וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ננעלה בעליות שערים: מדד הנאסד"ק קפץ ב-1.5%

משה גולן

11.12.2012 / 23:24

מנהיג הדמוקרטים בסנאט: יהיה קשה להגיע לעסקה על הצוק הפיסקלי לפני חג המולד. נתונים חיוביים מגרמניה. הגרעון המסחרי טיפס באוקטובר ב-5%

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות על רקע פתיחת הפגישה בת היומיים של הפדרל ריזרב, ולאור נתון חיובי שפורסם בגרמניה. הציפייה בשווקים היא כי נגיד ה'פד' יגביר את תוכנית רכישות האג"ח שלו, אך עם זאת, ברקע עדיין מרחף האיום של הצוק הפיסקלי לאחר הפגישה הלילית שנערכה אמש בין הנשיא אובמה לנציג הרפובליקנים ג'ון ביינר, שהסתיימה ללא תוצאות.

כאמור, המשקיעים שאבו היום עידוד מנתון חיובי שפורסם בגרמניה, הכלכלה החזקה ביבשת. מדד ה-ZEW הבוחן את הסנטימנט הכלכלי, רשם קריאה חיובית של 6.9 נקודות, הרבה מעל צפי האנליסטים שעמד על קריאה שלילית של 11.4 נקודות ולאחר שבחודש הקודם נרשמה קריאה שלילית של 15.7 נקודות. אנליסטים מציינים כי הנתון נחשב למעודד במיוחד לאור העובדה כי גם גרמניה הראתה סימני האטה כלכלית בשבועות האחרונים. נציין שגם מדד ה-ZEW של גוש האירו רשם קריאה חיובית של 7.6 נקודות, מעל צפי האנליסטים.

עוד באירופה, הודעת הפרישה של ראש ממשלת איטליה מריו מונטי ביום שבת, במקביל להודעתו של סילביו ברלוסקוני כי בכוונת מפלגתו להסיר את תמיכתו במונטי ובכוונתו להתמודד לראשות הממשלה בבחירות הקרובות - עדיין מכה גלים. מונטי, כלכלן במקצועו פעל רבות כדי לאושש את הכלכלה האיטלקית באמצעות שורת צעדים לא פופלרים שהשיבו את אמון המשקיעים.

האם הרפובליקנים יכנעו לאובמה?

ומן הצד השני של האוקיינוס, המשקיעים עדיין חוששים מהמצוק הפיסקלי מאחר ושני הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמה, גם לאחר פגישה לילית שנערכה אמש בין הנשיא אובמה לבין נציג הרפובליקנים ג'ון ביינר. אובמה ממשיך להתעקש לבטל את הטבות המס שניתנו לאנשים המרוויחים משכורת שנתית של מעל 250 אלף דולר.

בתוך כך ביינר אמר היום כי כי הרפובלקינים ממתינים לאובמה שיציג תוכנית מפורטת יותר לקיצוץ בהוצאות, כחלק מהמאמצים להימנע מהצוק הפיסקלי. ביינר אמר כי הוא מקווה שלבסוף תיחתם עסקה שתימנע את האסון הכלכלי ואף הגדיר את הפגישה שערך עם אובמה כנחמדה, אם כי לא אמר דברים נוספים בכל הנוגע לנכונותם של הרפובליקנים לוותר על הדרישה להותיר את הטבות המס לעשירים, כפי שדורש אובמה.

מנהיג הדמוקרטים בסנאט, הארי ריד, אמר כי יהיה קשה להגיע לעסקה לפני חג המולד, וכי הדבר היחיד שעומד בפני עסקה שכזו היא ההתעקשות של הרפובליקנים להאריך את תוקף ההטבות במסים לעשירים מתקופת בוש.

הישועה תגיע מברננקי? סקר כלכלנים שערכה סוכנות "בלומברג" הצביע על כך ש-48 מתוך 49 כלכלנים שהשתתפו בסקר, מעריכים כי יו"ר ה'פד' יכריז מחר בישיבת הריבית על הגדלת רכישות האג"ח הממשלתיות, כתחליף לתוכנית "אופריישן טוויסט" שצפויה להסתיים.

הגרעון המסחרי של ארה"ב טיפס בחודש אוקטובר בכמעט 5% ל-42.2 מיליארד דולר, לעומת נתון מעודכן של 40.3 מיליארד דולר בספטמבר, כך עולה מנתוני משרד הסחר האמריקני היום. הייבוא האמריקני ירד ב-2.1% ל-222.8 מיליארד דולר, ואילו הייצוא נפל ב-3.6% ל-180.5 מיליארד דולר.

בנוסף התפרסמו היום המלאים הסיטונאיים לחודש אוקטובר, אשר עלו ב-0.6% בחודש זה, בעוד המכירות הסיטונאיות נפלו ב-1.2%.

טבע הציגה תוכניתה האסטרטגית

ג'רמי לוין, מנכ"ל טבע ( 41.67 -2.00% ) הציג הערב את האסטרטגיה החדשה של החברה שאותה הוא מנהל בחצי השנה האחרונה. ההחזר למשקיעים יעמוד על 1-2 מיליארד דולר בשנה, כאשר הדיבידנד יגיע ל-20%-25% מתזרים המזומנים מפעילות, ובמקביל יבוצע Buy Back (רכישה עצמית של מניות). הצמיחה האורגנית של החברה אמורה להמשך למרות תפוגת הבלעדיות על תרופת הקופקסון ב-2015.

קבוצת משקיעים מסין הודיעה כי היא רוכשת כ-80% מהמניות של חטיבת המטוסים של AIG ( 35.01 +4.95% ) תמורת 4.23 מיליארד דולר. את הקבוצה הסינית מוביל וונג שייאנדינג, יו"ר חברת NewChina Trust.

גורו המניות ג'ים קריימר מרשת CNBC הוציא המלצת "מכירה" למניית מלאנוקס ( 70.04 -0.50% ) ואמר כי: "אני לא מאמין להם. אני רוצה שתמכרו את המניה". לצד מלאנוקס, ממליץ קריימר למכור את מניית PNC ( 56.24 +0.64% ), שהיא "הבנק הכי פחות מועדף" עליו.

ענקית הבנקאות העולמית HSBC תשלם כ-1.92 מיליארד דולר כחלק מהסכם פשרה שהשיגה עם הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) הנוגע להאשמות שעולנו כנגד הבנק כי עזר להלבין כספים.

חברת סיוה ( 15.11 +0.33% ) המספקת טכנולוגיות מתקדמות לתכנון שבבים, הודיעה היום כי הגישה הצעת רכישה נוספת לדירקטוריון חברת MIPS, בה העלתה את המחיר שהיא מציעה תמורת החברה האמריקאית ל-90 מיליון דולר. בנוסף, סיוה התחייבה לשלם את הוצאותיה של MIPS עבור ביטול ההסכם לרכישתה על-ידי Imagination.

חברת מג'יק ( 4.69 +0.11% ) הדואלית הודיעה כי המערכת לניהול השידורים בענן שהיא מפתחת הוטמעה בשני ערוצי טלוויזיה חדשים בכבלים ובלווין. המערכת היא הראשונה בעולם המאפשרת גישה ותפעול גם באמצעות מכשירים ניידים, כמו טאבלטים וסמארטפונים, בנוסף על מחשבים נייחים.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully