וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היזהרו: 6 סיבות לחשוש מירידות בשווקים השבוע

נדב נוימן

2.12.2012 / 19:05

השבוע הקרוב מלא בארועים בארה"ב ובאירופה, אשר עלולים להביא לנפילות במדדים. בין היתר, יש לשים לב לדיונים סביב הצוק הפיסקלי וליוון וספרד

השבוע הקרוב בשווקים מלא בארועים חשובים משני צידי האטלנטי. בין הצוק הפיסקלי להתפתחויות מכיוון אירופה, הנה כמה סיבות לדאגה:

1. כבר זמן רב שהצוק הפיסקלי מושך את תשומת הלב לאורך שבוע המסחר, ובתקופה האחרונה ביתר שאת. כל התבטאות בנוגע לדיונים בין הנשיא אובמה לקונגרס משפיעים מיד על כיוון המסחר - לחיוב ולשלילה. עם תחילתו של חודש דצמבר, החודש האחרון לפתרון הסוגיה, הלחץ עולה. גם השבוע לא צפויות התפתחויות משמעותיות, כך שאלא אם תצא הודעה חד משמעית לגבי פתרון במגעים לגיבוש התקציב - ההשפעה של הסוגיה צפויה להיות ניטרלית עד שלילית.

2. באירופה, חשוב לשים לב לחדשות מכיוון יוון וספרד. יוון צפויה לקבל נתח מחבילת הסיוע שלה עד ה-13 לחודש, על סך 44 מיליארד אירו, אך כפי שההסטוריה הקרובה מלמדת, בסוגיה של יוון - זה לא נגמר עד שהגברת השמנה שרה, כלומר - עד שהכסף אכן מגיע ליעדו.

3. ספרד צפויה לצאת בהנפקת אג"ח ל-10 שנים השבוע. הרכישות של הבנק המרכזי האירופי הורידו בתקופה האחרונה את התשואה על האג"ח הספרדיות, אך ספרד צריכה למכור מעל ל-20 מיליארד אירו עד סוף השנה, וכל דבר שירחיק את המשקיעים מסיכונים (ואג"ח ספרד הן אכן סיכון) עשוי לגרום ללחץ להפעיל את OMT, תוכנית הרכישות של ה-ECB שטרם נקבעו לה תנאים. אם כן, סוגיית האג"ח של ספרד תרכז עניין רב השבוע ועשויה להביא ללחץ רב בשווקים. בנוסף יפורסמו באירופה מספר נתוני מאקרו שצפויים להצביע על המשך ההתכווצות בגוש האירו - המקרה הכי טוב הוא "פחות גרוע מהצפוי".

4. השבוע יפורסמו נתוני התעסוקה בארה"ב, כאשר הצפי הוא לתוספת של 91 אלף משרות בלבד, לעומת 171 אלף בחודש שעבר. למרות שהנתון נראה גרוע כשלעצמו, לא ברור אם השווקים יתייחסו אליו כאל נתון חד פמי כנגזרת של הוריקן סנדי, ולכן לא ברורה מידת השפעתו על המדדים.

5. הנתון הסופי של מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן יתפרסם השבוע, ועבור אומה באמצע טירוף הצרכנות של עונת החגים - הנתון חשוב במיוחד (הוצאות הצרכנים מהוות שני שליש מהתמ"ג האמריקני.

6. בימים שלישי-חמישי יתפרסמו הצהרות הריבית של הבנקים המרכזיים של אוסטרליה, קנדה, ניו זילנד, בריטניה וגוש האירו. מכיוון שלא צפויים שינויים בשיעורי הריבית או בהצהרות שמגיעות בעקבותיהם, ההשפעה על המדדים צפויה להיות ניטרלית.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully