וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחום חופרי: "לא מבין למה הקבלנים לא בונים"

אורי חודי

4.12.2012 / 10:47

ראש עיריית רעננה יוצא נגד הממשלה שאינה ממלאת את דו"ח טרכטנברג אותו אימצה. "מי שיש לו קרקע ויכול לבנות עליה, צריך לבנות או לשלם"

בשבוע שעבר הוציא בג"ץ צו המורה לממשלה הנוכחית לנמק בתוך 3 חודשים מדוע ויתרה על הקריטריון הדורש מיצוי כושר השתכרות, עליו המליצה ועדת טרכטנברג, והשאירה אותו מחוץ לקריטריונים הקובעים לקבלת דיור בר-השגה. במקומן, העדיפה הממשלה קריטריונים המתייחסים לוותק נישואין.

אחת מהעתירות הוגשה על ידי עיריית רעננה והעומד בראשה - נחום חופרי. ובו בזמן שהעירייה עתרה נגד הקריטריונים, מקודם דווקא בשטח רעננה אחד המכרזים הבולטים המתייחסים לאותם קריטריונים. חופרי הודיע כבר בעבר שהעירייה תקדם את הפרויקט לזכאים כאילו אין עתירה, ותפעל כנגד הקריטריונים כאילו אין פרויקט.

"אני מקווה שבית המשפט יאלץ את הממשלה לקבל החלטות מאוזנות", אומר חופרי. "מטריד שהממשלה אימצה את דו"ח טרכטנברג אבל לא ממלאת אותו. יש הסכמה בין רוב חברי הכנסת וחברי הממשלה היוצאת, שלא רק לסקטור אחד מגיע דיור בר-השגה".

המכרז ברעננה הוא החלוץ בתכנון פרויקט שכולו ל, 238 יח"ד, הן לשכירות ארוכת טווח. בינתיים נדחה המכרז המדובר, אולם חופרי סבור שהוא נמצא בדרך הנכונה: "היו הרבה שאלות לקבלנים", הוא מסביר. "עד כה הייתה היענות יפה ואופי הביקוש ברעננה מאפשר ליזמים להיכנס למכרז כזה עם יותר ביטחון. בכל מקרה, זה ניסוי שתוצאותיו ישפיעו על המכרזים הבאים וחשוב שיצליח".

- בשבוע שעבר פורסמו נתוני הלמ"ס המעידים על עלייה בביקוש וירידה משמעותית בהתחלות הבנייה. מה דעתך?

"העלייה בביקוש ברורה, אבל אני לא מבין מדוע הקבלנים לא בונים. מילא אם הייתה ציפייה שהמחירים ירדו, אבל לא זה המצב. אולי מדיניות בנק ישראל בנוגע למימון משפיעה. ביטול מס רכוש היה טעות - מי שיש לו קרקע ויכול לבנות עליה, צריך לבנות או לשלם. המדינה משוועת לדירות והיזמים מקבלים קרקע ולוקחים את הזמן כי זה לא עולה להם כסף".

בימים אלו עושה חופרי את צעדיו הראשונים בפוליטיקה הארצית ולפני ימים אחדים נבחר למקום 35 ברשימת מפלגת העבודה, הנחשב לא ריאלי.

- תכננת לעזוב תפקיד חזק של ראש עיר בשביל הפוליטיקה הארצית. מה היית יכול לעשות שם שאתה לא יכול לעשות היום?

"לראש עיר יש כוח רב רק בעיר שלו. הרבה פעמים הוא מוצג ככלי ריק על ידי פקידי הממשלה. ראשי ערים ורשויות לא יכולים לעשות דבר מול פקידים, שאינם נבחרים אך מרגישים אדונים. אחת הסיבות להיכנס לפוליטיקה ארצית, היא הסמכות המקוצצת שלי כראש עיר. כשאכנס לכנסת אפעל לשינוי המדיניות של מינהל מקרקעי ישראל ומשרד השיכון. הרי המינהל שמשווק את הקרקע בצורה של מכרז הוא הגורם לעליית המחירים. המינהל ומשרד האוצר. את זה צריך לשנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully