וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לסכסוך בין אדלסון ושלמה בן-צבי: התביעות ההדדיות יימחקו

חן מענית

13.12.2012 / 11:55

התביעות ההדדיות שניהלו הצדדים היו סביב הקמתו של החינמון "ישראלי ניוז"

סוף לסכסוך בין איש העסקים שלמה בן-צבי, הבעלים החדש של "מעריב" ומו"ל "מקור ראשון" לבין איש העסקים שלדון אדלסון, הבעלים של "ישראל היום".

השניים הגיעו לפשרה ביניהם והגישו היום (ה') לבית המשפט בקשה מוסכמת לדחיית התביעות ההדדיות שניהלו, סביב הקמת העיתון החינמי (חינמון) הראשון בתולדות המדינה, "ישראלי-ניוז".

"הצדדים הגיעו להסכמות המייתרות את המשך ניהול ההליכים. כחלק מההסכמות מתבקש בית המשפט לדחות את התביעות", כתבו הצדדים המעורבים לבית המשפט.

השופט אבי זמיר קיבל את הבקשה ודחה את התביעות ללא צו להוצאות.

ב-3 לינואר 2006 יצא בישראל הגיליון הראשון של החינמון הראשון בתולדות המדינה, "ישראלי-ניוז", שהוקם על-ידי איש העסקים שלמה בן-צבי וקבוצת הירש מדיה.

העיתון, ששינה כעבור זמן מה את שמו ל"ישראלי", הופץ בחינם בתחנות מרכזיות של רכבת ישראל ואגד ובמקומות ציבוריים נוספים, ובשיאו הודפס ב-170 אלף עותקים, עד שנסגר בינואר 2008.

בנובמבר 2006 נרכשו 50% ממניות העיתון על-ידי חברת ניוזקו שבבעלות איש העסקים היהודי-אמריקני שלדון אדלסון, בעליו הנוכחי של החינמון "ישראל היום". זמן קצר לאחר מכן נקלע "ישראלי" לסכסוך בין הבעלים בן-צבי לבין אדלסון, שהגיע לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בתביעות הדדיות של השניים.

בתביעה תבעו אדלסון וניוזקו את בן-צבי והירש מדיה בסך כ-31.3 מיליון שקל, בטענה כי הם לקחו לעצמם כספים שהשקיע אדלסון בחברת "ישראלי-ניוז".

מנגד, בן-צבי תבע מאדלסון כ-12 מיליון שקל, בטענה כי אדלסון וניוזקו ביטלו את הסכמי השותפות בין הצדדים ללא הודעה מוקדמת, ובכך גרמו לבן-צבי נזקים קשים ואילצו אותו ואת הירש מדיה לשאת בהוצאת העיתון לבדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully