וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי נמוך בעולם: קניון ראשון ייבנה בים המלח

אורי חודי

28.11.2012 / 12:18

חברת הנדל"ן הבין לאומית Bercleys הציגה תוכנית לבניית קניון חדש במתחם המלונות של ים המלח. החברה טרם התחילה לשווק את שטחי הקניון. ההשקעה המוערכת - 200 מיליון שקל

לאחר שנים ארוכות בהם פעלו מרכזי מסחר קטנים באזור המלונות של ים המלח הציגה היום (ד') חברת הנדל"ן הבין לאומית Bercleys תוכנית לבניית קניון חדש במתחם. מדובר בתוכנית על פיה תבנה החברה קניון חד קומתי בהיקף של כעשרת אלפים מ"ר בנוי, כולל חנייה תת קרקעית, בהשקעה מוערכת של כ-200 מיליון שקל.

לדברי עו"ד חגי אדורם, נציג חברת Bercleys בישראל, הקניון האמור עתיד להבנות על מגרש שנרכש ביולי האחרון על ידי החברה מגורמים פרטיים שרכשו אותו לפני מספר שנים מקבוצת תשובה. עוד לדברי אדורם: "מדובר בתוכנית מאושרת, התוכנית היחידה למסחר במתחם, שהתעכבה שנתיים במועצה האזורית תמר וזאת בשל אי הוודאות לגבי הפתרון לעליית מפלס ים המלח. לאחר שהוחלט על פתרון קציר המלח יכולה לצאת התוכנית אל הדרך. אנחנו מעריכים שהיתר בנייה יתקבל בחודש הקרוב ובכוונתנו לצאת למכרז לבחירת קבלן מבצע". עוד חשף אדורם כי החברה שוקלת לקדם תוכנית לבניית מלון מעל הקניון אולם טרם התקבלה החלטה בנושא כמו גם טרם מקודמת תוכנית רלוונטית.

"אנחנו בהחלט מעודדים יזמים להגיע למועצה וגם את הפרויקט הספציפי", אמר היום דב ליטבינוף, ראש המועצה האזורית תמר, בשיחה עם "גלובס". "אנחנו בעצמנו בתהליכי בניית מרכז קונגרסים חדש במתחם באמצעות החברה הכלכלית ויש תנופה משמעותית באזור. החברה מתנהלת מול המועצה כבר זמן רב והיתר בנייה אכן עתיד לצאת בקרוב. ידוע לי על תוכנית לגבי מלון מעל הקניון אבל היא טרם הוגשה".

הקניון החדש, קניון ים המלח שמו, מתוכנן על ידי משרד האדריכלים יסקי מור סיון ועתיד לכלול עשרות חנויות בתומי ההלבשה, הנעלה, תכשיטי יוקרה, חנויות קונספט, מסעדות, בתי קפה וגם מוזיאון ומרכז מבקרים. הקניון עתיד לפעול גם בשבת. יש לציין שהחברה טרם התחילה לשווק את שטחי הקניון ועתידה לעשות זאת בתחילת השבוע הבא.

בחברה מסבירים כי המחשבה על בניית קניון דווקא בים המלח נעשתה לאחר בחינה מעמיקה, ביצוע מחקרי שוק והישענות על נתונים עובדתיים רשמיים מדוחות משרד התיירות ונתוני הלמ"ס.

"על פי הנתונים, ים המלח הינו האתר המתוייר ביותר בארץ, כאשר מידי שנה מבקרים בו כ-2.3 מיליון איש, מתוכם כ-1.7 מיליון תיירים. על מנת לאמוד את הפוטנציאל באזור, ערכה החברה ניתוח השוואתי בין שני אתרים מבוססי תיירות בישראל - ים המלח לעומת אילת. מניתוח זה עולה כי 49% מכלל התיירים בארץ מבקרים בים המלח, לעומת 15% באילת. כמו כן נבדק שיעור ההוצאה הכספית עבור קניות והסעדה של תייר לעומת ישראלי בזמן חופשה. מבדיקה זו עלה כי הוצאה ממוצעת של ישראלי בחופשה על מסחר ומסעדות עומד על 104 שקל לעומת 1702 שקל שמוציא תייר על מסחר ומסעדות". החברה צופה שבניית הקניון תארך כ-30 חודש והוא צפוי להיפתח במהלך שנת 2015.

חברת Bercleys, עוסקת בייזום ובהשבחת נדל"ן מסחרי ונמצאת בבעלותם של קבוצת יהודים תושבי בריטניה שבראשה עומד ג'ק גרין. במקביל לפרויקט בים המלח מעורבת היום החברה בבניית שני מרכזים מסחריים בסמוך לטיילת באילת.

  • עוד באותו נושא:
  • ים המלח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully