וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוצץ המו"מ: האחיות מאיימות לנטוש המחלקות

שי ניב

10.12.2012 / 16:02

לפגישה עם הסתדרות האחיות הגיעו רק נציגי דרג זוטר של משרד האוצר והמשא ומתן פוצץ. משרד האוצר עורר את זעם הגולשים כאשר העלה תלוש שכר של אחות ותיקה

המו"מ עם הסתדרות האחיות פוצץ היום (ב') בשעות הצהריים, לאחר שיו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן זעמה על כך שאל הפגישה שנקבעה מבעוד מועד לא הגיעו הממונה על השכר באוצר קובי אמסלם וסגן הממונה על התקציבים משה בר סימנטוב, אלא דרגים זוטרים יותר.

הפגנת אחיות מול עיריית רמת גן, דצמבר 2012. בן קלמר
"יש גבול לניצול של האחיות ולתנאי העבודה הפוגעים ביכולת שלהן להעניק טיפול ראוי לחולים"/בן קלמר

"בשעה שהאחיות קורסות תחת הנטל וחולים נמצאים בסכנת חיים בשל המחסור הקשה באחיות, החליטו באוצר להמשיך למרוח את הזמן ולא לנהל מו"מ רצוף ואינטנסיבי כמתחייב ממצב החירום הלאומי", מסרה כהן.

"יש גבול לניצול של האחיות ולתנאי העבודה הפוגעים ביכולת שלהן להעניק טיפול ראוי לחולים", הוסיפה. כהן הציבה אולטימטום לראשי האוצר: "במידה ולא יוחלט בשעות הקרובות על מו"מ אמיתי עד שייצא עשן לבן, נחריף את הצעדים הארגוניים עד כדי נטישה".

דקות אחדות לאחר הודעת האחיות, במשרד האוצר בחרו דווקא להחריף את הטון במקום להרגיע. אנשי המשרד העלו בדף הפייסבוק של האוצר תלוש משכורת של אחות עם ותק של 28 שנים, שמראה על כך שהיא הרוויחה באוקטובר האחרון 22 אלף שקל ברוטו, ובממוצע שנתי 28 אלף שקל ברוטו בחודש.

מדובר באחות ראשית באחד מבתי החולים בחיפה, ובהסתדרות האחיות טענו כי מדובר בדוגמה מאוד לא מייצגת. בהמשך העלו באוצר לדף הפייסבוק תלושים נוספים, בהן אחות עם ותק של 16 שנה שמרוויחה 18,700 שקל ברוטו בחודש. במשרד האוצר מסבירים כי התלושים האלה מוכיחים לכאורה מדוע במשרד מסרבים לתוספת שכר משמעותית לכלל האחיות, אלא לתוספות ותמריצים שונים ל"אחיות שבאמת מגיע להן יותר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מבחינתי תשלמו לאחות 60 אלף שקל בחודש, כך הן ימתינו בתור להתקבל לעבודה בפריפריה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפרסום הזה בדף הפייסבוק של האוצר גרר תגובות נזעמות מצד גולשים. אחד מהם כתב: "אני רוצה לראות תלוש של עובד משרד האוצר". גולש אחר כתב: "מבחינתי תשלמו לאחות 60 אלף שקל בחודש, כך הן ימתינו בתור להתקבל לעבודה בפריפריה". גולשת נוספת כתבה: "דיבורים כמו חול ואין מה לאכול, כל מיצג שתציגו פה לא ישפר את המצב בשטח".

יצוין כי האחיות שואבות עידוד ממאבק הרופאים המתמחים מהשנה שעברה, אז זכו למענקים של עשרות אלפי שקלים מעבר להסכם העבודה שעליו חתמה ההסתדרות הרפואית - זאת לאחר שנטשו מחלקות והתפטרו באופן קולקטיבי. בהסתדרות האחיות סבורים כי חוסר הנכונות מצד האוצר לתוספות משמעותיות מעודדת את הגישה הקיצונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully