וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקה: באיזו רשת מזון זינקו המחירים?

תומר ורון, פורבס

4.12.2012 / 16:27

אחרי החגים החל גל התייקרויות במשק. פורבס בדק באמצעות אתר מייסופרמרקט את רשתות השיווק השונות. מי התייקר הכי הרבה ואיזו רשת לא העלתה מחירים?

לפני כחודש הסתמן טרנד בשוק המזון בישראל: יצרניות המזון הגדולות הודיעו אחת אחרי השנייה על העלאת מחירים, כשהן מספקות שלל הסברים. גל של עליות מחירים שטף את משק המזון בישראל, כשגם רשתות השיווק מעלות את המחיר לצרכן בהתאם. "אחרי החגים נפתח הסכר", אומר גלעד שמחוני, מנכ"ל חברת השוואת המחירים מיי סופרמרקט בישראל. "יונילוור העלו מחירים ראשונים וקיבלו את כל האש, אחר כך כמעט כולם קפצו על המציאה והעלו גם הם".

בדיקת מערכת פורבס ואתר השוואת המחירים מיי סופרמרקט מעלה כי המחירים עלו בממוצע ברשתות השיווק ב-8.4%-4.9%. שופרסל היא הרשת היחידה שבה לא נרשם שינוי כלל במחירים, ביחס לתקופה שלפני העלאת המחירים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבדיקה בוצעה על מחיר סל קניות מדגמי בן 26 מוצרים בסניפים האינטרנטיים של הרשתות. המחירים נבדקו ב-30 באוקטובר, יומיים לפני התייקרות המחירים, ושנית ב-3 בדצמבר. על פי הבדיקה, העלייה הגדולה ביותר נרשמה דווקא ברשת הנחשבת לזולה ביותר - רמי לוי שיווק השיקמה - שם עלו המחירים ב-8.4%, כשההפרש בין סל זהה לפני ההתייקרות ולאחריה עומד על 22 שקל לסל.

למרות העלייה החדה, סל הקניות הזול ביותר נותר ברשת רמי לוי, הזולה באופן משמעותי מהמתחרות, עם סל שמחירו 288 שקלים - נמוך ב-32% ממגה באינטרנט. ההבדל בין לוי לשופרסל, שלא העלתה את מחיריה באינטרנט, עומד על 20%, ומול יינות ביתן על 12.5% לטובת לוי. הרשת היקרה ביותר נותרה מגה, שם סל קניות זהה עולה 381 שקל.

גם כשצוללים לתוך הסל עולים לפעמים הבדלים משמעותיים. כך, למשל, אבקת מרק עוף של אסם 400 גרם עולה ברמי לוי 12.47 שקל לאחר ההתייקרות, בעוד במגה באינטרנט מחיר המוצר הוא 23.79 שקל, הבדל של כמעט 100% על אותו מוצר בדיוק. ההבדל במחיר על ק"ג נקניקיות של זוגלובק בין רמי לוי לשופרסל מגיע ל-41.2%, שוב, על מוצר זהה. תה קמומיל יעלה לכם 42% יותר במגה באינטרנט מאשר ביינות ביתן.

מיי סופרמרקט היא חברת סטארט-אפ ישראלית המחזיקה במשרדים בטוקיו, לונדון ניו-יורק וישראל. מנכ"ל החברה שמחוני מציין כי ללא קשר להתייקרות המחירים - סל הקניות הישראלי יקר משמעותית ממקבילו בבריטניה. "שם הסיפור שונה. המוצרים באנגליה זולים יותר בהכללה, ההפרש יכול לנוע בין אחוזים בודדים לבין עשרות אחוזים". לדבריו, הסיבה העיקרית לכך היא התחרות. "הצרכן הבריטי נהנה מרצועת תחרות גדולה יותר. גם אם מנטרלים את המע"מ בישראל (באנגליה אין מע"מ על מוצרי המזון) צריך לחפש בזכוכית מגדלת מוצרים שיהיו כאן זולים יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully