וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיחור: ישופרו תנאי עובדי קבלן במגזר הציבורי

שי ניב

4.12.2012 / 15:12

כמעט שנה אחרי השביתה הגדולה במשק, עובדי השמירה והניקיון ירוויחו 4,500 שקל בחודש ויוצמדו להסכמי השכר. עם זאת, ההסכם שנוגע למגזר הפרטי רחוק מחתימה

עשרה חודשים לאחר שגובש הסכם המסגרת לשיפור תנאי העסקתם של עובדי ניקיון ושמירה במגזר הציבורי, חתמו היום (ג') שר האוצר יובל שטייניץ ויו"ר ההסתדרות עופר עיני על הסכם קיבוצי מחייב בעניין.

על פי ההסכם, עובדי שמירה וניקיון המועסקים במגזר הציבורי יזכו לשכר בגובה 4,500 שקל ברוטו בחודש - 200 שקלים יותר משכר המינימום הנוכחי. עם זאת, לא מדובר בתוספת קבועה מעל שכר המינימום, כלומר במקרה ששכר המינימום יעלה באמצעות מנגנון העדכון האוטומטי בהתאם לעלייה בשכר הממוצע במשק, השכר של עובדי הקבלן לא יעלה בהתאם.

תוספת השכר לעובדים תינתן באופן רטרואקטיבי החל מחודש מאי האחרון, ובמסגרת ההסכם ניתן לקבלנים תמריץ כלכלי לשלם את התוספות בהקדם האפשרי. על פי ההסכם, אחראי שמירה וניקיון יזכה לשכר בגובה 4,700 שקל בחודש לפחות.

גולת הכותרת של ההסכם היא הצמדה תקדימית של שכר עובדי הקבלן להסכמי השכר במגזר הציבורי. על פי ההסכם, בכל פעם שעובדי המגזר הציבורי זוכים לתוספת שכר, גם עובדי הקבלן ייהנו מאותן תוספות לרבות עובדים חדשים. למעשה, עובדי השמירה והניקיון ייהנו גם מהפעימות הקרובות שאמורות להינתן לעובדי המגזר הציבורי במסגרת הסכם השכר הקודם: 2.25% בינואר הקרוב ו-1% נוסף בחודש יולי.

עוד קובע ההסכם כי עובדי השמירה והניקיון יזכו לראשונה לקרן השתלמות בגובה 7.5% מהשכר, וכן להגדלה בהפרשות לפנסיה (1% על חשבון המעסיק ו1% נוסף ע"ח העובד). כן נקבע כי התנאים של עובדי הקבלן יושוו לאלה של יתר העובדים בכל הקשור לארוחות מסובסדות, שי לחג ועוד.

בניגוד להסכם במגזר הציבורי, הסכם המסגרת שנחתם בפברואר האחרון עם ראשי המעסיקים במגזר הפרטי, עדיין רחוק מחתימה סופית. מעסיקים רבים ובהם גם הבנקים מתנגדים לקליטת עובדי הניקיון כעובדים מן המניין וכן להשוואה מוחלטת בין התנאים הנלווים של העובדים מן המניין לאלה של עובדי הקבלן - למשל סבסוד לימודים אקדמיים לילדי עובדים או הלוואות בתנאים מיטיבים.

שר האוצר שטייניץ, שעמד על דעתו שלא לקלוט עובדי קבלן במגזר הציבורי אלא להסתפק בשיפור תנאיהם, אמר היום: "ההסכם שנחתם הוא חלק ממהלך כולל לפתרון מצוקתם של העובדים החלשים במשק. מטרתנו המרכזית היא לחזק עובדים חלשים ולצמצם פערים".

יו"ר ההסתדרות עיני אמר: "יש כאן פריצת דרך, שכן מהיום והלאה עובדי הקבלן צמודים להסכם השכר הקיבוצי במגזר הציבורי. כל מאבק על שכרם של עובדי המגזר הציבורי יכלול גם את עובדי הקבלן. יחד עם זאת, ההסכם הוא תחילת הדרך. התופעה של עובדי קבלן לא ראויה שכן עובדים במקומות העבודה צריכים להרגיש ביטחון ועובד שאין לו ביטחון מאבד את כבודו. ההסכם הזה מחזיר לעובדים חלק מהכבוד, אבל יש עוד דרך לכבוד כולו". עיני רמז כי "צפויים אתגרים נוספים בדרך, ורמז לכך שההסתדרות נערכת למאבק על הסכם שכר חדש במגזר הציבורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully