וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הודעת ה"פד": סגירה מעורבת בוול סטריט

פאדי מועלם

12.12.2012 / 23:45

בתחילה הגיבו הבורסות בעליות, אך הללו התמתנו לאחר שיו"ר בית הנבחרים אמר כי אין התקדמות במגעים בנוגע לצוק הפיסקלי. המשקיעים לא התרשמו מהתוכנית שהציגה טבע

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ד') במגמה מעורבת, כאשר מדד ה-S&P נותר בטריטוריה החיובית, אם כי כמעט ללא שינוי. המשקיעים הגיבו תחילה בחיוב להודעה של ה'פד' לפיה הוא מתכוון להזרים 45 מיליארד דולר מדי חודש באמצעות רכישות אג"ח ממשלתיות. אולם, לאחר ההצהרה, התקיימה מסיבת עיתונאים בה חתך ה'פד' את התחזיות שלו לשנים הבאות והביע חשש מהצוק הפיסקלי.

הפד עומד בציפיות: בהחלטת הריבית לחודש דצמבר הודיע הבנק המרכזי של ארה"ב על הרחבת תוכנית ההקלה הכמותית שלו כך שהוא יזרים 45 מיליארד דולר נוספים מדי חודש לשווקים כאשר תוכנית ה"אופריישן טוויסט" תסתיים בסוף החודש. זאת, בנוסף לתוכנית לרכישת אג"ח מגובות משכנתאות בהיקף של 40 מיליארד דולר מדי חודש. בנוסף, לראשונה החליט הפד להשאיר את מדיניות ההקלה הכמותית שלו בתוקף עד שיושגו יעדים מסויימים.

לאחר יומיים שבהם היו מכונסים חברי ועידת השוק הפתוח של הפד, הוחלט, כצפוי, כי הריבית לחודש דצמבר תישאר ללא שינוי ברמה של 0% - 0.25% וזאת בהתאם למדיניות של הפד להותיר את הריבית ברמתה הנוכחית עד סוף שנת 2014 לפחות. מהחלטת הריבית עולה כי הפד ימשיך עם המדיניות המוניטרית שלו כל עוד שיעור האבטלה במדינה יישאר מעל ל-6.5% והאינפלציה תישאר מתחת ל-2.5%.

אז מתי הוא צופה שזה יקרה? לאחר ההצהרה על ה-"QE4", ה'פד' פרסם את התחזיות שלו לשנתיים הבאות. מהם עולה כי הוא צופה ששיעור האבטלה ירד לרמות של 6%-6.6% רק ב-2015. המשמעות: הבנק ימשיך לרכוש אג"ח עד התקופה הזו אם התחזיות יתממשו.

ה'פד' הוריד גם את תחזית הצמיחה שלו לשנים הבאות. חברי ועדת השוק הפתוח צופים כי שיעור הצמיחה (תמ"ג) יתרחב לרמה של 2.3%-3% ב-2013, בהשוואה ל-2.5%-3%, האומדנים שהעריכו בספטמבר. חברי הוועדה חתכו גם את התחזיות לשנת 2014, בה הם צופים צמיחה של 3%-3.5%, לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 3%-3.8%.

מוקדם יותר העריכו האנליסטים כי התוכנית צפויה להיות גדולה כל כך, עד כדי כך שהיא תקבל את השם המחייב (QE4). התוכנית החדשה של הפד צפויה להחליף את תוכנית ה"אופריישין טוויסט" שתסתיים בסוף השנה הנוכחית ובמסגרתה הפד היה קונה אג"ח לטווח ארוך ומוכר את אגרות החוב הקצרות שלו.

"אני מעריך שהשווקים יראו שינוי מזערי כתוצאה מהתוכנית החדשה, ולפי דעתי הפד ימשיך לרכוש מדי חודש אג"ח בהיקף של 45 מיליארד דולר, אך השינוי הפעם יהיה שהוא יפסיק למכור אג"ח", אמר דיוויד אדר, אסטרטג בכיר בחברת CRT Capital, לפני החלטת הריבית.

בין היתר, הסיבה להתמתנות העליות בוול סטריט שנרשמה היום נעוצה בדברים שאמר היום יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר הרפובליקני לפיהם אין התקדמות במגעים עם הדמוקרטים בנוגע לצוק הפיסקלי והוא כינה את ההצעה שהגיש נשיא ארצות הברית ברק אובמה כ"לא מאוזנת".

נעבור לאירופה שם יתכנסו הערב שרי האוצר של גוש האירו על מנת להמשך בדיונים על האיחוד הבנקאי שכולל מנגנון פיקוח על כלל הבנקים באירופה. בכיר בממשלה הגרמנית אמר היום כי ייתכן ותושג פריצת דרך בנושא לאחר ששר האוצר הגרמני וולפגנג שאובלה הביע אופטימיות בנושא.

משא ומתן בנוגע לאיחוד הבנקאי תקועים כבר מספר חודשים וזאת בעקבות מאבק בין גרמניה לצרפת בנוגע לדרך שבה יפעל מנגנון הפיקוח. בגרמניה דורשים שחלק מסמכויות הפיקוח על הבנקים שלה יישאר בידי הרשויות במדינה ולא יועבר לידי הבנק המרכזי האירופי, דבר שצרפת מתנגדת לו בתוקף.

נחזור לארצות הברית ולנתוני המאקרו שצפויים להתפרסם היום. בנוסף להחלטת הריבית של הפד, התפרסמו היום מדדי מחירי הייבוא והייצוא של ארצות הברית לחודש נובמבר. על פי הנתונים שהתפרסמו היום עולה כי מחירי הייבוא, לא כולל מחירי הנפט, של חודש נובמבר, רשמו ירידה של 0.2% וזאת לאחר עלייה של 0.4% בחודש אוקטובר. מדד מחירי היבוא, כולל המחירים של הנפט, רשם ירידה של 0.9% בנובמבר. מדד מחירי הייצוא, לא כולל המחירים של מוצרים מתחום החקלאות, רשם ירידה של 0.7% בחודש נובמבר לעומת עלייה של 0.2% בחודש אוקטובר. מדד המחירים, כולל מחירים של מוצרי החקלאות, רשם ירידה של 0.7% בחודש נובמבר.

טבע הציגה תוכנית אסטרטגית - המניה צללה

ג'רמי לוין, מנכ"ל טבע (39.47, 5.28%-), הציג אתמול בערב את האסטרטגיה החדשה של החברה שאותה הוא מנהל בחצי השנה האחרונה. מהתוכנית עולה כי ההחזר למשקיעים יעמוד על 1-2 מיליארד דולר בשנה, כאשר הדיבידנד יגיע ל-20%-25% מתזרים המזומנים מפעילות, ובמקביל יבוצע Buy Back (רכישה עצמית של מניות). הצמיחה האורגנית של החברה אמורה להמשך למרות תפוגת הבלעדיות על תרופת הקופקסון ב-2015.

עם זאת המשקיעים לא התרשמו מהתוכנית ושלחו את המניה לירידות חדות של כ-5.3%, זאת בנוסף לירידה של יותר מ-1.2% אמש. כאשר בוחנים את התמונה הכללית ניתן לראות כי למעשה מניית החברה צללה כ-38% מאז השיא שרשמה ב-2010 - 63 דולר.

המסחר במניות ברקשאייר הת'אווי (134000, 2.42%+) הופסק עם תחילת המסחר, משום שהחברה הודיעה על רכישה של 9,200 מניות (מסוג A) במחיר של 131 אלף דולר למניה ובשווי כולל של 1.2 מיליארד דולר. גם היום אפל (539.00, 0.44%-) המשיכה לרכז עניין לאחר שהבוקר פרסם העיתון ה"וול סטריט ג'ורנל" כי החברה כבר החלה לבדוק, יחד עם השותפות שלה באסיה, עיצובים שונים לגבי מכשיר טליוויזיה שאפל מתכוונת לפתח. הדיווח מתבסס על מקורות מתוך השותפות העסקיות של אפל באסיה.

חברת נאסד"ק הודיעה היום כי היא רוכשת 3 יחידות עסקיות מסוכנות הידיעות תומפסון רויטרס (28.7, 1.49%+) תמורת 390 מיליון דולר. נאסד"ק מתכננת לרכוש את יחידת קשרי המשקיעים, יחסי הציבור ופתרונות המולטימדיה של תומפסון רויטרס. "היחידות יספקו פתרונות ניתוח ותקשורת ליותר מ-7,000 לקוחות ברחבי העולם", נכתב בהודעת החברה, שמתכננת בין היתר למזג את אותן ליחידת הפתרונות העסקיים שלה.

פייסבוק ריכזה עניין לאחר שהיקף המסחר במניה לאחר הנעילה בוול סטריט היה הגבוה ביותר. החל מהיום החברה גם תיסחר כחלק ממדד הנאסד"ק 100.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully