וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה אליהו: "הדיור - בעיית הבעיות של המדינה"

הלל קורן

10.12.2012 / 10:02

איש העסקים שלמה אליהו, שרכש את השליטה במגדל, זכה בתואר איש השנה 2012 של "גלובס". "שמח שקניתי את מגדל". על הבחירות: "מקווה שיהייה מהפך"

שלמה אליהו הוא איש השנה של "גלובס" לשנת 2012. עורך "גלובס" חגי גולן הכריז על איש השנה הנבחר הבוקר (ב') ביומה השני של ועידת ישראל לעסקים 2012.

"המוכר רצה למכור מעכשיו לעכשיו. האופציה שלי הייתה או לקנות או להתעסק עם זה ולא לעשות כלום. החלטתי לקנות והייתה עסקה", אמר אליהו על המהירות בה רכש את חברת הביטוח מגדל.

- לא היה עדיף לחכות? אולי היית קונה במחיר יותר זול?

אליהו: "השוק יותר מתוחכם מכל דבר אחר. השוק הגיב ב-40% תוספת מחיר מאז שהעסקה בוצעה. השוק יותר חכם ממני. קח את זה כעובדה. אני שמח שעשיתי את זה; שאלוהים ייתן לי קצת בריאות ותראו מה ייצא ממה שקניתי".

- בזמנו רצית את לאומי. יש פספוס?

"אני מודה לאלוהים שעשה את החשבון טוב יותר ממני. הוא החליט שאקבל משהו יותר גדול מלאומי".

- אין חשש להיכנס לעסקה כזו בגיל שלך?

"אין חשש. אני אוהב את המדינה, אני חי פה לטוב ולרע. גורלי נגזר מהמדינה. הדבר הטוב ביותר הוא לעשות מה שאדם מבין, וזה מה שעשיתי".

- אתה אדם עם מודעות חברתית גבוהה. חברת ביטוח זה לא מוסד פלינתרופי...

"אין קשר, חברת ביטוח זה מוסד מפוקח, מנהל כספים. הנושא החברתי כואב לי ומפריע לי בגלל העבר שלי. אני מבקש מראש הממשלה ביבי נתניהו - אתה סידרת לי לובי אצל אריק שרון בנושא שיקום שכונות. התאהבת ברעיון ולמדת אותו. היום אתה ראש הממשלה. אני שואל: אתה יודע שהחלום שלי זה להוכיח שאני יודע. המדינה הביאה בשנות ה-50 עולים והביאו להם אוהלים. למה נגזר שתושב ישראל, ילד לתפארת, המדינה לא דואגת לתת לו חלקת אדמה? שיהיה לו בית לבנות. זו שאלה פוליטית. אני מבקש ממך להקים ועדה שתחליט מי זכאי. יש לנו אדמות, זה לא מחיר, זה לא תקציב ולא גירעון. לא מקובל עליי שמשפחה שמגדלת משפחה לתפארת, עושים צבא - אני צריך לייצא אותם לעולם? מי יהיה פה עוד 30 שנה?!".

- מה הפתרון?

"יש לנו המון קרקעות, צריך לקבוע מי זכאי ואותם אנשים ייקחו קבלן רכישה ואני בשנתיים מרים לך מאות אלפי בתים בעלות בנייה של 1,000 דולר למ"ר. 20 אלף דולר לזוג צעיר, 80% משכנתא ויש לך דירה סבירה למשפחה".

- ולמה לא עושים את זה?

"אם אני ראוי לאיש השנה, תנו לי את הקרדיט לעשות את זה. השאלה היא פוליטית, והפיתרון ממש פשוט. שמישהו ירים את הדגל, הבעיה אינה יוקר מחיה ולא מחיר הקוטג'. כל מה שיש לי - אין לו ערך אם המדינה לא חוסן. תהיה לנו בעיה עוד 20-30 שנה. אנחנו מוציאים את הילדים הטובים ביותר שלנו החוצה. למה?! אין בסיס של הון עצמי, זו לא מחלה. זו בעיית הבעיות של המדינה. בלי קשר למלחמות ושלום. אני נורא מקווה שיהיה מהפך פוליטי בעוד חודשיים. העם צריך לדרוש שכל ילד שגדל פה ועשה צבא יהיה לו בית".

- איש השנה הוא תואר הפכפך. אתה לא חושש?

"אני לא אהיה במצב של למטה, אין מצב כזה. אני תמיד חושב למעלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully