וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וד"ל צפון אישר: 1,175 דירות חדשות בשלומי

אורי חודי

4.12.2012 / 15:06

מדובר בתוכנית בשם 'מתחם אדמית' ובמינהל מקרקעי ישראל ציינו כי שווק הקרקע עתיד להתחיל בקרוב. התוכנית משתרעת על 960 דונמים שבין נחל חניתה והגבעות העולות לכיוון לבנון

הוועדה לדיור לאומי (וד"ל) במחוז צפון אישרה תוכנית להרחבת היישוב שלומי ב-1,175 דירות חדשות. מדובר בתוכנית בשם 'מתחם אדמית' ובמינהל מקרקעי ישראל ציינו כי שווק הקרקע עתיד להתחיל בקרוב.

התוכנית המדוברת משתרעת על שטח 960 דונמים שבין נחל חניתה והגבעות העולות לכוון גבול לבנון. במעלה הכבישים תוכננו בתים דו משפחתיים בצפיפות של 4 יחידות דיור לדונם, במורד הכביש תוכננו בתים מדגם גן-גג בצפיפות של 6 יחידות דיור לדונם. עוד במסגרת התוכנית תוכננו מגרשי עומק המאפשרים בניית יחידות אירוח ו/או יחידות עסקיות של בעלי מקצועות חופשיים.

בנוסף, כוללת התוכנית גם פארק ארכיאולוגי תנכ"י שהקמתו מקודמת במקביל כאטרקציה כלל עירונית ואזורית שתפותח על ידי משרד התיירות ופארק לאורך נחל חניתה.

רפי אלמליח ראש אגף התכנון במינהל מקרקעי ישראל: "התוכנית, המתוכננת בסטנדרט גבוה, נועדה למשוך לשלומי אוכלוסייה חזקה מבחינה סוציו אקונומית, לתת לה דחיפה קדימה ולהגדיל את מספר התושבים בה באופן משמעותי. התוכנית נערכה תוך הקפדה על תיכנון סביבתי וירוק, אשר כולל ממצאים ארכיאולוגיים המצויים באזור, יחד עם פארק חוויתי רחב ידיים ואיכות חיים בסביבה רגועה וירוקה".

בנצי ליברמן מנהל מינהל מקרקעי ישראל אמר עם אישור התוכנית: "במינהל רואים בחיזוקה של שלומי, הנמצאת בצפון הירוק של מדינת ישראל, יעד חשוב בתוכנית הכוללת לחיזוק הפריפריה והתכנית שקידם המינהל כוללת מאפיינים שנועדו למשוך אוכלוסיות מגוונות לישוב".

התוכנית קודמה ע"י מינהל מקרקעי ישראל, באמצעות חברת אולניק גור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully