וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך מתכנן ציון קינן לעודד את העסקים הקטנים בישראל

יוסי ניסן

9.12.2012 / 11:36

מנכ"ל בנק הפועלים התארח בוועידת ישראל לעסקים 2012 והכריז על 3-4 בינואר כעל "יום העסקים הקטנים". קרא לממשלה לעודד את העסקים הקטנים

ציון קינן, מנכ"ל בנק הפועלים, הביע היום (א') אופטימיות בוועידת ישראל לעסקים באשר לעתידה של הכלכלה הגלובלית חרף המשברים שתקפו אותה בשנים האחרונות.

"למרות שעברו כ-5 שנים מפרוץ המשבר הגלובלי, לא השתנה הרבה לטובה בשנה האחרונה ולמרות זאת אני אופטימי", אמר קינן. "אני אופטימי משום שמנהיגי העולם נחושים בדעתם למנוע את פירוק גוש האירו, לחלץ את כלכלת ארה"ב מהצוק הפיסקלי, להזרים כספים לחילוץ חברות תעשייתיות שנקלעו למצוקה זמנית ולהסדיר את השווקים הפיננסיים.

"אני אופטימי משום שמנהיגים כלכליים רבים מבינים שאחד הכוחות החשובים המניעים את הכלכלה הגלובלית ותורמים ליציאה מהמשבר הוא מגזר העסקים הקטנים והבינוניים. לעסקים קטנים יש תפקיד חשוב ומרכזי בכלכלות העולמיות ואני מאמין שגם בישראל מספיק לראות מה קרה במדינות אחרות כדי להבין כמה הדבר פשוט ומשתלם".

קינן התמקד בדבריו בעסקים הקטנים והבינוניים והביא מספר נתונים מארה"ב, שם מנסה ממשל אובמה לעודד עסקים קטנים: "בארבע השנים האחרונות חתם הנשיא אובמה על 18 הפחתות מיסים לעסקים קטנים. הוא ייסד 2 קרנות חדשות להלוואות לעסקים והעביר חוק שהעמיד הלוואות בגובה של 1.5 מיליארד דולר לעסקים ויצרנים קטנים. היוזמה צפויה לדרבן הלוואות בסך 15 מיליארד דולר לעסקים קטנים.

"בנוסף, הרחיב הממשל האמריקני יוזמות חקיקה שנועדו לסייע לחברות ועסקים קטנים להתרחב לשווקים בינלאומיים, דבר שהוביל לצמיחה של 6% ב-2010 במספר העסקים שמייצאים סחורות. כתוצאה מכך, עסקים קטנים ממוקמים כיום בחזית ההתאוששות הכלכלית בארה"ב. ב-26 החודשים האחרונים נוצרו 4.25 משרות בסקטור הפרטי - רבות מהן בעסקים קטנים וחדשים. מאז מארס 2010 סיפקו עסקים קטנים בארה"ב יותר ממחצית מהמשרות במשק. בשני העשורים האחרונים, עסקים קטנים ובינוניים בארה"ב היו אחראיים לייצור 2 מתוך כל 3 משרות חדשות".

קינן הוסיף כי "בישראל, באופן טבעי, מרבית תשומת הלב התקשורתית והציבורית מופנית לצערי בעיקר לחברות הגדולות ולמעסיקים הגדולים במשק. ואולם, כמו בשאר העולם, גם אצלנו עסקים קטנים ובינוניים הם עמוד השדרה של המשק הישראלי. הם מנוע צמיחה עיקרי מקור חשוב ביותר לתוספת של מקומות עבודה וצמצום שיעור האבטלה, ומהווים אמצעי מרכזי לפיתוח הפריפריה ולהבטחת שוויון ההזדמנויות".

קינן דיבר על יוזמות של בנק הפועלים לעידוד עסקים קטנים והכריז על "יום העסקים הקטנים", במסגרתו "נקרא לכל תושבי ישראל לבצע את הקניות שלכם בעסקים קטנים ב-3 וב-4 בינואר. ההשתתפות פתוחה לכל בתי העסק הקטנים בארץ. ללא קשר לבנק שבו מתנהל חשבונם וישתתפו בו אלפי בתי עסק מכל הארץ. זוהי מבחינתנו יריית הפתיחה, ובשנה הקרובה נשיק מהלכים נוספים שיתמכו בסקטור חשוב זה".

בדבריו קרא קינן לממשלה לעודד עסקים קטנים ואמר: "הגיע הזמן שממשלת ישראל תיצור עבורם סביבה עסקית נוחה יותר שתכלול יוזמות כגון ערבויות מדינה ללקיחת הלוואות, הגדלת קרנות סיוע וקרנות חוץ בנקאיות להלוואות, ליווי לעסקים קטנים במגוון תחומים עסקיים, פישוט תהליכים בירוקרטיים והקלה על עסקים קטנים בכל הקשור להשתתפותם במכרזים ממשלתיים".

  • עוד באותו נושא:
  • ציון קינן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully