וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

IDB: "פירוק יניב למחזיקי האג"ח 10% מהחוב"

2.12.2012 / 10:48

מחזיקי האג"ח מתכוננים להצביע על נקיטת הליכי חדלות פירעון, IDB מתגוננת ומכנה את האסיפה "צעד בלתי סביר וחסר כל בסיס הפוגע ישירות בחוסנה הפיננסי של החברה"

קבוצת אי.די.בי (1430 +2.51%) תוקפת את החלטת מחזיקי האג"ח לקיים היום (א') אסיפת אג"ח בה ידונו על נקיטת הליכי חדלות פירעון. הקבוצה מזהירה את מחזיקי האג"ח שהליכה לפירוק בעת הנוכחית "יניב למחזיקי האג"ח לא יותר מאשר את קופת המזומנים של החברה, המהווה כ-10% מהיקף חובם".

"הזימון לאסיפות... הינו בנסיבות הקיימות צעד מיותר, מסוכן, בלתי סביר וחסר כל בסיס", נכתב בדיווח של IDB לבורסה. "צעד כזה פוגע ישירות בחוסנה הפיננסי של החברה".

בעוד פחות מ-3 שבועות תצטרך IDB לשלם 65 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ד'. נציגות מחזיקי האג"ח דורשת שהתשלום לא יבוצע ממקורות פנימיים של החברה אלא ממקורות חיצוניים, כמו למשל ע"י הזרמת כסף מהמשקיע אדוארדו אלשטיין. IDB דחתה את הבקשה.

"החברה דוחה בכל תוקף את הניסיון להעלות נגדה טענות של חדלות פירעון", נכתב בדיווח של IDB היום. "כידוע, לחברה כושר פירעון של חובותיה השוטפים עד יוני 2013 ותוכנית לפירעון חובותיה לאחר מכן. לא למותר להוסיף כי המדובר בחברה אשר עד למועד זה לא הפרה ולו אחת מהתחייבויותיה למחזיקי אגרות החוב שלה (כמו גם לנושיה האחרים), ושמוכיחה פעם אחר פעם הוצאתם אל הפועל ובאופן מוצלח של מהלכים משמעותיים לצורך עמידה באתגרים שבפניה".

בקופת המזומנים של IDB נמצאים היום כ-200 מיליון שקל ועד יוני 2013 לא צפויים תשלומים מהותיים של החזרי חוב.

אין זו הפעם הראשונה שמחזיקי האג"ח מנסים לטעון להעדפת נושים. לפני כחודשיים, כאשר IDB הייתה צריכה לשלם 35 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ב', הם נקטו צעד דומה ובסופו של דבר נוחי דנקנר הצליח לגייס את אלשטיין להשקעה של 25 מיליון דולר שיושקעו בגנדן, חברה פרטית באמצעותה דנקנר שולט ב-IDB. דנקנר יוצא היום לארגנטינה על מנת לדון עם אלשטיין בהשקעת 75 מיליון דולר נוספים במסגרת האופציה שניתנה לו.

  • עוד באותו נושא:
  • אי.די.בי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully