וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל: רפורמה או הגדלת מספר הבכירים?

עמירם ברקת

2.12.2012 / 8:07

החברה שמדברת על רפורמה ומקבלת חילוץ בהיקף של מיליארדי שקלים מהמדינה מגדילה עוד ועוד את מספר נושאי המשרה הבכירים בה

"ייעול שדרת הניהול" ו"צמצום מוטת השליטה הניהולית" שני המושגים האלה מרבים להופיע במצגת הפאוור פוינט של "תנופת אור", תוכנית ההתייעלות שמקדם מנכ"ל חברת החשמל אלי גליקמן.

תכנית ההתייעלות נדונה כבר באינספור ישיבות ודיונים אך הרפורמה, כידוע טרם אושרה. בינתיים פועלת הנהלת חברת החשמל דווקא בכיוון ההפוך ומגדילה בעקביות את מספר התקנים והמשרות בצמרת הניהולית של החברה. בישיבת דירקטוריון החברה שלשום, למשל, אושרה הענקת דרגת סמנכ"ל אישית לד"ר דוד אלמקיאס, מנהל אגף תכנון, פיתוח וטכנולוגיה (תפ"ט). אלמקיאס, מנהל וותיק ומוערך, ממלא תפקיד מרכזי בתכנון הרפורמה בחברה.

בחברת החשמל אומרים כי "הד"ר דוד אלמקיאס ממלא תפקיד מרכזי בחברת החשמל כאחראי על תכנון ארוך הטווח של החברה ומייצג את החברה והוא דמות מוערכת ביותר בענף האנרגיה וממלא תפקידו שנים רבות בחברה. הדרגה האישית שניתנה לו הינה אקט סמלי של הערכה לפועלו ולמעמדו המקצועיים. המינוי אינו כולל כל שינוי בתנאי העסקתו ולא במעמדו בחברה".

קידומו של אלמקיאס הוא תוספת של משרה שנייה (גם אם סמלית ע"ב) של סמנכ"ל לחברה לאחר שלפני כשנה בלבד התווספה משרת סמנכ"ל קשרי ממשל - תפקיד שאותו מחזיק אורן הלמן. עם אישור הדרגה לאלמקיאס עלה מספר הסמנכ"לים בחברת החשמל משבעה לשמונה (כולל המשנה למנכ"ל יעקב (יאשה) חאין ע"ב). בנוסף מונו בתקופה האחרונה שלושה ממלאי מקום סמנכ"לים הנחשבים אף הם לנושאי משרה בכירים.

קודם לכניסתו של גליקמן לתפקיד המנכ"ל, קודמו גם מנהלי תחנות הכוח העיקריות ומנהל המערכת שזכו לקבל דרגת מנהל אגף. עוזרו האישי של המנכ"ל, אמיר ליבנה קודם לדרגת ראש המינהלת לשינוי מבני ונחשב אף הוא לנושא משרה בכיר בחברה.

בנוסף החליט שלשום הדירקטוריון למנות את המשנה למנכ"ל חאין לתפקיד סמנכ"ל חטיבת הלקוחות. חאין צפוי לפרוש מתפקידו כסמנכ"ל חטיבת הייצור וההולכה - תפקיד שאותו הסכים למלא לתקופה מוגבלת לאחר פשירתו של משה בכר.

בנוסף לאישור הקידומים והמינויים אישר שלשום הדירקטוריון גם את תקציב החברה לשנת 2013. התקציב מבוסס על ההנחה שמשבר הגז המצרי שגרם לחברה לבקש חילוץ ממשלתי בהיקף 7 מיליארד שקל ב-2012, יגיע לסיומו ב-1 ביוני עם תחילת הזרמת הגז ממאגר "תמר". בשל כך יעמוד תקציב רכש הדלקים של החברה על 14.8 מיליארד שקלים, סכום הגבוה בכ-40 אחוז מהתקציב ערב פרוץ המשבר. תקציב הפיתוח של חברת החשמל יעמוד ב-2013 על 5.7 מיליארד שקלים ותקציב התפעול, הכולל את שכר העובדים והגמלאים, על 4.7 מיליארד שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully