שכן הצפי של האנליסטים היה לירידה של 0.2% בהיקף ההזמנות. לעומת זאת היקף הזמנות המוצרים, לא כולל מוצרי תחבורה, עלה ב-1.5% בחודש אוקטובר וזאת לאחר עלייה של 1.7% בספטמבר כשהצפי של האנליסטים היה לירידה של 0.4%.

חצי שעה לאחר מכן פורסם מדד קייס שילר לחודש ספטמבר שבודק את מחירי הבתים ב-20 הערים המובילות בארצות הברית והוא רשם עלייה של 3% - עלייה שישית ברציפות - בהתאם לציפיות וזאת לאחר עלייה של 2% בחודש אוגוסט. כאמור המדד בודק את מחירי הבתים בעשרים הערים המובילות בארצות הברית, כשבחודש הקודם המדד הראה כי ב-19 מתוך 20 הערים שנבדקות נרשמו עלייה במחירי הבתים.

לבסוף פורסם מדד אמון הצרכנים לחודש נובמבר שהפתיע את האנליסטים ועלה לרמה של 73.7 נקודות - הרמה הגבוהה ביותר מזה 4 שנים. הנתון של חודש אוקטובר תוקן כלפי מעלה לרמה של 73.1 מקריאה קודמת של 72.2 כשהצפי של האנליסטים היה לקריאה של 73 נקודות.

מניות במוקד

סוכנות "בלומברג" דיווחה הערב כי חברת אפל פיטרה את האחראי על שירות המפות שלה בעקבות סדרת התקלות המביכה שהתגלתה באפליקצייה המפות עם השקת האייפון 5 לפני כחודשיים.

מניית Ralcorp Holdings (סימול RAH) זינקה היום. מניית החברה הייתה אמורה לרכז עניין בשל פרסום דוחותיה הכספיים היום לפני פתיחת המסחר, אך הכל נדחק הצידה כשיצאה ההודעה לפיה חברת ConAgra Foods הגישה הצעה לרכישת המניות של חברת ראלקורפ במחיר של 90 דולר למנייה - פרמייה של 28% על מחיר הנעילה של המנייה במסחר אתמול.

בנוסף לשתי החברות הללו, שלוש חברות נוספות ריכזו עניין לאחר שמועצות המנהלים שלהן הודיעו על תשלום דיבידנד מיוחד. החברה הראשונה הינה Las Vegas Sands Corp של המיליארדר שלדון אדלסון שתשלם דיבידנד מיוחד ב-18 בדצמבר של 2.75 דולר למנייה לכל מחזיקי המניות הרשומים בחברה בתאריך 10 בדצמבר.

בנוסף לחברה של אדלסון גם חברת Dillard Inc הודיעה על תשלום דיבידנד מיוחד של 5 דולר למנייה עבור מחזיקי מניות A ו-B של החברה. התשלום יתבצע ב-21 בדצמבר ויהיה תקף לכל מחזיקי המניות הרשומים ב-7 בדצמבר. החברה האחרונה שהודיעה על מהלך דומה הינה חברת SL Industries (סימול SLI) שתשלם דיבידנד של 2 דולר למנייה ב-17 בצדמבר, למחזיקי המניות הרשומים בחברה ב-6 בדצמבר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully