וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות בוול סטריט; זינגה נסקה 7.1%

פאדי מועלם

6.12.2012 / 22:25

הקיפאון במגעים בין הדמוקרטים לרפובליקנים בנוגע לצוק הפיסקלי נמשך. היקף העושר של משקי הבית עלה בכ-1.7 טריליון דולר ברבעון השלישי. הריבית באירופה נותרה ללא שינוי

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות קלות, ברקע לקיפאון במגעים בין הדמוקרטים והדמוקרטים בנוגע לצוק הפיסקלי ועל רק נתוני סקר ה-ADP המאכזבים שפורסמו אתמול ונתוני התביעות החדשות לדמי אבטלה המפתיעים.

המנייה של חברת המשחקים החברתיים זינגה ( 2.49 +7.33% ) מזנקת וזאת לאור דיווח בעיתון ה"וול סטריט ג'ורנל" לפיו החברה שוקלת להכנס לתחום ההימורים במדינת נבאדה שבארצות הברית.

סיטיגרופ ( 36.775 +0.86% ) הודיעה אתמול כי בכוונתה להוציא לפועל תוכנית התייעלות נרחבת שכוללת פיטורי 11 אלף עובדים וכן סגירה של מספר סניפים ברחבי העולם. להערכת החברה התוכנית תחסוך לה כמיליארד דולר בשנה הבאה.

חברת ורינט ( 27.33 +0.74% ) מערכות הנסחרת בבורסת הנאסד"ק פרסמה היום את תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה. מהדוחות עולה כי החברה סיימה את הרבעון השלישי של 2012 עם רווח נקי על בסיס של 28.4 מיליון דולר (על בסיס non-GAAP) לעומת 25.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

שותפויות "לוויתן" יתחילו להפיק גז מהמאגר כבר בשנת 2016, בכמות של 750 מיליון רגל מעוקב ביום - כך עולה מדיווח של נובל אנרג'י ( 98.81 +2.88% ) היום לבורסה בארה"ב, במסגרת כנס אנליסטים שהיא ערכה.

גרפים. גלובס
גרפים/גלובס

"השווקים עדיין מחפשים כיוון ונמצאים בימים אלו בשטח הפקר", אומר יורי לנדסמן, יו"ר חברת ההשקעות פלטינום. "רק חדשות לגבי הצוק הפיסקלי עשויים להזיז את השווקים, כאשר אירופה היא סימן שאלה אחד גדול".

הקיפאון במגעים בין הדמוקרטים לרפובליקנים, בנסיון להגיע לנוסחה מוסכמת על שני הצדדים לקיצוצים בהיקף של כ-600 מיליארד דולר שימנע את הצוק הפיסקלי, נמשך. חברי קונגרס משני צידי המתרס חתמו על מסמך שקורא לכל הצדדים לגלות פתיחות לגבי "כל האפשרויות המונחות על השולחן".

שני הצדדים מתבצרים בעמדות שלהם: הדמוקרטים בראשות שיא ארצות הברית ברק אובמה מבקשים להעלות את המסים על העשירים ביותר במדינה תוך פגיעה מינימלית בשירותי הבריאות והרווחה. הרפובליקנים לעומת זאת מתנגדים בכל תוקף להעלאת מסים כלשהי ומבקשים לבצע קיצוצים חדים בתוכניות הבריאות במיוחד התוכנית שהעביר אובמה בקדנציה הראשונה שלו שקיבלה את הכינוי אובמה-קר.

החתימה על המסמך גורמת לאופטימיות מסויימת בשווקים שניתן בכל זאת להגיע להסכמה שתמנע את הצוק הפיסקלי. "יש סימנים רחוקים לכך ששני הצדדים יכולים להגיע הסכם לטווח קצר לפחות", אמר כריס וויסטון, כלכלן ראשי בחברת IG Markets. "השווקים רואים זאת כך והם נותנים למצב להנות מהספק הזה".

נעבור לאירופה שם פרסמה הלשכה האירופית לסטטיסטיקה את נתוני התמ"ג של גוש האירו לרבעון השלישי של השנה מהם עולה כי הגוש נכנס למיתון שני תוך ארבע שנים. על פי הנתונים, נרשמה צמיחה שלילית של 0.1% ברבעון השלישי, בהתאם לנתונים הראשוניים שהתפרסמו לפני שבועיים, וזאת לאחר שברבעון השני של השנה נרשמה צמיחה שלילית של 0.2%.

בשעה 14:45 שעון ישראל פורסמה הריבית של הבנק המרכזי האירופי לחודש דצמבר והוא הותיר אותה ללא שינוי ברמת השפל שהיא נמצאת בו - 0.75%. כ-45 דקות לאחר מכן קיים נשיא הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי את מסיבת העיתואנים החודשית שלו. מסיבת העיתואנים הפעם רכזה עניין רב שכן דרגי התייחס בה למדיניות של הבנק המרכזי לשנת 2013, ובפעם הראשונה התייחס לתחזיות של הבנק לאירופה לשנת 2014.

במסיבת העיתונאים דרגי אמר כי שיעור האינפלציה ירד מתחת לרמה של 2% ב-2013 וכצפוי נשאר פסימי לגבי עתיד הכלכלה של גוש האירו כאשר טען כי "החולשה הכלכלית תחמיר בשנה הבאה". עם זאת, נשיא הבנק המרכזי אמר כי ההתאוששות תחול רק בשלהי 2013 כאשר הביטחון ישוב לשווקים ביחד עם הביקושים הגלובלים. לכן, הוא צופה שיעור צמיחה שלילי שבין 0.4% ל-0.6% ב-2012 כאשר ב-2013 שיעור הצמיחה החזוי יעמוד ימשיך להיות שלילי, בשיעור שנע בין 0.4% ל-0.9%.

נחזור לארצות הברית ולנתוני המאקרו שפורסמו היום. לאחר שאתמול פורסם סקר ADP של חודש נובמבר, שבודק את מספר המשרות החדשות שנוצרו במגזר הפרטי, והצביע על יצירת מספר מאכזב של 118 אלף מקומות עבודה, כשהצפי היה ליצירת 125 אלף מקומות, התפרסמו היום התביעות השבועיות החדשות לדמי אבטלה שירדו ב-25 אלף לרמה של 370 אלף תביעות חדשות לעומת 395 אלף תביעות בשבוע שעבר, כשהצפי היה לירידה מתונה יותר לרמה של 382 אלף.

לפי נתונים שפירסם הערב ה'פד', העושר של משקי הבית האמריקנים גדל ברבעון השלישי של 2012 ב-2.7% או 1.72 טריליון דולר. לאחר העלייה היקף העושר הכללי של משקי הבית עומד על כ-68 טריליון דולר. העלייה ברווחת משקי הבית מיוחסת לעלייה בשווי הבתים והנכסים שברשות משקי הבית. כעת, אנליסטים תוהים האם נתון זה יבוא ליידי ביטוי בעונת מכירות החגים הנמצאת כעת בעיצומה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully