וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה מעורבת בוול סטריט: אפל קרסה ב-6.4%

יוסי ניסן

5.12.2012 / 23:25

סקר ה-ADP איכזב והצביע על יצירה של 118 אלף משרות בלבד. סיטיגרופ הודיעה על פיטורים של 11 אלף עובדים וסגירת סניפים. השיחות על הצוק הפיסקלי תקועות

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ד') במגמה מעורבת כאשר רק מדד הנאסד"ק נותר בטריטוריה האדומה בעקבות הנפילה של מניית אפל. נתון הADP שהצביע על יצירה של 118 אלף משרות בסקטור הפרטי בנובמבר, פחות מהצפי, העיב על המסחר. בהמשך היום פורסמו נתונים חיוביים יותר במגזר היצרני. ברקע לנתוני המאקרו , החששות מהצוק הפיסקלי עדיין מאיימים על הכלכלה האמריקנית בעוד הדמוקרטים וההרפובליקנים מבצרים בעמדותיהם.

מה שעודד את השווקים בעולם היום הן החדשות מכיוון סין, על רקע הצהרות המנהיגים להמשיך ולתמוך בכלכלה. הלילה הוכרז במדינה על תוכנית חדשה לעודד פיתוח עירוני וגם דברים שאמר הנשיא הטרי אשר הבטיח להמשיך בקו הרפורמות במדינה, יחד עם נתונים כלכליים חיוביים שפורסמו לאחרונה בסין, מביאים לאופטימיות בשוקי העולם.

הפדרל ריזרב צפוי להשיק בשבוע הבא תוכנית רכישות אג"ח ממשלתיות חדשה במטרה לתמרץ את הכלכלה - כך מעריכים אנליסטים בוול סטריט. הצפי הוא להכרזה על רכישת אג"ח ממשלתיות ב-45 מיליארד דולר מדי חודש, בנוסף לתוכנית QE3 במסגרתה הוא רוכש אג"ח מגובות משכנתאות ב-40 מילארד דולר מדי חודש.

תוכנית ה"אופריישן טוויסט" של הפד, במסגרתה הוא מוכר אג"ח ממשלתיות קצרות טווח וקונה אג"ח ארוכות טווח, תגיע לסיומה בסוף השנה, ומכאן האפשרות שהוא ישיק תוכנית חדשה כדי להמשיך לקנות אג"ח ממשלתיות.

נתוני מאקרו חשובים

היום ב-15:15 פורסם סקר ה-ADP, הבוחן את השינוי במספר המשרות שנוצרו הסקטור הפרטי בחודש נובמבר. הסקר הצביע על יצירה של 118 אלף משרות, פחות מצפי האנליסטים שעמד על כ-130 אלף משרות, ולאחר שבחודש אוקטובר נוספו 157 אלף משרות. ה-ADP מגיע כמובן יומיים לפני דוח התעסוקה החודשי בארה"ב, והרבה אנליסטים בארה"ב סבורים כי הוא יהיה חלש וכי הצוק הפיסקלי יתחיל לתת את אותותיו על נתוני המאקרו.

כמו כן, ב-17:00 פורסם בארה"ב נתון ההזמנות ממפעלים לחודש אוקטובר שעלה ב-0.8% באוקטובר, מעל צפי האנליסטים שעמד על ירידה של עד כ-0.1%, לאחר עלייה של 4.8% ספטמבר. מדד מנהלי הרכש (ISM) לנובמבר, שפורסם במקביל רשם קריאה של 54.7 נקודות לעומת 53.2 נק' באוקטובר.

סוגיית הצוק הפיסקלי עדיין המשיכה להשפיע על השווקים ואמש התראיין נשיא ארה"ב ברק אובמה לרשת בלומברג ואמר כי הוא מוכן לוויתורים במו"מ מול הרפובליקנים, אשר קראו לו לקצץ בהוצאות הציבוריות כמו למשל על ביטוחי בריאות לקשישים.

סיטיגרופ ( 36.46 +6.33% ) הודיעה היום על תוכנית התייעלות נרחבת במסגרתה היא תפטר 11 אלף עובדים ותסגור סניפים ברחבי העולם. החברה מעריכה כי צעדים אלו יחסכו לה יותר ממיליארד דולר בשנה.

מניית אפל ( 538.79 -6.43% ) צנחה במחזורים ערים בשל החשש כי היא תידרש לעמוד בתנאים רגולטורים מחמירים יותר וכן בשל העובדה כי לא תצליח לעמוד בתחזיות האנליסטים וביעדי המכירות בשנים הקרובות.

לאחר זינוק של 50% מהשפל, פייסבוק החלה להיסחר ברשימת הנאסד"ק 100 החל מ-12 בדצמבר. אלווריון הגבירה את שיתופי הפעולה האסטרטגיים עם תוכניות שותפים חדשות.

אלביט מערכות זכתה בחוזה של התעשייה האווירית לאספקת מצלמת חלל שתותקן בלווין צילום המיועד לאיטליה. היקפו של החוזה מסתכם בכ-40 מליון דולר ויושלם במהלך שלוש שנים וחצי.

מג'יק הודיעה כי הצטרפה לתוכנית השותפים הארגוניים של סמסונג בדרגת 'שותפת כסף'. התוכנית משמשת כסביבת אקו-סיסטם עבור בתי תוכנה וחברות אינטגרציה מובילות, המספקים פתרונות נוספים לפתרונות שמציעה סמסונג בתחום המובייל העסקי. השותפות עם סמסונג מכוונת לאפשר למג'יק להגדיל את החדירה לשוק המובייל העסקי.

חברת התוכנה סאפיינס הודיעה היום כי קבוצת הביטוח הגלובלית Achmea בחרה בחבילת התוכנה IDIT, לניהול הפעילות העסקית החדשה שלה באוסטרליה וכפתרון אסטרטגי שיוטמע בכל שלוחותיה בעולם. סכום העסקה לא נמסר, אך ככל הנראה נאמד בכ-5 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully