וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמכור רישיונות גז קטנים תמורת תמר ולוויתן"

עמירם ברקת

13.12.2012 / 11:00

רשות ההגבלים העסקיים מנהלת מו"מ עם דלק ונובל אנרג'י, שמעוניינות לשמור על זכויותיהן ב"תמר" ו"לוויתן". על פי ההצעה הן ימכרו את הרשיונות ב"אלון" ו"רות"

שותפויות הגז של קבוצת דלק (85800 -0.81%) של יצחק תשובה ונובל אנרג'י ימכרו את זכויותיהם ברישיונות "אלון" ו"רות" בתמורה לשמירת זכויותיהם בחזקת "תמר" וברישיונות רחל ועמית שבהם נמצא מאגר "לוויתן". זו אחת ההצעות שהועלתה במסגרת המו"מ בין דלק לרשות ההגבלים העסקיים.

ההצעה הועלתה לפני שנחתם מזכר ההבנות עם וודסייד האוסטרלית, שכניסתה כשותפה ב"לוויתן" עשויה להיות בעלת השפעה מהותית על מצב התחרות במשק הגז. ברישיונות "אלון" ו"רות" התגלו עד היום מאגרי הגז "כריש" ו"תנין" המכילים 70 ו-16.8 מיליארד מ"ק (BCM), כשליש הכמות שב"תמר" וכחמישית הכמות שב"לוויתן".

ההצעה עלתה במסגרת המו"מ המתנהל זה מספר חודשים בין רשות ההגבלים העסקיים לשותפויות "לוויתן", שנפתח לאחר הכרזתו של הממונה דיוויד גילה על כוונתו להכריז על "לוויתן" הסדר כובל, בכפוף לשימוע. ל"גלובס" נודע כי לאחרונה אגף התקציבים באוצר עודכן לאחרונה בהתקדמות המו"מ, אם כי בקווים כלליים. בנוסף שותפים למו"מ מזה זמן הגורמים המקצועיים במשרד האנרגיה.

"גלובס" חשף בעבר כי הממונה על ההגבלים שוקל לחייב את קבוצת דלק ואת נובל אנרג'י לבחור בין שני מאגרי הגז העיקריים שבידיהם כך שיוכלו להמשיך ולהחזיק באחד וייאלצו למכור את השני. באופן רשמי טוענים השותפים ב"לוויתן" כי רכישת 85% מהזכויות במאגר על-ידי נובל ודלק ב-2007 נכללה ברשימת האחזקות בעת שהממונה אישר עיסקאות שונות של נובל ודלק.

עם השלמת עיסקת וודסייד תהפוך החברה האוסטרלית לבעלת 30% מהזכויות ב"לוייתן" ותחזיק בנתח שווה לזה של קבוצת דלק ונובל אנרג'י. וודסייד שהסכימה לשלם עד 2.4 מיליארד דולר עבור 30% מהזכויות בלוויתן תהיה בעלת זכות וטו בחתימה על הסכמי גז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully