וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות האופטימיות: נעילה חיובית בוול סטריט

נדב נוימן

28.11.2012 / 23:25

המסחר נפתח בירידות שערים, אך המגמה השתנתה לאחר שיו"ר בית הנבחרים וכן הנשיא אובמה הביעו תקווה שסוגיית הצוק הפיסקלי תיפתר בקרוב

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בעליות שערים וזאת לאחר שבפתיחת המסחר נרשמו ירידות של עד כ-0.5%. לאחר הדברים של יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר ונשיא ארצות הברית ברק אובמה בנוגע לצוק הפיסקאלי התהפכה המגמה והדאו ג'ונס השלים עלייה של 200 נקודות במהלך המסחר.

המסחר עמד היום בצל ההתבטאות מאמש של מנהיג הרוב בסנאט, הארי ריד. ריד אמר כי ישנה "התקדמות מעטה" בדיונים אודות מציאת פתרון לצוק הפיסקלי, אותה שורה של העלאת מסים וקיצוצים בהוצאות הממשל הפדרלי, מה שעלול לגרור את ארה"ב למיתון.

דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, אמר מצדו כי אין זה נכון שהדיונים בין הנשיא אובמה לקונגרס הגיעו למבוי סתום. "הקבוצה שלנו ממשיכה את הדיונים עם עמיתיהם בקונגרס בעניין הזה. אנו מאמינים שאפשר לפתור את זה", אמר קרני.

אך כל זה השתנה בשעות הערב כשיו"ר בית הנבחרים הביע אופטימיות לגבי הסיכויים להגיע להסכמה על התקציב עוד לפני סוף השנה מה שימנע את הצוק הפיסקלי. גם נשיא ארצות הברית ברק אובמה הביע אופטימיות דומה כשאמר שהוא מתכוון להגיע להסכם בנושא עוד לפני חג המולד שחל ב-25 בדצמבר.

בנוגע ליוון, שממשיכה לעמוד בכותרות, שלשום אישר היורוגרופ - פורום שרי האוצר של מדינות גוש האירו - שורה של הקלות עבור יוון שכלל בין היתר העלאת יחס החוב-תוצר שהמדינה צריכה לעמוד בו עד שנת 2020 שעמד כיום על 120%, כמו גם אישור סופי על העברת נתח נוסף מכספי הסיוע של המדינה. יוון תקבל בדצמבר עוד כ-34.4 מיליארד אירו כסיוע, כאשר במקביל הסכימו שרי האוצר להפחית את תשלומי הריבית על ההלוואות למדינה ולדחות את ההחזרים ב-10 שנים. בנוסף, הוחלט על תוכנית שאמורה לאפשר ליוון להוריד את נטל חובותיה מרמה של 190% מהתמ"ג ב-2014 לכ-124% מהתמ"ג בשנת 2020.

בכירי הפד חלוקים בנוגע למדיניות המקלה

צ'רלס אוונס, נשיא שלוחת הפדרל ריזרב בשיקגו, אמר אמש כי הפד יותיר את הריבית ברמה אפסית עד ששיעור האבטלה יירד ל-6.5%, כל עוד האינפלציה לא חורגת מ-2.5%. בנאום שנשא ב-C.D. Howe Institute הציב אוונס בפעם הראשונה את היעדים הכלכליים אליהם יש להגיע בטרם יחליט הפד לשנות כיוון במדיניות המוניטרית המרחיבה בה הוא נוקט מאז פרוץ משבר האשראי ב-2007. אוונס אמר עוד כי הצעדים בהם נקט לאחרונה הפד (QE3) הציבו את הכלכלה במסלול טוב יותר ואמר שלדעתו האינפלציה לא תעלה לרמה כה גבוהה כמו יעד של 3% בו נקב בשנה האחרונה.

מנגד, ריצ'ארד פישר, ראש שלוחת הפד בדאלאס, אומר כי הפדרל ריזרב צריך להפסיק את קמפיין ההקלה האגרסיבי שלו, וכי יש לתת לתוכנית "אופריישן טוויסט" להסתיים כמתוכנן, בחודש הבא. עוד אמר פישר כי יש לסיים את QE3, במסגרתו רוכש ה'פד' אג"ח מגובה משכנתאות בהיקף של 40 מיליארד דולר כל חודש.

מאקרו: ספר הבז'

ב-17:00 פורסם נתון מכירות הבתים החדשים ברחבי ארצות הברית לחודש אוקטובר שהפתיעו לרעה עם מכירת 368 אלף בתים חדשים לעומת צפי למכירת 388 אלף בתים. הנתונים של חודש ספטמבר תוקנו כלפי מטה ל-369 אלף בתים חדשים מרמה קודמת של 389 אלף.

ב-21:00 התפרסם ספר הבז' של ה'פד', אשר בודק את הפעילות הכלכלית במחוזות השונים של הבנק המרכזי. מהספר עולה כי החששות מהצוק הפיסקלי גרמו לפגיעה בפעילות המפעלים ברחבי ארצות הברית. מנגד הספר מצביע על שיפור מסויים בשוק העבודה במדינה.

המכירה של ריטליקס מקפיץ את המניה

חברת ריטליקס (29.5,34.70%+) הישראלית מזנקת היום בעקבות דיווחים על כך שנרכשה על ידי חברת NCR (23.75,0.88%-) האמריקאית תמורת כ-800 מיליון דולר שמהווה פרמייה של 50% ממחיר הנעילה אתמול. המסחר בשתי המניות הופסק בעקבות הדיווחים.

אפל (582.94,0.31%-) פיטרה את האחראי על שירות המפות שלה בעקבות סדרת התקלות המביכה שהתגלתה באפליקצייה המפות עם השקת האייפון 5 לפני כחודשיים.

פייסבוק (26.36,0.80%+) מרכזת עניין על רקע העליות שרושמת המניה בימים האחרונים לאחר שורה של המלצות אנליסטים.

באקסלנס ממליצים למכור את מניות סלקום (9.59,2.24%+) ופרטנר (6.29,3.97%+) - הם מפחיתים המלצה למניות ל"תשואת חסר" מהמלצה קודמת של "תשואת שוק", עם מחיר יעד של 31 שקל לסלקום ו-20 שקל לפרטנר - נמוך ב-17.3% ו-16.3% ממחירי הבסיס של שתי המניות בהתאמה בבורסה בת"א.

מיקרוסופט (27.34,0.96%+) הודיעה כי מכרה 40 מיליון רשיונות של ווינדוס 8 מאז ההשקה.

מניית מלאנוקס (76.23,9.57%-) בולטת בירידה חדה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully