וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יציבות בוול סטריט; פייסבוק מטפסת 2% וטבע 1.2%

נדב נוימן

7.12.2012 / 22:46

בחודש נובמבר נוספו למשק האמריקני 146 אלף משרות - מעל הצפי. שיעור האבטלה ירד ל-7.7%. הבונדסבנק חתך בחדות את תחזית הצמיחה של גרמניה. סנטימנט הצרכנים בשפל של 4 חודשים

המסחר בוול סטריט מתנהל היום (ו') במגמה מעורבת, בעקבות נתוני התעסוקה שפורסמו היום והצביעו על יצירה של 146 אלף משרות בנובמבר - מעל הצפי בשווקים. בנוסף, שיעור האבטלה ירד ל-7.7%, הרמה הנמוכה ביותר מזה כ-5 שנים. עם זאת, הדיונים על הצוק הפיסקלי בקיפאון ואתמול נגיד ה-ECB סיפק תחזיות פסימיות לגבי גוש האירו בשנה הבאה.

וול סטריט. צלם: בלומברג, גלובס
וול סטריט/גלובס, צלם: בלומברג

כאמור, עיקר תשומת הלב תופנה היום לעבר נתוני התעסוקה לחודש נובמבר שהתפרסמו ב-15:30, והצביעו על יצירה של 146 אלף משרות, הרבה מעל התחזיות האופטימיות ביותר שצפו יצירה של 90 אלף משרות בלבד. מדובר בנתונים הראשונים לאחר הבחירות האחרונות לנשיאות, וממשלו של אובמה יכול לרשום לעצמו ניצחון נוסף בקרב על הכלכלה, שכן שיעור האבטלה ירד לרמה של 7.7%, הרמה הנמוכה ביותר מזה כ-5 שנים. אנליסטים צפו כי שיעור האבטלה יוותר על כנו ברמה של 7.9%.

ביום רביעי השבוע פורסם סקר ADP, שהראה כי בנובמבר נוספו לסקטור הפרטי (ללא מגזר החקלאות) 118 אלף משרות, הרבה מתחת לתחזיות האנליסטים שציפו ליצירת כ-130 אלף משרות.

גם הצוק הפיסקלי ימשיך לעורר עניין, עת נמשך הקיפאון במגעים בין הדמוקרטים לרפובליקנים, בנסיון להגיע לנוסחה מוסכמת על שני הצדדים לקיצוצים בהיקף של כ-600 מיליארד דולר שימנע את התרחיש העגום של חזרה למיתון. חברי קונגרס משני צידי המתרס חתמו על מסמך שקורא לכל הצדדים לגלות פתיחות לגבי "כל האפשרויות המונחות על השולחן".
שני הצדדים מתבצרים בעמדות שלהם: הדמוקרטים בראשות שיא ארצות הברית ברק אובמה מבקשים להעלות את המסים על העשירים ביותר במדינה תוך פגיעה מינימלית בשירותי הבריאות והרווחה. הרפובליקנים לעומת זאת מתנגדים בכל תוקף להעלאת מסים כלשהי ומבקשים לבצע קיצוצים חדים בתוכניות הבריאות במיוחד התוכנית שהעביר אובמה בקדנציה הראשונה שלו שקיבלה את הכינוי אובמה-קר.

באירופה, חתך היום הבונדסבנק את תחזית הצמיחה שלו לשנה הבאה, על רקע משבר החוב המתמשך אשר פוגע גם בכלכלה החזקה באירופה, גרמניה. הבנק המרכזי חתך את תחזיתו לשנת 2013 וחוזה כעת צמיחה בשיעור של 0.4% בלבד, לעומת תחזית של 1.6% כפי שפורסם ביוני. לשנת 2012 חוזה הבנק צמיחה בקצה של 0.7%, לעומת תחזית קודמת של 1%.

ובחזרה לארה"ב. מלבד נתוני התעסוקה התפרסם היום גם מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש דצמבר, שרשם קריאה של 74.5 נקודות, הרבה מתחת לצפי האנליסטים שעמד על 82.4 נקודות. ב-22:00 פורסם נתון האשראי הצרכני לחודש אוקטובר שגדל ב-14.2 מיליארד דולר, יותר מצפי האנליסטים שעמד על כ-12 מיליארד דולר.

פייסבוק ומיקרוסופט במוקד

לפי דיווח של ה"ביזניס אינסיידר", פייסבוק (27.5+1.97%)
ומיקרוסופט (26.455-1.01%) מנהלות מגעים לגיבוש עסקה בתחום הפרסום. לפי הדיווח פייסבוק מעוניינת לרכוש את מערכת האטלנטיס סולושיינס - לניהול הפרסום האינטרנטי - מידי ענקית הטכנולוגיה.

הסנטימנט השלילי באפל (532.86-2.63%) נמשך גם היום והיא ממשיכה להכביד על מדד הנאסד"ק, בשל החשש כי החברה לא תעמוד ביעדי המכירות שלה בעונת המכירות הנוכחית.

חברת ורינט (27.38-0.29%) מערכות הנסחרת בבורסת הנאסד"ק פרסמה אתמול את תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה. מהדוחות עולה כי החברה סיימה את הרבעון השלישי של 2012 עם רווח נקי על בסיס של 28.4 מיליון דולר (על בסיס non-GAAP) לעומת 25.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully