וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי אג"ח IDB: דחיית תשלום בעבור הזרמת הון

3.12.2012 / 12:24

בעלי האג"ח מציעים לדנקנר לדחות תשלום של 65 מיליון שקל למרץ, ובתמורה להתחייב להזרים 120 מיליון שקל לחברה אם אלשטיין יזרים 75 מיליון דולר לגנדן

נציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי (1411 -1.12%) מציעה לבעל השליטה נוחי דנקנר מתווה שעשוי לפתור את פלונטר תשלום הריבית בסך 65 מיליון שקל ב-20 בדצמבר. לפי ההצעה, בעלי האג"ח יסכימו לדחיית התשלום לחודש מרץ ובתמורה דנקנר יתחייב להזרים לאי.די.בי 120 מיליון שקל אם המשקיע אדוארדו אלשטיין יממש את האופציה להזרמת 75 מיליון דולר נוספים לגנדן.

דנקנר המריא אתמול לארגנטינה כדי להיפגש עם אלשטיין ולדון עימו על מימוש האופציה. אלשטיין השקיע בספטמבר 25 מיליון דולר בגנדן, החברה הפרטית באמצעותה שולט דנקנר באי.די.בי, כאשר 35 מיליון שקל הועברו לצורך תשלום למחזיקי אג"ח ב'. לאלשטיין ישנה אופציה להגדיל את ההשקעה ל-100 מיליון דולר תמורת החזקה ב-30% מגנדן.

IDB אמורה לשלם 65 מ' ש' למחזיקי אג"ח ד' החודש. אתמול התקיימה אסיפת מחזיקי אג"ח כחלק מאיום של המוסדיים לנקוט בהליכי פירוק. המוסדיים דורשים מדנקנר שהתשלום לבעלי אג"ח ד' ייעשה ממקורות חיצוניים ולא מקופת המזומנים של החברה. IDB מתנגדת וטוענת כי היא אינה חדלת פירעון.

"הזימון לאסיפות... הינו בנסיבות הקיימות צעד מיותר, מסוכן, בלתי סביר וחסר כל בסיס", מסרה IDB אתמול בדיווח לבורסה. "צעד כזה פוגע ישירות בחוסנה הפיננסי של החברה".

החברה הציעה כי תעביר בנאמנות סכום של 21 מיליון שקל על מנת לשמר את "עקרון השוויון" ולהימנע מהעדפת נושים לכאורה, וכמו כן היא מציינת שגנדן תתחייב להעביר לידיה כספים במידה ואלשטיין יזרים הון נוסף.

באסיפת מחזיקי האג"ח אתמול הופיעו גם מחזיקים פרטיים ותקפו את המוסדיים. כידוע, כ-80% מהחוב של IDB (בערך נקוב) מוחזק ע"י משקיעים פרטיים. חלק ממחזיקי האג"ח הפרטיים התלוננו באסיפה כי הם אינם יודעים מה הם האינטרסים האמיתיים של גופים מוסדיים, וכי יש לפחות גוף מוסדי אחד שפועל בניגוד עניינים. עוד נטען בהקשר זה, מפי אחד הדוברים, כי יתכן שיש גוף מוסדי מסוים שסובל מפדיונות בקרנות ולכן נוח לו להסיט את תשומת הלב לנושא אחר - מלחמתו נגד IDB. עוד נאמר כי לא ברור מדוע המוסדיים פתחו בקמפיין נגד החברה דווקא ביום שבו שולמה מלוא התמורה בסך 35 מיליון שקל לאג"ח ב' על ידי הזרמה של בעלי השליטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully