וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מט"ח: הדולר מתחזק ב-0.23%, האירו נחלש מעט

נדב נוימן

28.11.2012 / 8:44

הדולר נסחר מול השקל בעלייה של 0.23% סביב 3.865 שקלים, בעוד האירו נחלש מעט ונסחר סביב שער של 4.994 שקלים. על יציבות הדולר משפיעה חוסר הודאות הגוברת בארה"ב

הדולר מתחזק היום (ד') מול השקל במסחר במט"ח, בעוד האירו נחלש מעט. הדולר נסחר מול השקל בעלייה של 0.25% סביב 3.866 שקלים, בעוד האירו נחלש מעט ונסחר סביב שער של 4.995 שקלים.

ב- Atrade מציינים היום כי "התחזקותו של הדולר בעולם הורגשה גם אצלנו. השטר הירוק התחזק מול השקל אמש, אחרי שנקבע שפל חדש באזור 3.8412. חשוב לציין כי כל עוד הצמד נסחר מתחת לממוצע נע 200 העובר ב-3.8650, הפוטנציאל הדובי עדיין קיים. היעד שלנו למהלך הדובי - ניצב ב- 3.80. פריצה מעלה של ממוצע נע 200 תעכב את התרחיש הדובי שלנו ועשויה להחזיר את הצמד חזרה לכיוון 3.90".

הוועדה המוניטארית של בנק ישראל, בראשות הנגיד סטנלי פישר, הותירה השבוע את הריבית הבסיסית במשק ללא שינוי ברמה של 2%. לאחר שבחודש שעבר ביצע הבנק הפחתה מפתיעה ושנויה במחלוקת של 0.25%. ההחלטה הגיעה בהתאם להערכת הרוב המוחלט של החזאים בשוק ההון. בבנק ישראל מציינים כי "ירידה מסוימת בסביבת האינפלציה בחודשים האחרונים עשויה לתמוך בעדכון כלפי מטה של תחזית האינפלציה לשנה הקרובה, במסגרת התחזית שתפורסם במקביל להודעת הריבית לחודש ינואר". גם למבצע "עמוד ענן" מתייחס הבנק, וההערכה היא כי "צפויה תוספת חד פעמית להוצאות הבטחון אך מוקדם להעריך אם תהיה לכך השפעה על התקציב הכולל".

על יציבותו של הדולר משפיעה חוסר הודאות הגוברת באשר לגורל ה"צוק הפיסקלי" בארה"ב, כאשר בתחילת 2013 יכנסו לתוקף שורה של העלאות מס וקיצוצים בהוצאות הממשל הפדרלי בהיקף 607 מיליארד דולר, מה שעלול לגרור את ארה"ב למיתון אם לא ימצא לעניין פתרון.

הדולר מתחזק בשל כך מול האירו במקצת, והאירו נסחר סביב שער של 1.29 דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • שער הדולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully